![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij hebt blijkbaar ook niet goed door voor wat die a precies staat ?
Laatst gewijzigd door praha : 5 juli 2010 om 00:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe ga je dat precies aanpakken ? Citaat:
Vraag je je dat zelf ook af bij een willekeurige andere professor die wat anders onderzoekt dan hersenprocessen ? Kan een astronoom weten hoe het 'voelt' de 3K achtergrondstraling waar te nemen ? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
alleen, mijn beste suqar_7loe is het helemaal niet zo duidelijk of die 'boodschapper' ( welke precies ? .... want je kan er duizenden bedenken ) ook werkelijk een boodschapper is/was. Van een boodschapper zou ik persoonlijk op z'n minst verwachten dat iets of wat de echtheid ervan kan garanderen. Een leuke truuk, die men in de oa de bijbel en andere heilige geschriften tracht te gebruiken, is dat aan de hand van voorspellingen te doen en/of het geloof in waarheidsgetrouwheid van de bron te sterken door zeer accurate verifieerbare historische optekeningen. Alleen.... hoe meer we te weten komen hoe minder er van klopt. Dát zou je toch ergens moeten doen 'twijfelen'. Die zaken zijn, mijn inziens, geschreven op maat en in context en filosofie voor diegenen die het toen bedoeld waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je energieleverancier je morgen via een incassobureau je wat achterstallige rekeningen probeert te laten betalen en je verifieert dat dan kan je enkel vaststellen dat dat incassobureau voor die achterstallige factuur inderdaad door die energieleverancier is aangesproken. Het vertelt je echter niks of dat die achterstal ( boodschap ) ook terecht zou zijn en het vertelt je nog minder of er ook anderen 'incassobureaus' ( valse ) bij jouw kunnen aankloppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Pure nonsens gebaseerd op niets behalve vooroordelen en een gebrekkig inzicht inzake de begrippen atheïsme & atheïst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Doe geen moeite..porpo selecteert zijn 'tegenstanders' met grote zorg..(makkelijke weerlegbare stellingen)
Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 5 juli 2010 om 06:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou dat een bewijs zijn voor u dat mijn laptop een objectief feit is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De stelling was 'Atheïsme is een schadelijke religie' (ArjanD). Dat liep vast en toen werd de stelling 'Atheïsme is zelfmoord en de atheïst ontkent zijn bestaan' (porpo) met een uitstapje naar Descartes en wat is het bewustzijn en het 'ik'. Ik heb even gezocht op internet om dit standpunt nader te onderzoeken. Hier volgen een aantal interessante citaten.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 5 juli 2010 om 11:55. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een atheïst weet dat hij maar 1 leven heeft en gaat proberen dat ten volle te benutten. En oorlogvoering is niet echt bevorderlijk voor dat kwaliteitsvol leven.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 5 juli 2010 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Europees Commissaris
|
![]() Fout!
Laatst gewijzigd door porpo : 5 juli 2010 om 12:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#112 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Religie:
Rij dus rustig door oranje en geef extra gas bij rood. Er is leven, er is leven na de dood. In India geloven en doen mensen dat dus echt. http://www.youtube.com/watch?v=BVkKMz8Dw8o
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Europees Commissaris
|
![]() Fallen Angel,
Met wie discussieert u (als atheïst) dan als u niet eens in staat is om het objectieve bestaan van uw gesprekspartner te bewijzen? 1) Ik gaf u een kans om uw bestaan/zijn redelijk rationalistisch te bewijzen, gefaald. 2) Ik liet u weten dat er geen sprake is van dood, leven of vrijheid, en ik vroeg aan u om het tegendeel te bewijzen, gefaald. 3) Moet ik nu ook "gefaald" noteren m.b.t het objectieve bestaan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik reageerde op iemand en ik dacht dat hij onze collega Fallen Angel was, ik besefte dat een tijdje later, en als vervolg heb ik die reactie verwijderd. Meer is er eigenlijk niet aan de hand.
P.s; degenen die mijn geloof beledigen gaan direct in de negeerlijst, dus ik zie hun reacties helemaal niet en collega's die straattaal gebruiken en/of de discussie te persoonlijk beginnen te nemen en dan op de man spelen ipv van op de bal, negeer ik gewoon maar die staan zeker niet in mijn negeerlijst. Laatst gewijzigd door porpo : 5 juli 2010 om 14:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#117 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het rationele: Ik denk dus ik ben De herinnering: De menselijke herinnering impliceert zijn. Zonder herinnering kan je geen notie hebben van zijn. De zin van zijn: l'existence précède l'essence. Je moet eerst zijn vooraleer je daden kan verichten en zingeving kan geven aan zijn. Citaat:
Vrijheid: als je vrije wil bedoelt zie Determinisme
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 5 juli 2010 om 15:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je herhaalt hetzelfde dogma dat reeds weerlegd is, mijn weerlegging kun je in de vorige berichten lezen, en ik verwachtte een weerlegging op mijn weerlegging en geen herhalingen, dus een herhaling voegt niets toe. Ik ga niet alles herhalen maar in het kort gezegd heeft "ik denk, dus ik ben" een quasi-betekenis als je het dualistisch rationalistisch foundationalistisch bedoelt. "Ik" staat voor "zijn", dus hiermee is uw "ik hang rond, dus ik frituur" een cirkelredenering of anders gezegd rond de pot draaien. Om te herinneren of om te weten dat je bent of om te weten dat je kunt weten of om daar een betekenis aan te koppelen, is eerst zijn noodzakelijk, jij moet dus eerst zijn, en vandaar de vraag is: ben jij? Citaat:
Er is geen herhaling nodig, Fallen. Eigenlijk weet ik heel goed dat er niets anders mogelijk is, en dit is de reden waarom ik die twee onderwerpen (zijn en zin(betekenis)geving) heb laten vallen om ergens anders het dogmatisme van atheïsten aan te tonen, namelijk met het objectieve bestaan. Iets bestaat objectief betekent dat dit ((iets)) onafhankelijk is van uw bewustzijn. Een atheïst kan dit niet zonder dogma's aantonen. U mag mij natuurlijk tegenspreken en het tegendeel bewijzen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) contractie van spieren in vinger en arm 2) contractie van spieren verbonden aan stembanden 3) luchtuitstoot ten gevolge van plots uitademen 4) het verbaal synthetiseren van iets in de aard van "Ai, verdoemme dat brandt !" Maar de ENIGE manier waarop die neuroloog ECHT weet wat al die oorzakelijke verbanden willen zeggen, en de relatie die het heeft men enige qualia, is omdat hij die zelf ook ervaart. Wat die 3K achtergrond betreft, astronomen hebben het niet over qualia die overeen zouden komen met het "zien" of "voelen" van de kosmische achtergrond. Zij beperken zich tot de fysische beschrijving, zoals die neuroloog zich zou kunnen beperken tot een mechanistische beschrijving die een verband geeft tussen toegenomen vinger temperatuur en zekere auditieve en musculaire fenomenen, zonder daar een ervaring "pijn" achter te zoeken. Het feit dat hij een associatie maakt met "pijn" is gewoon enkel en alleen omdat hij zelf ook pijn kan ervaren (enfin, neem ik aan). |
|
![]() |
![]() |