Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2010, 19:02   #1781
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Kleine kinderen kun je niet alles uitleggen. Maar wij zijn geen kleine kinderen.
Jongeren die in het middelbaar schoollopen en hun ouders zijn evenmin kleine kinderen.
Dat weet mijn kleine teen ook. Waar het om gaat is dat je de regels niet moet begrijpen of er mee akkoord gaan als voorwaarde om deze op te volgen. Ik vroeg of je daarmee akkoord kon gaan.

Citaat:
Het verkeersreglement is eerder een verzameling afspraken. Of het beter is om links of rechts te rijden, is niet belangrijk; het is wel belangrijk dat iedereen aan dezelfde kant van de weg rijdt.

Dat weet mijn kleine teen ook. Waar het om gaat is dat je de regels niet moet begrijpen of er mee akkoord gaan als voorwaarde om deze op te volgen. Ik vroeg of je daarmee akkoord kon gaan.

Citaat:
Niemand moet zich neerleggen bij een school- of arbeidsreglement; iedereen is vrij daartegen te ageren.
Ageren doe je niet door deze reglementen te overtreden. Het schoolreglement wordt door de school gemaakt, niet door de islam.

Citaat:
Dank je wel.
Graag gedaan.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 19:07   #1782
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik hou rekening met een ander zover deze mij niet belemmert in het belijden van mijn geloof. Een vrouw heeft het recht om haar hoofddoek te dragen, waar en wanneer zij maar wilt. En wat anderen daarvan denken interesseert me geen reet, zoals de marokkanen vaak zeggen.

Uiteraard zijn er moslima's die ook zonder het dragen van de hidjaab kunnen functioneren (niemand beweert wat anders), maar daar hebben wij het niet over. Wij hebben het over de meisjes die zich moeten aanpassen aan bepaalde achterlijke regels.

Wat een raar volk eigenlijk, die Vlamingen. Onlangs had ik het er nog over met een Vlaamse collega. Enerzijds willen ze dat de moslima's opkomen voor hun rechten en gaan studeren en werken maar anderzijds moeten ze hun hoofddoek thuis laten en willen de arme Vlamingen zelf bepalen hoe een moslima door het leven gaat en hoe de moslima voorkomt. Men eist wat te veel, niet waar?
Wat een raar volk, die "Vlamingen"?
Heb je al eens rondgekeken in de buurlanden en verder? Over de ganse wereld waar moslism proberen zich te nestelen???
De multicul is mislukt: gaat dat enkel over de Vlamingen?
Er valt te vrezen dat men in al die landen gaat denken dat jullie de achterlijken met achterlijke regels zijn over wat één of andere geestelijke in het jaar 700-en een chiek na Christus zou gezegd hebben...
Alles staat in jullie boekje, alles wat de wereld weten moet, voor nu en altijd...
Wel, wel wel...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 19:11   #1783
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik las uw stelling, dacht aan Malcolm X (El Hajj Malik El-Shabazz) en concludeerde dus dat u moslim was.

Eens goed naar de gelijkenissen kijken:

U schrijft:

Malcolm X zegt:
En jij meent daar de islam en haar moslims in te herkennen???
Oud 6 november 2010, 19:20   #1784
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Correctie, we hadden het over hoe en waarom van (eventuele) regels.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1737

Citaat:
Ageren doe je niet door deze reglementen te overtreden. Het schoolreglement wordt door de school gemaakt, niet door de islam.

Graag gedaan.

Paulus.
Maar het is dus wel toegestaan om er tegen te ageren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 19:21   #1785
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik val niet de christelijken aan maar de kerk , ik val net zo goed de Islam aan maar niet de volgelingen ... wat jij wel doet .
Larie, onmogelijk gewoon! Het is het ene en het andere of niets!
Als er nog christenen rondlopen die de eisen van de middeleeuwse RKK willen doorvoeren met zijn heksenverbrandingen, folterkamers, later de inquisitie enz dan moeten ze dat hier nog eens proberen!
Het soort moslims dat zo'n zever verkoopt over hoofddoekjes oa zijn van dat soort. Kijk maar wat ze uitspoken met hun mensen in hun islamlanden: onthoofdingen, zuur in het gezicht enz (al zoveel keer opgesomd - maar jullie vergeten meteen wat niet past, dus...)
En wij zouden moeten wachten en toekijken tot ze hier ook onze maatschappij met die toestanden om zeep helpen?
Oud 6 november 2010, 19:28   #1786
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en dan? Ga jij naar school in een moskee? Werk je daar?
Zit je vast?
Zielig.
Oud 6 november 2010, 19:33   #1787
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Larie, onmogelijk gewoon! Het is het ene en het andere of niets!
Als er nog christenen rondlopen die de eisen van de middeleeuwse RKK willen doorvoeren met zijn heksenverbrandingen, folterkamers, later de inquisitie enz dan moeten ze dat hier nog eens proberen!
Het soort moslims dat zo'n zever verkoopt over hoofddoekjes oa zijn van dat soort. Kijk maar wat ze uitspoken met hun mensen in hun islamlanden: onthoofdingen, zuur in het gezicht enz (al zoveel keer opgesomd - maar jullie vergeten meteen wat niet past, dus...)
En wij zouden moeten wachten en toekijken tot ze hier ook onze maatschappij met die toestanden om zeep helpen?
Ik ken nochtans wel wat christenen/katholieken die zelf ook kritiek hebben op de katholieke kerk.

Ook moslims die kritiek hebben op onthoofdingen, zuur in het gezicht enz.
Oud 6 november 2010, 19:35   #1788
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Niemand belet de hoofddoekdragers een eigen school op te richten. Hoofddoek verplicht.
Ze moeten wel de eindtermen halen.
De islam eigen scholen laten oprichten is wellicht niet zo'n goed idee...
Hun voornaamste zorg zal zijn dat we dat betalen voor hen, daarbij foefelen en bedriegen zoals ze in Nederland al hebben kunnen ervaren met dat soort scholen, en verder eisen dat wij er buitenblijven en er ons niet mee moeien.
Kwaliteit van de koranversjes-opzeggers en extra mogelijkheid om hun leerlingen te leren dat Allah het enige is dat telt in de wereld...
Eindtermen halen? Zullen ze even akkoord mee gaan als met hun hoofddoekjes-saga...
Hun "recht" op centen ontvangen daareentegen...
Tenzij de rijke olielanden voor de centen zorgen... en meteen hun leerkrachten meesturen om "goede moslims" te vormen!
Oud 6 november 2010, 19:44   #1789
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Scholen mogen gerust hoofddoeken verbieden. Maar het is gewoon niet wijselijk. Dat is waar de discussie over gaat. Niemand ontkent dat een school kledingvoorschriften kán uitvaardigen.
Ik dacht dat de discussie oa ging over het feit dat hoofddoekjes ineens zorgden voor last tov de meisjes die dat niet droegen! Ondersteund door opstokende baardige onnozelaars die hun geloof over de wereld moeten verspreiden! En die ervoor zorgden dat er ineens veel meer hoofddoekjes verschenen, meisjes die dat voordien niet nodig hadden...raar!
Met "niet wijselijk" kun je niet veel aanvangen. Het is ja of nee. Met bijhorende redenen die de moslims wel horen maar niet willen aanvaarden, vanwege hun "geloof".

Laatst gewijzigd door andev : 6 november 2010 om 19:45.
Oud 6 november 2010, 20:18   #1790
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Scholen en werkgevers zijn dus verantwoordelijk voor wat zij aan reglementen opleggen.
Jij bent wel de eerste die dit wil toegeven.
En uw punt is???
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 20:22   #1791
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Omdat een school geen religieuze instelling is en een moskee wél.
Dat maakt voor de wet niets uit.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 20:33   #1792
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat maakt voor de wet niets uit.
Hoe bedoel je? dat maakt voor de wet niets uit?
Oud 6 november 2010, 20:39   #1793
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe bedoel je? dat maakt voor de wet niets uit?
Voor de wet heeft een moskee niet een andere status dan een school, dus:
Citaat:
De regels eisen dat ik zonder schoenen de moskee betreedt.
De regels eisen dat ik zonder hoofddoek het leslokaal betreedt.
Waarom vindt u dat de eerste regel gevolgd moet worden en de tweede niet?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 20:46   #1794
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer ga jij eens doorhebben dat de islamitische regels voor een moslima belangrijker zijn dan uw regels.

Hoe kan een moslima gebrainwashed zijn door haar religie als er geen dwang is in de islam? Ze kiest er tenslotte zelf voor om als moslima door het leven te gaan. Verder, dient de hidjaab gedragen te worden omwille van Allah en niet omwille van een echtgenoot.

Als een moslima -die zich vrijwillig aan een geloof onderwerpt- achterlijk is, wat bent u dan eigenlijk?
YES de moslima heeft zoals alle moslimas haar mierzoet maskertje definitief laten zakken. Het apartheidssymbool de hoofddoek met als enige doel ongelovige vrouwen te vernederen en te discrimineren zal ze NOOIT afdoen. Dit apartheidssymbool is samen met halal het bewijs van de wreedaardigheid en discriminerend karakter van de islam.

Op haar laatste vraag wat iemand is die een apartheidssymbool achterlijk vind. Geeft ze uiting aan haar haat, verbittering en frustraties tov de ongelovigen.

Voila gastjes de moslima heeft haar ware aard wederom getoond. Net zoals alle godsdienstfanaten is ze onverdraagzaam en discriminerend.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 20:48   #1795
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Voor de wet heeft een moskee niet een andere status dan een school, dus:
Voor de Belgische wet heeft een onderwijsinstelling wel degelijk een ander statuut dat een gebedshuis.
Oud 6 november 2010, 20:49   #1796
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hou rekening met een ander zover deze mij niet belemmert in het belijden van mijn geloof. Een vrouw heeft het recht om haar hoofddoek te dragen, waar en wanneer zij maar wilt. En wat anderen daarvan denken interesseert me geen reet, zoals de marokkanen vaak zeggen.

Uiteraard zijn er moslima's die ook zonder het dragen van de hidjaab kunnen functioneren (niemand beweert wat anders), maar daar hebben wij het niet over. Wij hebben het over de meisjes die zich moeten aanpassen aan bepaalde achterlijke regels.

Wat een raar volk eigenlijk, die Vlamingen. Onlangs had ik het er nog over met een Vlaamse collega. Enerzijds willen ze dat de moslima's opkomen voor hun rechten en gaan studeren en werken maar anderzijds moeten ze hun hoofddoek thuis laten en willen de arme Vlamingen zelf bepalen hoe een moslima door het leven gaat en hoe de moslima voorkomt. Men eist wat te veel, niet waar?
Wederom geeft een moslima toe dat het apartheidssymbool de hoofddoek belangrijker is dan niet discriminerend gedrag tov ongelovigen. Ze vindt het zelfs raar dat vlamingen tegen discriminatie zijn.
Het gaat vandaag vlotjes. De islam in volle lelijkheid.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 6 november 2010 om 20:49.
Oud 6 november 2010, 20:53   #1797
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Een fundamentalist die zegt dat anderen voor mij denken....

Laat me niet lachen....

Paulus.
Die zit ! vet cool gast

dikke 2
Oud 6 november 2010, 20:54   #1798
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb u ook weerlegd in uw bewering dat moslims niet over hun broeder/zuster mogen oordelen.

Fijn dat je me de kans geeft om het andermaal in de verf te zetten.

Paulus.
Het gaat erg vlotjes vandaag. De islam laat vlug zijn lelijkheid zien.
Oud 6 november 2010, 20:55   #1799
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat Artisjok en filosoof door de mand vallen bij de confrontatie met deze vraag.

Ben ik de enige?

Paulus.
Neen !
Oud 6 november 2010, 21:14   #1800
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
@ Artisjok

Ziehier het antwoord van filosoof op mijn vraag :
De regels eisen dat ik zonder schoenen de moskee betreedt.
De regels eisen dat ik zonder hoofddoek het leslokaal betreedt.
Waarom vindt u dat de eerste regel gevolgd moet worden en de tweede niet?

Idd een goede vraag ... de 1ste regel is een die ik niet hoef te volgen want ik kom niet in een moskee . De 2de regel is er een die is uitgevonden om de islam aan te vallen terwijl ze de RKK omarmen....
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be