![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ouders die wel hun kinderen opvoeden, of doet men ook al alsof men niet meer weet wat "opvoeding" is? Wanneer men "jongerengespuis" observeert is dat anders nogal duidelijk of die wel of niet opvoeding hebben (gekregen)! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze moeten zich houden aan de wetten van het land... zolang ze niet indruisen tegen de islam! Dus: ze moeten zich enkel aan al de wetten van de islam houden, en aan de wetten van de landen die ze proberen in te palmen als hun dat schikt!Over "lullen" gesproken! Hoepel toch op, achterlijke bende! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4303 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4304 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zou al een gigantische evolutionaire stap zijn moesten moslims daartoe komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4305 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik maarezeveren over het patriarchale van eigen bodem en van elders en de overeenkomsten. Ja, ja. Wat een geluk dat ik niet terug op de werkvloer zit. Het zou er nogal gaan stuiven, denk ik. Niet in mijn voordeel, natuurlijk. Ik had ook gastjes in de klas die als je ze aansprak wegkeken. En er werd me gezegd dat dit een een blijk van respect was en dat ik dat anders moest bekijken. Mijn redenering was dat ik als leerkracht en bevracht met een bepaalde cultuur en op eigen bodem dat niet hoef te pikken. Als mens bepaal ik die zaken zelf: oogcontact en de rest is bull shit. Ik heb ook een hekel aan mensen die een zonnebril dragen wanneer de lucht bewolkt is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4306 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Goed om weten dat ze toen geprovoceerd hebben.
![]() |
![]() |
#4307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien moeten we dringend ook kamelen invoeren om een bepaalde groep een meer "thuisgevoel" te geven, terwijl we toch bezig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4308 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het verbieden van de hoofddoek zie ik dus niet gericht op de vrouwen die ze dragen maar als een duidelijk signaal naar hun mannen toe. Er zijn nu eenmaal jukken die onzchtbaar en eventjes zichtbaar zijn. Om effe realistisch te zijn... het verbieden van de hoofddoek gaat de zaak niet oplossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4309 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4310 | ||
|
![]() Volgens mij wel.
De rechtbank zal daar over oordelen. Citaat:
Waar het om gaat is hoever die dresscode kan gaan. Evidente zaken kunnen, zoals eerder al gezegd niet (KKK kledij bv). Andere evidente zaken kunnen wel, zoals eerder al gezegd (haarnetjes bv) Daartussen ligt een grijze zone waar het nu aan de rechtbank is om daarover een oordeel te vellen. Ik vind het een goede zaak dat daar duidelijkheid in komt. Ik veronderstel gij ook. Citaat:
Ik scheef 'verbieden DOOR een bepaalde groep (werkgevers)'. De meesten verbieden immers niets. Opnieuw, stop met trollen.
![]() |
![]() |
#4311 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beschouwden Alboreto's ma en oma hun haar als een erogene zone dat ten alle tijde onttrokken moest worden aan het oog van vreemde mannen? Wat deden Alboreto's ma en oma als ze hun haarschaamvod moesten afzetten op het werk? Hysterisch worden ? Protestacties houden? Hielden Alboreto's ma en oma hun schaamdoeken van 's morgens tot 's avonds aan? Waren ze als de dood om een blote oorlel te tonen? Alboreto maakt ons blaaskes wijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4312 |
|
![]()
![]() |
#4313 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waren we maar in onze grotten blijven zitten, gekleed in een dierenvel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4315 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4316 | |
|
![]() Nogmaals, een baas kan een dresscode opleggen, maar dat is eerder uitzondering dan regel.
Citaat:
Ik persoonlijk vind het een non-issue. Een maatregel die komt van kleinzierige mensen omwille van futiliteiten. Maar als de rechtbank zegt dat het kan, dan heb ik geen probleem om dat te aanvaarden. Duidelijker zo?
![]() |
![]() |
#4317 | |
|
![]() Citaat:
Ik veronderstel dat dat in Knokke-Heist bv veel minder het geval is.
![]() |
![]() |
#4318 |
|
![]() Het maakt inderdaad weinig uit, maar de stelling was 'weinig bedrijven doen het', waarop Circe 2 voorbeelden gaf waar het wel het geval was.
Die 2 voorbeelden doen dus niets af aan de originele stelling. Meer moet ge er echt niet achter zoeken.
![]() |
#4319 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4320 |
Banneling
|
![]() het antwoord daarop is een dikke vette stropop..u weet wel die term waar A&A anderen mee doodknuppelen..
Het arbeidshof heeft trouwens al een tijd geleden geoordeeld dat werkgevers hoofddoeken mogen weigeren als dat een gegronde reden heeft (imago enz.) Maar de moslimvakbond kan en wil niet akkoord gaan en zal dit opnieuw gaan aanvechten bij het europees mensenrechtenhof Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 10 april 2012 om 19:24. |
![]() |
![]() |