Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2010, 21:31   #241
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het preventieve drug- en alcoholbeleid werd bij ons (in overleg met het personeel) reeds in het arbeidsreglement opgenomen.

Kort samengevat : Er wordt gerekend op onze verantwoordelijkheidzin om niet dronken op het werk te verschijnen.
Dat is optie 1.
Werkgevers kunnen ook voor andere opties gaan. En drugtests invoeren.
http://www.prevent.be/net/net01.nsf/...257599004B3EA0
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 21:51   #242
MartinVeltjen
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Solicitanten worden op grotere bedrijven getest op sporen van verdovende middelen alvorens een contractje definitief wordt..uiteraard zijn het bezit of het gebruik van 'legal drug' alcohol eveneens verboden, alsook het betreden van het domein onder 'invloed' ( llijkt wel een beetje op de sharia.. )
Toch handig als je de concurrentie van geschiktere kandidaten bij een sollicitatie wil uitschakelen: druppeltje cannabisolie in zijn drankje voor hij zijn plasje doet en ... hupakee.

Citaat:
Ik verwacht niets van een verdere illigaliteit..de hoofdreden dat ik in deze draad van mijn rekker maak waren de 'hard drug alcohol-thee-koffie ' kletspraat en het feit dat criminaliteit sponsoren blijkbaar geen item is voor gebruikers..
Ik vond het toch een beetje onderbouwde kletspraat. Van de andere kant heb ik niet veel onderbouwing gelezen. Criminaliteit sponsoren is geen item voor tegenstanders. Stukje over de drooglegging niet begrepen? Eén van de basisdoelstellingen van TUP (Trekt Uw Plant) is mensen weghouden van de criminele markt.

Citaat:
Dat de legale Nederlandse koffieshops omringd worden door Very harddrug dealers laat zien dat de upgrade van cannabis naar de real deal niet te onderschatten is..
De Nederlandse politiek heeft de achterdeur nooit geregeld en daarmee hebben ze het initiële doel van het coffeehopbeleid (de scheiding van de soft- en harddrugmarkt) gehypothekeerd. In een gemiddelde Vlaamse discotheek zul je sneller coke vinden dan in een Nederlandse coffeeshop.

Maar kijk, dit vind ik niet slecht verwoord qua antwoord op uw vaagheid:
http://www.anderepolitiek.be/nieuwec...hp?storyid=918

(TUP bestaat al sinds 2006)

en dit vind ik ook nog leuk omdat het in 't Japans is (ondertiteld in 't engels):
http://www.youtube.com/watch?v=WQuLJvJ7mbM&NR=1
MartinVeltjen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 23:38   #243
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Om een lang verhaal kort te maken :

Ik ben 45 jaar oud en een normaal ontwikkelde persoon van mijn leeftijd heeft geen behoefte aan een verdere legalisering van drugs. punt uit.
Een persoon van mijn leeftijd die ( bijkomende) drugs wil legaliseren heeft een probleem..hij/zij kan of wil niet volwassen worden of is gewoon verslaafd..

Van een 18-jarige die in zijn experimentele stommiteitenperiode zit kan ik dit nog enigzins begrijpen dat hij al die regeltjes maar niks vindt.

Ik ben al verslaafd aan tabak en dat is al meer dan voldoende...een + 40-jarige die zit te zeuren om legale cannabis is een zielig figuur..

Er is trouwens al meer dan genoeg spul genoeg legaal te verkrijgen om u te 'ontspannen' ,als je tipsy wil worden drink dan een glas,als je wil slapen neem dan een pil, dit alles zonder tussenkomst van criminele organisaties..

En natuurlijk zijn ALLE idiologieën, overheden en religies waar dan ook ter wereld fout bezig door drugs te bannen uit de samenleving..en heeft alleen U en U alleen gelijk..

En criminele organisaties kan men natuurlijk alleen bestrijden door hun handel gewoon effe te legaliseren..geef de pedofielen maar geselecteerde kinderen om verder misbruik te vermijden..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 5 maart 2010 om 23:40.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 00:11   #244
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben 45 jaar oud en een normaal ontwikkelde persoon van mijn leeftijd heeft geen behoefte aan een verdere legalisering van drugs. punt uit.
Een persoon van mijn leeftijd die ( bijkomende) drugs wil legaliseren heeft een probleem..hij/zij kan of wil niet volwassen worden of is gewoon verslaafd..

Van een 18-jarige die in zijn experimentele stommiteitenperiode zit kan ik dit nog enigzins begrijpen dat hij al die regeltjes maar niks vindt.

Ik ben al verslaafd aan tabak en dat is al meer dan voldoende...een + 40-jarige die zit te zeuren om legale cannabis is een zielig figuur..

Er is trouwens al meer dan genoeg spul genoeg legaal te verkrijgen om u te 'ontspannen' ,als je tipsy wil worden drink dan een glas,als je wil slapen neem dan een pil, dit alles zonder tussenkomst van criminele organisaties..

En natuurlijk zijn ALLE idiologieën, overheden en religies waar dan ook ter wereld fout bezig door drugs te bannen uit de samenleving..en heeft alleen U en U alleen gelijk..

En criminele organisaties kan men natuurlijk alleen bestrijden door hun handel gewoon effe te legaliseren..geef de pedofielen maar geselecteerde kinderen om verder misbruik te vermijden..
Iemand die niet eens kan stoppen met tabak zou beter zwijgen over drugs en andere mensen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 00:14   #245
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:

High en dronken zijn is toch net wat anders. Maar goed, eigenlijk moet iedereen het wel eens geprobeert hebben
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 00:17   #246
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Iemand die niet eens kan stoppen met tabak zou beter zwijgen over drugs en andere mensen.
Nicotine is dan ook véél verslavender dan cannabis.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 00:18   #247
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Is het dan niet vreemd dat cannabis verboden is en de harddrug nicotine overal vrij te koop is?
Oud 6 maart 2010, 00:18   #248
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
True.
Oud 6 maart 2010, 00:21   #249
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is het dan niet vreemd dat cannabis verboden is en de harddrug nicotine overal vrij te koop is?
Ja en nee. Daarbuiten zie ik een drug enkel iets waarvan je minstens high kan worden. Van enkel een sigaret heb ik die verschijnselen nog niet gemerkt, dus met die vergelijking schiet niemand op.
Oud 6 maart 2010, 00:24   #250
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Ja en nee. Daarbuiten zie ik een drug enkel iets waarvan je minstens high kan worden. Van enkel een sigaret heb ik die verschijnselen nog niet gemerkt, dus met die vergelijking schiet niemand op.
Begrijp ik het nu goed dat u, als harddrugverslaafde, anderen met het vingertje wijst?

Edit: ik begrijp het verkeerd, sorry.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 maart 2010 om 00:25.
Oud 6 maart 2010, 00:33   #251
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Ja, mijn schuld, het lijkt wel of ik high was toen ik dat typte
Oud 6 maart 2010, 01:16   #252
MartinVeltjen
Burger

Standaard

Citaat:
Dan blijft het voor u toch gewoon verboden, geen probleem. Niemand verplicht u tot iets. Ik ben nog geen 45, maar ik zou het wel leuk vinden als u dan ook niet in de weg gaat staan als wij cannabis voor ons, gebruikers, even veiliger, gezonder en minder crimineel maken.

Citaat:
Een persoon van mijn leeftijd die ( bijkomende) drugs wil legaliseren heeft een probleem..
Ja, maar het is niet onoverkomelijk.

Citaat:
hij/zij kan of wil niet volwassen worden of is gewoon verslaafd..
Volwassen word je vanzelf op je 18de. Ik zit (nog) met dezelfde verslaving als u: tabak, maar dat is geen probleem, want legaal niewaar?

Citaat:
Ik pleit voor meer regeltjes, niet interessant voor 18-jarigen in hun stommiteitenperiode dus.

Citaat:
Inderdaad, op een bepaald moment moet je er maar eens wat voor gaan doen.

Citaat:
Dat vind ik allemaal niet zo lekker en gezond. Ik heb iets gevonden wat ik beter vind, ook zonder tussenkomst van criminele organisaties.

Citaat:
Heeft u het japans filmpje bekeken? Kent u de geschiedenis van het cannabisverbod? Wij staan niet helemaal alleen en u kan best ook wel gelijk hebben, maar dat blijkt (nog) niet uit wat u zegt. Misschien kan u nog wat opzoeken en vindt u nog dingen die wij over het hoofd hebben gezien?

Citaat:
U kunt geen onderscheid maken tussen wat iemand zichzelf aandoet (zonder dat daar problemen van komen) en wat iemand een ander aandoet (met problemen)? Dat zou misschien verklaren waarom u vindt dat ik een verbod moet ondergaan voor iets wat u niet wil gebruiken. Bovendien zijn aan dat verbod nog een rits andere nadelen verbonden, vandaar dat ik dacht dat het tijd werd om er als 40+-er iets aan te doen. (Beter laat dan nooit).
Oud 6 maart 2010, 07:14   #253
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik dacht dat je er mee akkoord ging dat er een drugsbeleid zou moeten gevoerd worden dat zorgt voor de minste gezondheidsrisico's en de minste criminaliteit.

Ik hoopte zelfs dat je daarbij inzag dat je de argumentatie waarbij beroep gedaan wordt op de moraal kan afvoeren.

Misschien moet je nu toch eens je dogma's opzij zetten; en op zoek gaan naar de voor en nadelen van het illegaal houden en naar de voor en nadelen van legaliseren van cannabis.

Heb je het moeilijk om je dogma's opzij te zetten; lees deze tekst eens
" De cultuur van het cannabisverbod
Zijn het politieke luiheid en desinteresse die deze gaffe drijvend houden?"
http://www.drugsbeleid.nl/nederlands...cohen_1207.htm
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 10:19   #254
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Volwassen wordt je vanzelf op je 18
Een uitspraak van iemand die dat net is geworden...een oudere persoon weet namelijk beter..

Zo nu hebben alle pro leden hier wel hun ei gelegd zeker..

Citaat:
De legale harddrug nicotine
De nicotine zorgt voor mijn verslaving, de teer en andere kankerverwekkende stoffen zorgen voor de lichamelijke schade en mogelijk vroegtijdige dood..Die rotzooi blijkt méér dan voldoende aanwezig te zijn in cannabis..niet verslavend is NIET hetzelfde als onschadelijk..a propos komt niet af met theedrinkende of cakebakkende jeugd..daar geloof ik niet in.

Verder geeft niemand een tegenargument waarom geen enkele autoriteit noch religieus noch politiek noch wetenschappelijk het opportuun vindt van cannabis te legaliseren..

Bovendien lijken de meeste vlotjes aan hun spul te geraken of het zelf te kweken, er is er in het uitgaansmilieu geen gebrek aan ander spul..wat is dan uw probleem ? uw bezorgheid om de algemene volksgezondheid ? ..ook al gehoord van cannabisjunkies en personen die door overmatig gebruik in de psychiatrie zijn beland ? ..natuurlijk zal het straffere TCP spul spontaan verdwijnen als de overheid de lichtere variant legaliseert..net zoals veel jongeren nooit sterke drank gebruiken alvorens uit te gaan omdat er toch voldoende legaal bier is..

Het feit dat er enkele schadelijke verslavende producten Legaal te verkrijgen zijn om historische redenen is geen reden om andere ook maar toe te laten..net zoals u geen zaak hebt om bij een verkeersboete te argumenteren dat iedereen te snel rijdt..

En sorry, maar ik lees geen linkse manifesten over cannabis...cannabis interesseert mij niet..20 jaar geleden stond er open voor zoals elke experimentele snotneus..toen heb ik niet de kans gehad om het te gebruiken en nu hoeft het niet meer..

Op mijn leeftijd heb ik geen behoefte meer om high,stoned of stomdronken te worden..dat doen mensen van mijn leeftijd alleen als ze een probleem hebben..

Ik kan best genieten van een biertje of wijntje..ik ben dus geen asceet en heb ook behoefte aan ontspanning..dat kan ik allang volkomen legaal..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 11:57   #255
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verwacht minder gezondheidsrisico's en minder criminaliteit.

http://forum.politics.be/showpost.ph...10&postcount=1

Citaat:
Dit werd hier al uitvoerig aangetoond met bronnen; maar ik betwijfel dat die argumenten doordringen; gezien de dogma's waar men zo halsstarrig aan vasthoudt.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 12:00   #256
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
..a propos komt niet af met theedrinkende of cakebakkende jeugd..daar geloof ik niet in...
Dat is dan onder andere wat ik bedoel als ik zeg dat je niet weet waarover je praat.
Oud 6 maart 2010, 14:03   #257
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Een uitspraak van iemand die dat net is geworden...een oudere persoon weet namelijk beter..

Zo nu hebben alle pro leden hier wel hun ei gelegd zeker..
Heb je het ook gelezen? Reageren erop doe je toch niet.

Citaat:
De nicotine zorgt voor mijn verslaving, de teer en andere kankerverwekkende stoffen zorgen voor de lichamelijke schade en mogelijk vroegtijdige dood..Die rotzooi blijkt méér dan voldoende aanwezig te zijn in cannabis..niet verslavend is NIET hetzelfde als onschadelijk..a propos komt niet af met theedrinkende of cakebakkende jeugd..daar geloof ik niet in.
Indien je tabak rookt; heb je een verhoogd risico op longkanker. Dan zou je beter (ook) cannabis roken. Dit verlaagt immers het risico op kanker; omdat er medicinale stoffen in zitten.
Wetenschap: Waarom cannabisrokers minder risico lopen op kanker dan tabaksrokers
http://www.cannabis-med.org/dutch/bu...kel.php?id=222

Citaat:
Verder geeft niemand een tegenargument waarom geen enkele autoriteit noch religieus noch politiek noch wetenschappelijk het opportuun vindt van cannabis te legaliseren..
Je hebt dus deze tekst niet gelezen.
"De cultuur van het cannabisverbod
Zijn het politieke luiheid en desinteresse die deze gaffe drijvend houden?"
http://www.drugsbeleid.nl/nederlands...cohen_1207.htm

Citaat:
Bovendien lijken de meeste vlotjes aan hun spul te geraken of het zelf te kweken, er is er in het uitgaansmilieu geen gebrek aan ander spul..wat is dan uw probleem ? uw bezorgheid om de algemene volksgezondheid ? ..ook al gehoord van cannabisjunkies en personen die door overmatig gebruik in de psychiatrie zijn beland ? ..natuurlijk zal het straffere TCP spul spontaan verdwijnen als de overheid de lichtere variant legaliseert..net zoals veel jongeren nooit sterke drank gebruiken alvorens uit te gaan omdat er toch voldoende legaal bier is..
Vertel je hier nu dat het verbod niet werkt?

Citaat:
Het feit dat er enkele schadelijke verslavende producten Legaal te verkrijgen zijn om historische redenen is geen reden om andere ook maar toe te laten..net zoals u geen zaak hebt om bij een verkeersboete te argumenteren dat iedereen te snel rijdt..
Ik vind; de mensen de keuze te laten om een minder schadelijk en minder verslavend produkt zoals cannabis; ook een argument om dit toe te laten.

Citaat:
En sorry, maar ik lees geen linkse manifesten over cannabis...cannabis interesseert mij niet..20 jaar geleden stond er open voor zoals elke experimentele snotneus..toen heb ik niet de kans gehad om het te gebruiken en nu hoeft het niet meer..

Op mijn leeftijd heb ik geen behoefte meer om high,stoned of stomdronken te worden..dat doen mensen van mijn leeftijd alleen als ze een probleem hebben..
Niemand zal je verplichten.

Citaat:
Ik kan best genieten van een biertje of wijntje..ik ben dus geen asceet en heb ook behoefte aan ontspanning..dat kan ik allang volkomen legaal..
Is dit niet een ietwat egoïstisch standpunt?
Oud 6 maart 2010, 14:07   #258
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De schuld ligt niet voor 100% bij de drugs, dat heb ik nooit beweerd. Wel beweer ik dat die drugs de gemoederen enkel nog maar verder verhit heeft.
Weet jij nu al over welke drug het gaat?
Hoe kan je een zinnige discussie voeren als je alle drugs op één hoop gooit? Kom me niet vertellen dat je niet eens weet dat die verschillende drugs een verschillende uitwerking hebben.

Zo wordt het opwekken van agressie eerder toegeschreven aan alcohol dan aan cannabis.
Oud 6 maart 2010, 14:12   #259
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo wordt het opwekken van agressie eerder toegeschreven aan alcohol dan aan cannabis.
Hoog tijd om deze drug af te schaffen. Deze is gevaarlijk
Oud 6 maart 2010, 15:11   #260
MartinVeltjen
Burger

Standaard

Citaat:
Een uitspraak van iemand die dat net is geworden...
Als op het einde van de dag de stemmen geteld worden telt de stem van de 18-jarige als 1 volwassen stem, de stem van de 41-jarige telt als 1 volwassen stem, de stem van de 45-jarige telt als 1 volwassen stem, ...
Als een 18-jarige wordt betrapt met cannabis zal hij zich niet voor een jeugdrechter moeten verantwoorden maar voor een gewoon rechter.

Citaat:
een oudere persoon weet namelijk beter..
Dan zou het gemakkelijk zijn. Peter Cohen, de auteur van de tekst die u niet wil lezen is inmiddels 64.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be