Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2011, 13:42   #241
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Zou me verwonderen. De werf is nogal zichtbaar en ze dragen uniformpjes.
Al eens gedacht dat de sociale inspectie er dezelfde redenering op kan nahouden als u?

Niettegestaande dat zou ik heel blij zijn als het bedrijf volledig niet-clandestien was. Al weet ik niet of dat bestaat in de bouw, zeker niet indien het ... Maar ik hoop dat ze ook niet slachtoffer zijn geworden van Turkse/Arabische mensenhandelaars en dus niet tegen een hongerloon moeten werken opdat ze met allen samen straks in hetzelfde kotje van 5m² mogen slapen (Vlaamse wooncode is officieus enkel van toepassing voor Vlaamse Verhuurders) en één sneetje per dag krijgen. :-/
Oud 18 juni 2011, 13:45   #242
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ja, daarom dat je schreef dat je het hier liefst zo blank mogelijk wil houden. Dat is een soort huidskleurracisme dat we zelfs hier op het forum maar zelden tegenkomen. En "de realiteit", sta me toch toe daar even smakelijk mee te lachen.

Yep, onlangs probeerde een oude autochtone dame me voor te steken aan de kassa van de Delhaize. Ik wil dan nu graag een bejaardenvrij land, zodat ik niet met dat oud gespuis in aanraking moet komen.
Ik heb de voorkeur voor blank. Als ik hier straks buitenkom wil ik niet dat alle mensen een totaal andere kleur hebben dan mij. Ik zit hier namelijk nog altijd in België en niet in West-Afrika. Dat is racistisch volgens u?

Laat me eens smakelijk lachen om zoveel politiek correctheid en multicul-aanbidding, in die mate dat je er je eigen cultuur voor versteekt. Proficiat, mensen zoals u zijn er de oorzaak van dat alle blanken zijn moeten vluchten uit Sint-Joost-ten-Node, Sint-Jans Molenbeek, Borgerhout, ... en men in heel Vlaanderen zijn eigen dorp, stad of straat niet meer herkend.

Of vindt u misschien dat een bende Moslims (die zich duidelijk onderscheiden door klederdracht, gedrag etc.) op het kerkplein deel uitmaakt van de oerVlaamse cultuur?

Eén chance voor mensen die zo kortzichtig denken als jou: als je niet al te jong bent, maak je de ellende zelf niet meer mee die je creëert... Het zijn vooral de "blanken na ons" die in de penarie zullen zitten.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 juni 2011 om 13:46.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 13:50   #243
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik heb de voorkeur voor blank. Als ik hier straks buitenkom wil ik niet dat alle mensen een totaal andere kleur hebben dan mij. Ik zit hier namelijk nog altijd in België en niet in West-Afrika. Dat is racistisch volgens u?
Ik heb je al uitgelegd dat huidskleur geen criterium is voor mij. Voor jou blijkbaar wel.

Citaat:
Laat me eens smakelijk lachen om zoveel politiek correctheid en multicul-aanbidding, in die mate dat je er je eigen cultuur voor versteekt. Proficiat, mensen zoals u zijn er de oorzaak van dat alle blanken zijn moeten vluchten uit Sint-Joost-ten-Node, Sint-Jans Molenbeek, Borgerhout, ... en men in heel Vlaanderen zijn eigen dorp, stad of straat niet meer herkend.
Ik zou nog net iets dramatischer doen, dan kom je zeker nog geloofwaardiger over. Dat de blanken zijn "moeten vluchten" heeft nochtans weinig met huidskleur te maken maar vooral met beleid. Vreemd dat een zelfverklaard groot denker als jij daar nog niet aan gedacht heeft.

Citaat:
Of vindt u misschien dat een bende Moslims (die zich duidelijk onderscheiden door klederdracht, gedrag etc.) op het kerkplein deel uitmaakt van de oerVlaamse cultuur?
"De" oervlaamse cultuur? Wat houdt dat dan precies in? Angstig kruipen voor meneer pastoor en je na de mis zatdrinken op café terwijl je wacht tot de duiven vallen? De oervlaamse cultuur

Laatst gewijzigd door Steve_M : 18 juni 2011 om 13:50.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 13:51   #244
Groentje-18

Standaard Vanwaar de term "racisme"?

Nog iets (waarmee ik overigens in herhaling val):

er worden aan de lopende band mensen gediscrimineerd op basis van kenmerken waar zij geheel niets aan kunnen doen.

- schoonheid / lelijkheid
- gewicht
- gezondheid / ziekte
- stand van hun ogen of neus
- leeftijd
- het al dan niet hebben van een fysiek zichtbare "afwijking" of handicap
- het hebben van een psychische ziekte
- intelligentie
- afkomst
- religie
- geaardheid
- ideologie
- ...

Maar voor discriminatie op basis van huidskleur is er een speciaal woordje ontworpen: dat is racisme.
Dat er een speciaal woord voor ontworpen is, doet mij vermoeden dat het erger is dan alle bovenstaanden: waarom?
Waarom heeft iemand die gediscrimineerd wordt op basis van zijn uiterlijk meer recht op compensatie of recht op gelijke kansen dan al de andere hierboven vermelde groepen?

Dat begrijp ik niet.
Worstelden we zo erg met ons koloniaal verleden?
Proberen we iedere herinnering aan nazisme te verminken?

Zijn de mensen die zo erg met deze term zwaaien misschien voormalig collaborateurs die nu het geweten proberen te wissen door te pas en te onpas de term te gebruiken?

En nogmaals: voorkeur voor het ene, is iets heel anders dan haat tegenover het andere! Beide zijn twee extremen op één dimensie, maar er is nog een heel pallet ertussen ...
Oud 18 juni 2011, 13:53   #245
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Moslims zijn door hun fysieke kenmerken vrij herkenbaar.

De meeste blanken zijn niet Moslim. Zitten er dan tussen die duidelijk Arabische of Turkse roots hebben, dan is de kans groot dat ze wel Moslim zijn.

Dat zijn toch enkele wetmatigheden die je volgens mij moeilijk onder de mat kan schuiven.
Als je wil kan ik wel wat gegevens opzoeken over het aantal blanke Moslims en het aantal Arabische/Turkse Moslims, maar ik hoop dat je mate ontkenning van de werkelijkheid niet zover gaat dat je cijfers nodig hebt die dit "aantonen". :-/
Hoe kan je zien of iemand duidelijk Arabische of Turkse roots heeft?
Onze burgemeester ad-interim in Kortrijk wordt al eens voor een Turk gehouden, maar heeft geen Turkse roots.
Ik werd al voor Marokkaanse, Zuid-Amerikaanse, Poolse aanzien. En wie weet wat nog allemaal.
En je zegt zelf "de kans is groot", je hebt dus nog altijd kans dat je er naast zit.

Ik vrees dat jij met zo'n beoordeling dikwijls flaters slaat.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 13:54   #246
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dat er een speciaal woord voor ontworpen is, doet mij vermoeden dat het erger is dan alle bovenstaanden: waarom?
Dat komt doordat je je aangesproken voelt.
Oud 18 juni 2011, 13:59   #247
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Enkel jij spreekt hier over racisme, Artisjok.
Lees de titel van deze draad, dan weet je ook waarover het gaat.
Citaat:
Ik ben blij dat je inziet dat de vraag "BBB" helemaal niet betekent dat er sprake is van racisme.
Dat zie ik niet in.
Ik zie immers niet in dat BBB iets te maken heeft met kwalificaties.

Citaat:
En ik zei dus: de kandidaten zijn volledig gelijk. (Een fictieve situatie dus). Welke kies je?
Dan loot ik.
Oud 18 juni 2011, 13:59   #248
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik heb je al uitgelegd dat huidskleur geen criterium is voor mij. Voor jou blijkbaar wel.
Criterium ... ik geef mijn voorkeur aan de blanke huidskleur.

Als ik iemand niet-blank zie, beoordeel ik hem daarom niet als slecht. Doch, in Vlaanderen verkies ik blanke mensen tegen te komen.
Net zoals ik in Afrika verkies niet-blanke mensen tegen te komen en in Spanje niet-Belgen maar Spanjaarden, bvb.

Moet ik nu publiekelijk worden verhangen?

Citaat:
Ik zou nog net iets dramatischer doen, dan kom je zeker nog geloofwaardiger over. Dat de blanken zijn "moeten vluchten" heeft nochtans weinig met huidskleur te maken maar vooral met beleid. Vreemd dat een zelfverklaard groot denker als jij daar nog niet aan gedacht heeft.
Ahzo?
Het beleid heeft de niet-blanken opgesteukt de boel zodanig te terroriseren dat de blanken die niet rechtstreeks weggepest werden, zijn moeten vluchten.
Dat is nieuwe informatie voor mij...

Citaat:
"De" oervlaamse cultuur? Wat houdt dat dan precies in? Angstig kruipen voor meneer pastoor en je na de mis zatdrinken op café terwijl je wacht tot de duiven vallen? De oervlaamse cultuur
Ah, jij bent van dat soort ...

Als je je eigen cultuur niet eens erkend op het moment dat er allerlei nieuwe culturen onder je neus worden gewreven.

Ik zie hier maar enkele mogelijkheden:

- of je hebt geen enkel contact met vreemde culturen en hebt daardoor nog niet opgemerkt dat er een verschil is

- of je bent iemand totaal zonder eigen cultuur en/of identiteitsgevoel, hebt geen gewoontes of dergelijke en neemt flexibel alle culturen en identiteiten aan (en eerlijk gezegd doet deze optie me vragen rijzen over je psychologische gezondheid. Het gevoel "ontvreemd" te zijn zorgt ook bij migranten voor veel psychologisch leed. )

- je veracht je eigen volk

- ...

Hoe dan ook geloof ik dat de discussie met u zinloos is.
Alleszins begrijp ik nu vanwaaruit de posten die jij hier plaatst mbt dit thema, komen.
Ik begrijp dat je niet wil opkomen, laat staan "vechten" (moest dat ook nodig zijn), voor iets wat jou totaal vreemd is of waar je nooit enige band mee gevoeld hebt.
Oud 18 juni 2011, 14:01   #249
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Lees de titel van deze draad, dan weet je ook waarover het gaat.

Dat zie ik niet in.
Ik zie immers niet in dat BBB iets te maken heeft met kwalificaties.

Dan loot ik.

Maar hopelijk zie je wel in dat het te maken heeft met voorkeuren?

En ahzo, loting ...

In Zuid-Afrika vonden ze dat de burgers van het eigen land voorrang moesten krijgen bij het vinden van werk.
Jij zal dat misschien ook nog ooit vinden, als je comfortabele positie in het gedrang komt door een bende Chinesen/Indiërs.
Oud 18 juni 2011, 14:01   #250
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Dat komt doordat je je aangesproken voelt.
Een meer inhoudelijke repliek kon ik van jou niet verwachten.

Ik wist dat deze post jou en allicht jouw gelijkgezinden met je mond vol tanden deed staan. Mission accomplished, wat mij betreft.

Dat er mensen zijn die bij de minste onverwachte uitspraak ivm alles wat anders is direct naar de term racisme grijpen, doet me vooral lachen eerlijk gezegd. Angstiger en engdenkender kan je m.i. niet zijn.
Vroeger veel te weinig zwarte Afrika die "moet niet bang zijn van zwarte man" tegen je zeiden tegengekomen is mijn conclusie.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 juni 2011 om 14:04.
Oud 18 juni 2011, 14:05   #251
Steve_M

Standaard

Citaat:
Moet ik nu publiekelijk worden verhangen?
Heb ik dat geschreven?

Citaat:
Ahzo?
Het beleid heeft de niet-blanken opgesteukt de boel zodanig te terroriseren dat de blanken die niet rechtstreeks weggepest werden, zijn moeten vluchten.
Dat is nieuwe informatie voor mij...
Ik hoop dat dat examen dat je deze week had niet over begrijpend lezen ging, want dan wordt het tweede zit.

Citaat:
Ah, jij bent van dat soort ...

Als je je eigen cultuur niet eens erkend op het moment dat er allerlei nieuwe culturen onder je neus worden gewreven.

Ik zie hier maar enkele mogelijkheden:

- of je hebt geen enkel contact met vreemde culturen en hebt daardoor nog niet opgemerkt dat er een verschil is
Ik heb je al eens nauwkeurig uitgelegd waar ik ben opgegroeid en waar ik gewoond heb.

Citaat:
- of je bent iemand totaal zonder eigen cultuur en/of identiteitsgevoel, hebt geen gewoontes of dergelijke en neemt flexibel alle culturen en identiteiten aan (en eerlijk gezegd doet deze optie me vragen rijzen over je psychologische gezondheid. Het gevoel "ontvreemd" te zijn zorgt ook bij migranten voor veel psychologisch leed. )
Ik hoop evenzeer dat je examen niet over identiteitsvorming ging, want dan wordt het ook tweede zit.

Citaat:
- je veracht je eigen volk
In tegenstelling tot jou veracht ik niemand omwille van zijn/haar lidmaatschap van een bepaald volk.

Citaat:
Hoe dan ook geloof ik dat de discussie met u zinloos is.
Alleszins begrijp ik nu vanwaaruit de posten die jij hier plaatst mbt dit thema, komen.
Ik begrijp dat je niet wil opkomen, laat staan "vechten" (moest dat ook nodig zijn), voor iets wat jou totaal vreemd is of waar je nooit enige band mee gevoeld hebt.
Je begrijpt er bitter weinig van. Maar van iemand die "zwaar geschokt" is over iemand die voorkruipt een bus, verwondert dat me niets.
Oud 18 juni 2011, 14:09   #252
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dat er mensen zijn die bij de minste onverwachte uitspraak ivm alles wat anders is direct naar de term racisme grijpen, doet me vooral lachen eerlijk gezegd. Angstiger en engdenkender kan je m.i. niet zijn.
Welke onverwachte uitspraak? Ik begrijp gewoon niet waarom je daar zo'n punt van maakt. Alsof 'racist' erger is dan 'homofoob' en alsof dat dan weer erger is aan iemand die niet moet weten van dikke mensen of gehandicapten of oude mensen of nog iets anders. Iedereen heeft zo zijn tekortkomingen. Zelf heb ik onder meer een hekel aan hippies. Je mag me dan ook gerust een hippiehater noemen, ik ga daar niet over klagen.

Citaat:
Vroeger veel te weinig zwarte Afrika die "moet niet bang zijn van zwarte man" tegen je zeiden tegengekomen is mijn conclusie.
Wat?
Oud 18 juni 2011, 14:14   #253
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik kan dat.
Dan neem ik de kandidaat met het meest gevoel voor humor; of de kandidaat die zich het origineelst kleed. (geen das, hemd, donkerblauw kostuum)
Walgelijk , u gaat mensen beoordelen op hun kledij ???

Wat is het volgende stapje in uw samenleving? Degenen die niet in een winkel naar uw goesting kopen een grote gele ster ophangen of zo???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 14:16   #254
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Heb ik dat geschreven?

Ik hoop dat dat examen dat je deze week had niet over begrijpend lezen ging, want dan wordt het tweede zit.
Ik kan begrijpen dat wat ik schreef compleet niet in je kraam past en het WCS antwoord is dat ik had kunnen geven. Het als repliek afdoen als een duidelijk onbegrip van je opponent is erg zwak.
Had het dan nog liever genegeerd, zoals je met die andere post van me deed.

Citaat:
Ik heb je al eens nauwkeurig uitgelegd waar ik ben opgegroeid en waar ik gewoond heb.

Ik hoop evenzeer dat je examen niet over identiteitsvorming ging, want dan wordt het ook tweede zit.
Die examens heb ik al lang gehad en daar ben ik met glans op geslaagd, moest dat er voor u toe doen. Dankjewel.

Citaat:
In tegenstelling tot jou veracht ik niemand omwille van zijn/haar lidmaatschap van een bepaald volk.
Ahzo, ik veracht mensen?
Weeral nieuwe informatie voor mij.

Misschien moet jij eens leren begrijpend lezen?

Citaat:
Je begrijpt er bitter weinig van. Maar van iemand die "zwaar geschokt" is over iemand die voorkruipt een bus, verwondert dat me niets.
Weeral mijn beperkt begripsvermogen wat zich met de zaak moeit. Ach ach ... het zal dan wel zeker. Steve M heeft het immers gezegd. Toevallig wel net op een moment dat hij in nauwe schoentjes wordt gedreven.
Tiens? Zou er een verband zijn?

Nèèèèèè. Het zou wel heel vals en laf zijn om op zo'n moment de tegenstander een gebrekkig aan intelligentie te wijten. Ik zal dus werkelijk wel een domme geit zijn die te weinig hersencellen bezit om aan zijn intellectuele schrijfsels uit te kunnen.

Btw, als jij geen problemen had met je begripsvermogen wist je dat er geen sprake was van voorkruipen, maar van het eigen lichaam bruut gebruiken om een mensenmassa (die binnenkwam) aan de kant te duwen. Een mensenmassa waarbij een blinde voorop ging en net zijn busabonnement wilde laten zien, maar door de haast van de Afrikaanse vrouw kreeg hij dus een harde klap en werd hij naar buiten geduwd, net als alle mensen achter hem.

Een bushalte verder liep ze overigens nog. Bleek dat ze gewoon met geweld en superveel haast een eerdere halte was afgestapt om niet te hoeven wachten bij het drukke kruispunt.

Ik hoop dat ik u niet moet gaan uitleggen dat het zien van zulke schrijnende taferelen mensen wel eens ècht racistisch zou kunnen maken.
Doch denk ik dat iedereen op de bus voldoende intelligent was om te beseffen dat het niets met haar huidskleur te maken had, maar allicht alles met haar cultuur in haar voormalige land, die allicht "vechten of verzuipen" moet zijn geweest...
Oud 18 juni 2011, 14:16   #255
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Walgelijk , u gaat mensen beoordelen op hun kledij ???

Wat is het volgende stapje in uw samenleving? Degenen die niet in een winkel naar uw goesting kopen een grote gele ster ophangen of zo???

Mieters ... Daar had ik over gelezen.

Degene die zich het orgineelste kleed... Mogen we even blij zijn dat Artisjok geen deel uitmaakt van de HR-afdeling van de overheid.
Ik denk overigens dat ze een boerka origineler vindt dan een kostuum.
Oh wacht ... die vrouwen mogen niet gaan solliciteren.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 juni 2011 om 14:17.
Oud 18 juni 2011, 14:19   #256
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar hopelijk zie je wel in dat het te maken heeft met voorkeuren?
Je mag dat gerust voorkeur noemen als jij je daar beter bij voelt. Maar het is racisme.

Citaat:
En ahzo, loting ...
Is dat niet het eerlijkste, als alle kwalificaties en al de rest identiek is?
Citaat:
In Zuid-Afrika vonden ze dat de burgers van het eigen land voorrang moesten krijgen bij het vinden van werk.
Jij zal dat misschien ook nog ooit vinden, als je comfortabele positie in het gedrang komt door een bende Chinesen/Indiërs.
Dat is in ieder land zo, dat mensen uit het buitenland bepaalde vergunningen moeten hebben om te kunnen werken.
Mijn comfortabele positie wordt een ietsiepietsie bedreigd.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=128018
Oud 18 juni 2011, 14:20   #257
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Welke onverwachte uitspraak? Ik begrijp gewoon niet waarom je daar zo'n punt van maakt. Alsof 'racist' erger is dan 'homofoob' en alsof dat dan weer erger is aan iemand die niet moet weten van dikke mensen of gehandicapten of oude mensen of nog iets anders. Iedereen heeft zo zijn tekortkomingen. Zelf heb ik onder meer een hekel aan hippies. Je mag me dan ook gerust een hippiehater noemen, ik ga daar niet over klagen.

Wat?
Er is een apart woord voor, dus ja het is erger dan al die andere dingen waarvoor geen apart woord voor is.
Ik vind discriminatie obv huidskleur echter niet minder of niet meer erg dan discriminatie op basis van al die andere dingen die ik heb genoemd (lijst helaas niet exhaustief).

En aparte woorden in een samenleving duiden er op dat dat iets in die samenleving relevant is, weetjewel.

Wij hebben hier geen 60 woorden om sneeuw te beschrijven, itt de Inuit bv.
Dat is heus geen toeval.

Dat je zo snel iedereen die niet zegt "ik aanbid anderskleurigen" brandmerkt als rassenhater, doet mij vermoeden dat jij wel eens veel banger voor die anderskleurigen of racistischer zou kunnen zijn, dan je ooit zou durven vermoeden ...
Het zou me niet verbazen als jij één van die mensen bent die doodsbang is voor het niet knuffelen van anderskleurigen, uit vrees door die anderskleurigen als racistisch te worden aanzien en het te mogen gaan uitleggen of onderhevig te zijn aan represailles. Zo ken ik er velen ... in het openbaar vervoer zijn ze herkenbaar omdat ze niet om zich heen durven kijken. Kijken ze in de ogen van een niet-blanke, weten ze zich van schrik namelijk geen houding meer...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 juni 2011 om 14:22.
Oud 18 juni 2011, 14:22   #258
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dat je zo snel iedereen die niet zegt "ik aanbid anderskleurigen" brandmerkt als rassenhater, doet mij vermoeden dat jij wel eens veel banger voor die anderskleurigen of racistischer zou kunnen zijn, dan je ooit zou durven vermoeden ...
Waar haal je dat eigenlijk, dat ik "anderskleurigen" zou aanbidden? Ik heb geschreven dat ik dat een onbelangrijk criterium vind.
Oud 18 juni 2011, 14:26   #259
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Je mag dat gerust voorkeur noemen als jij je daar beter bij voelt. Maar het is racisme.
Neen artisjok!

Hoe vaak moet ik het nu nog uitleggen.

Een voorkeur hebben voor blanken is iets anders dan haat hebben ten opzichte van andere rassen!!
Als je zelf niet het hemelsbreed verschil tussen die twee aparte concepten aanvoelt of ziet, dan stel ik me ernstige vragen.
Het is nu niet alsof je de meest fijnbesnaarde persoon ter wereld moet zijn om te begrijpen dat "ik heb een voorkeur voor x" niet betekent dat je alle andere letters van het alfabet verafschuwt hé!!

Citaat:
Is dat niet het eerlijkste, als alle kwalificaties en al de rest identiek is?
Het eerlijkste, ja.

Maar iemand die getogen en geboren is en wiens ouders gevochten hebben voor de vrijheden van dit land en levenslang eraan hebben meegebouwd en -betaald, mogelijk geen job geven omdat er een inwijkeling is met exact dezelfde kwalificaties, is dat eerlijk?

Er zijn mensen die vinden dat je de oer-Vlaamse of Belg dan zou moeten laten voorgaan.
Ik vind dat geen onbegrijpelijk standpunt.
Er zijn al oorlogen gevoerd over mensen die in een ander land de jobs gaan "afpakken".

Citaat:
Dat is in ieder land zo, dat mensen uit het buitenland bepaalde vergunningen moeten hebben om te kunnen werken.
Dat bedoel ik uiteraard niet.
En btw neen: daar zijn een rits uitzonderingen op. Maar goed ook.

Citaat:
Mijn comfortabele positie wordt een ietsiepietsie bedreigd.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=128018
Oud 18 juni 2011, 14:27   #260
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Waar haal je dat eigenlijk, dat ik "anderskleurigen" zou aanbidden? Ik heb geschreven dat ik dat een onbelangrijk criterium vind.
Als je de post herleest, zal je zien dat ik nergens schrijf dat je dat hier hebt gezegd of hebt gesuggereerd.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be