Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2011, 12:56   #921
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Volgens mij zou het wenselijk zijn mocht er meer onderzoek naar ggo's gevoerd worden. Wat denk jij?
Ik heb geen probleem met fundamenteel en onafhankelijk onderzoek naar ggo's. Ook tegen toegepast onderzoek in het labo, heb ik geen enkel bezwaar. Maar voor veldonderzoek zijn er wat mij betreft te veel potentiële risico's. En er is nog geen enkel voorbeeld van een toepassing die zo noodzakelijk is om dat risico te nemen. De toepassingen zijn allemaal symptoombestrijdend.

Laatst gewijzigd door Edina : 6 juni 2011 om 12:58.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 13:00   #922
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik heb geen probleem met fundamenteel en onafhankelijk onderzoek naar ggo's. Ook tegen toegepast onderzoek in het labo, heb ik geen enkel bezwaar. Maar voor veldonderzoek zijn er wat mij betreft te veel potentiële risico's. En er is nog geen enkel voorbeeld van een toepassing die zo noodzakelijk is om dat risico te nemen. De toepassingen zijn allemaal symptoombestrijdend.
Welke grond heb jij om te zeggen dat het 'te veel potentiële risico's' heeft? De onderzoekers die dat hebben uitgevoerd (en dat hebben goedgekeurd) zijn een stel idioten/een stel omgekochte wetenschappers door de industrie? Of welke verklaring geef je daar dan aan?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 13:12   #923
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, breng maar van de eerste keer dingen op de markt na het labo-onderzoek, zonder veldproef onderzoek.

100% d'accord!

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 13:23   #924
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Dat is echt je reinste onzin. ALLE grote milieu-organisaties zijn bij mijn weten anti-ggo, dus dat debat is er zeker wel. Daarom ook dat Europa andere (en veel strengere) maatregelen heeft tegen ggos dan andere delen van de wereld: net omdat die milieu-organisaties het debat in Europa al naar hun hand hebben gezet !!!!

FLM gaat echter nog tien stappen verder, en maakt daar ook geen geheim van: het is een radicale actie-groep, geen debatgroep.
Nogmaals, hoe rijm je het feit dat de meerderheid van de mensen geen ggo's op zijn bord wil en het feit dat ze er wel al op liggen? Want er zijn al uitzonderingen op de ettikettering van ggo's. Dat getuigt toch niet echt van een uitgebreid maatschappelijk debat, maar eerder van door de strot duwen.

En het is natuurlijk ook niet zo dat de milieu-organisaties de enige zijn die tegen ggo's zijn. Ook binnen de wetenschappelijke wereld is er nog steeds serieuze tegenstand. Maar daarover spreekt men natuurlijk niet zo graag. het is makkelijker om met de vinger naar de domme, stoute milieu-organisaties te wijzen.
Oud 6 juni 2011, 13:31   #925
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nogmaals, hoe rijm je het feit dat de meerderheid van de mensen geen ggo's op zijn bord wil en het feit dat ze er wel al op liggen? Want er zijn al uitzonderingen op de ettikettering van ggo's. Dat getuigt toch niet echt van een uitgebreid maatschappelijk debat, maar eerder van door de strot duwen.

En het is natuurlijk ook niet zo dat de milieu-organisaties de enige zijn die tegen ggo's zijn. Ook binnen de wetenschappelijke wereld is er nog steeds serieuze tegenstand. Maar daarover spreekt men natuurlijk niet zo graag. het is makkelijker om met de vinger naar de domme, stoute milieu-organisaties te wijzen.
Bronnetje?

Liefst wel een onderzoek waar er onderscheid gemaakt wordt tussen cisgene en transgene ggo's. Anders is het niets waard.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 6 juni 2011, 13:32   #926
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat het eenvoudig is om te zeggen 'ik wil het niet' maar moeilijker om niet gebruik te maken van de voordelen? Dat zou wel eens kunnen, he.

Als mensen geen GGO's wensen, dan kunnen ze eenvoudig hun consumptie patroon aanpassen. (En dan zou het FLM bijvoorbeeld een website kunnen aanbieden waarop staat wat mensen dan wel en niet kunnen kopen.)

Maar dat gebeurt allemaal niet; zo blijkt.

Citaat:
Maar die 'tegenstand' is niet van het niveau als dat het FLM er van maakt of wat jij er van maakt. Jij spreekt over gevaar; maar als er echt zoveel potentiëel gevaar was, dan zou het niet toegelaten zijn. Tenzij je enkt dat die wetenschappers dom en/of corrupt zijn.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 6 juni 2011 om 13:34.
Oud 6 juni 2011, 13:37   #927
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Volgens die buurtbewoners heeft dat asielcentrum in opbouw ook een maatschappelijke impact en idem voor de tegenstanders van de Lange Wapper. Het platbranden van een bouwwerf - zolang er geen menselijke slachtoffers vallen - valt volgens jou onder vreedzaam protest. De acties van het ALF, zolang er geen gewonden vallen, ook vreedzaam protest? Met andere woorden, je zou dat dan ook allemaal goedkeuren? Dat geloof je zelf niet eens, mag ik hopen.
Ten eerste heb ik nergens de actie "goedgekeurd", ik heb ze alleen in het juiste perspectief willen plaatsen en dat is niet wat men er hier en elders van maakt.

Ten tweede is er een cruciaal verschil tussen een aangekondigde vernietigingsactie waarbij aardappelen met de hand worden uitgetrokken en een onaangekondigde brandstichting waarbij de gevolgen niet te overzien zijn.

Dus nee, ik zou dat niet allemaal goedkeuren nee.
Oud 6 juni 2011, 13:39   #928
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ten eerste heb ik nergens de actie "goedgekeurd", ik heb ze alleen in het juiste perspectief willen plaatsen en dat is niet wat men er hier en elders van maakt.

Ten tweede is er een cruciaal verschil tussen een aangekondigde vernietigingsactie waarbij aardappelen met de hand worden uitgetrokken en een onaangekondigde brandstichting waarbij de gevolgen niet te overzien zijn.

Daar heb je gelijk in. Bij aangekondigde acties komt er nog eens met zekerheid "met voorbedachten rade" bij.

Dat pleit niet in je voordeel, moge dat duidelijk wezen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 6 juni 2011, 13:39   #929
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ten tweede is er een cruciaal verschil tussen een aangekondigde vernietigingsactie waarbij aardappelen met de hand worden uitgetrokken
Beetje desinformatie?

Of toevallig vergeten dat er niet enkel wat 'met de hand is uitgetrokken'?
Oud 6 juni 2011, 13:52   #930
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De KUL heeft de werknemer ontslagen die de FLM actie verdedigde.

Byebye carriere. Ontslagen worden aan een unief, ge moet er al straffe stoten voor uithalen, dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat die nog ergens binnengehaald zal worden.
Dat ontslag is belachelijk. Paniekvoetbal. ze zouden "save our science" beter omdopen tot "save our jobs". Ik heb nog nooit een betoging van academici / open brief van rectoren gezien waarmee ze de inmenging van het bedrijfsleven in het onderzoek aankaarten. En dat is nochtans een veel grotere bedreiging voor het vrije onderzoek.

Het strafste van al is dan nog dat ze de enige consequente onderzoeker die deelnam aan de actie ontslaan. Degenen die op simpel verzoek hun kar keren, mogen blijven. Dat zegt veel over welk soort personeel dat de KUL wil. En ook de motivatie dat met de actie "het recht op vrije meningsuiting" werd geschaad is hilarisch. Met het ontslag niet dan?

Ik denk dat er aan dat ontslag nog een staartje komt.
Oud 6 juni 2011, 13:54   #931
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat ontslag is belachelijk. Paniekvoetbal. ze zouden "save our science" beter omdopen tot "save our jobs". Ik heb nog nooit een betoging van academici / open brief van rectoren gezien waarmee ze de inmenging van het bedrijfsleven in het onderzoek aankaarten. En dat is nochtans een veel grotere bedreiging voor het vrije onderzoek.

Het strafste van al is dan nog dat ze de enige consequente onderzoeker die deelnam aan de actie ontslaan. Degenen die op simpel verzoek hun kar keren, mogen blijven. Dat zegt veel over welk soort personeel dat de KUL wil. En ook de motivatie dat met de actie "het recht op vrije meningsuiting" werd geschaad is hilarisch. Met het ontslag niet dan?

Ik denk dat er aan dat ontslag nog een staartje komt.
Bedrijven bestellen onderzoeken, niet resultaten. Als ge op de hoogte zijt van frauduleuze wetenschappers, moet ge klachten tegen hen indienen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 6 juni 2011, 13:54   #932
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Staat het Greenpeace en consorten niet vrij om geld te alloceren om onderzoek uit te voeren?
En wat heeft dat met ruimte voor onafhankelijk onderzoek te maken?
Oud 6 juni 2011, 13:57   #933
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat heeft dat met ruimte voor onafhankelijk onderzoek te maken?
Dat het eenvoudig is om te klagen over bedrijven die onderzoek financiëren - waar niets mis mee is; waarom zou het ook? - terwijl er ruimte is voor alternatieven van onderzoek.
Oud 6 juni 2011, 13:58   #934
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Lees het persbericht van de KUL over het ontslag. De KUL biedt voldoende forums waar debat mogelijk is binnen de academische wereld.

Zij koos geweld ipv academisch debat. Haar ontslag is correct.
Sorry, een persbericht van de KUL vind ik nu niet echt een bewijs. En het gaat FLM trouwens om een publiek/maatschappelijk debat. Niet over academisch debat. Mag een onderzoeker niet meer aan publiek debat deelnemen omdat hij onderzoeker is?

Ik heb haar overigens geen geweld zien gebruiken. Jij wel?
Oud 6 juni 2011, 13:59   #935
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nunt Bekijk bericht
Gavrilo Princip slaagde ook in zijn doel om het debat rond de Bosnische onafhankelijk op gang te trekken door te schieten in de algemene richting van Franz Ferdinand en die dan toevallig en helemaal ongewild te raken.
En je punt is?
Oud 6 juni 2011, 14:00   #936
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Inderdaad, breng maar van de eerste keer dingen op de markt na het labo-onderzoek, zonder veldproef onderzoek.

100% d'accord!
Oud 6 juni 2011, 14:17   #937
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, een persbericht van de KUL vind ik nu niet echt een bewijs. En het gaat FLM trouwens om een publiek/maatschappelijk debat. Niet over academisch debat. Mag een onderzoeker niet meer aan publiek debat deelnemen omdat hij onderzoeker is?

Een publiek debat is geen onderzoek vernietigen.

En ja, als onderzoeker heeft ze zich te houden aan de deontologie van het beroep, zeker betreffende onderzoek van een bevriende universiteit.

Laatst gewijzigd door Tavek : 6 juni 2011 om 14:19.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 14:38   #938
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Het vernielen van onderzoek is en blijft vernielen van onderzoek. Ook al zijn patatten het onderzoeksonderwerp.

Sorry hoor, maar je probeert gewoon een idioot wicht goed te praten. Ze moest beter weten. Nu is haar carriere kapot (wat een rechter ook beslist) en zit ze zonder uitkering.

Ik hoop dat ze een spaarboek heeft. De prive moet zulke figuren niet en universiteiten verbranden zich daar niet meer aan. Daar sta je dan met je doctoraat.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 14:43   #939
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
zij was lid en woordvoerder van een organisatie die vandalisme gepleegd heeft. zij was mee aanwezig, is dus uiteraard medeplichtig, mededader, haar ontslag is correct en de enige logische stap.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 15:48   #940
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edina, ge werkt met voorbeelden stop met die veralgemeingen.

Voorbeeld 1

patatje, met gen voor ligninen vorming uitgezapt. ? ik zie echt geen probleem om daar een veldtest mee te doen ? Een patat met gewoon een gen minder ??

Voorbeeld 2

patatje met gen voor zetmeel verdubbeld ? Ik zie daar echt geen probleem mee, dus het patatje maakt dubbel zo dikke patatjes ??

Voorbeeld 3

patatje met stukje humaan enzym ingebouwd, goed voor insuline op te stapelenin zijn knolletje (los van het feit of het nu kan of niet) zie ik geen probleem ?

voorbeeld 4

patatje met stukje enterococ dna ingeplant ? zie ik echt ook geen graten in dus patatje gaat bvb het afweermechanisme van enterococc ingebouwd krijgen zodat het minder last heeft van rot

voorbeeld 5

papatje met stukje populier ingeplant, zodat het wat rapper groeit en groter wordt ? zie echt geen probleem in

voorbeeld 6

patatje met stukje DNA van vis ingeplant, zodat het meer proteinen gaat aanmaken of waarom niet omegavetzuren gaat maken ? zie ik ook geen probleem in...

Dus echt waar, de dag dat je mij een paar voorbeelden kunt geven van supergiftige patatjes die je kunt maken, of superallergiserende patatjes, of superdominante patatjes die zich heel snel gaan voortplanten bvb etc wil ik nog een smee nadenken over die specifieke problemen. Maar gooi het kind toch niet weg met het badwater
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be