Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Je protesteert tegen BDW omwille van het feit dat hij
homo's schoffeert 7 6,93%
moslims schoffeert 6 5,94%
vlaams belang stemmers schoffeert 6 5,94%
homoseksuele moslim vlaams belang stemmers schoffeert 10 9,90%
de bugers die naar de stadsdiensten komen, beziet als 'klanten' 8 7,92%
ik protesteer niet, ik vind dat BDW volledig gelijk heeft 88 87,13%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 101. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2013, 19:52   #141
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

Ik protesteer tegen de kleingeestigheid en onverdraagzaamheid van zij die op elke scheet van BDW steevast trachten te windsurfen en de man in de straat de meest onheilspellende tornados trachten aan te smeren.

Laatst gewijzigd door Ambiorix1 : 4 februari 2013 om 19:54.
Ambiorix1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 19:53   #142
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 Bekijk bericht
Ik protesteer tegen de kleingeestigheid en onverdraagzaamheid van zij die op elke scheet van BDW steevast trachten te windsurfen en ons de meest onheilspellende tornados trachten aan te smeren.
Volledig akkoord !
Boduogenat 2

Laatst gewijzigd door Boduo : 4 februari 2013 om 19:54.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 19:54   #143
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 Bekijk bericht
Ik protesteer tegen de kleingeestigheid en onverdraagzaamheid van zij die op elke scheet van BDW steevast trachten te windsurfen en ons de meest onheilspellende tornados trachten aan te smeren.
Die paar N-VA zetels in de Ambiorix-stad zijn nu ook niet om naar huis over te schrijven nietwaar ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 19:55   #144
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
En dat geëmmer over "uit de context gerukt" - jeez: hoeveel jaar doet BDW nu al aan politiek? Wie heeft er momenteel het quasi alleenrecht op oneliners in debatten?
Ik dacht dat het Steve Stevaert is, maar vrees dat jij iemand anders bedoelt.
Oud 4 februari 2013, 19:55   #145
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Die paar N-VA zetels in de Ambiorix-stad zijn nu ook niet om naar huis over te schrijven nietwaar ?
De 40 NVA burgemeesters in Vlaanderen zijn een mooi begin.
Vooral een goed voorbeeld in Aalst.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 23:02   #146
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Der Führer hat immer Recht ! Sieg Heil !
Welke fuhrer,den Hans,de patrice....

Aardig openingszinnetje voor die sporadische BUB vergaderingetjes hebben jullie anders wel mijn beste Bruno...

Toch toevallig niet van andere personen gepikt hoop ik ...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 23:15   #147
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van 0 naar 6 in een stad die nooit een VU-zetel kende? Dewaelopolis, waar Open-VLD samensloeg met de tsjeven en toch nog een verlies van vier zetels incasseerde?

Ik zou zeggen dat het geen slechte eerste stap is.
Oud 4 februari 2013, 23:56   #148
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

Citaat:
Relevante reacties geven gaat je blijkbaar niet goed af....
Ambiorix1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 09:24   #149
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel heeft de BUB er ?
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 09:40   #150
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
dat niet iedereen het eens is met de Fuhrer
Dat mag. Ze mogen zelfs op iemand anders stemmen.
Oud 5 februari 2013, 10:23   #151
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Dat mag. Ze mogen zelfs op iemand anders stemmen.
Fuhrer Dewinter?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 10:38   #152
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Hoeveel heeft de BUB er ?
Meer stemmen dan N-VA zetels .
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 11:13   #153
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
efkes serieus nu.

Waarom hebben conservatieve mensen doorgaans lak aan diversiteit en veelkleurigheid?

Ik, bv. als ik naar het loket ga van mijn stad, kan het mij in de verste verte niet schelen wie achter dat loket zit, zolang hij zijn werk maar goed doet. Een gewone persoon, een alternatieveling, een hetero, een homo, een linkse, een rechtse, een sombere, een veelkleurige, een stille, een grappenmaker, een deftig geklede, een sportieveling, een blanke, een neger, een gesluierde, een blote, een gelovige, een vrijzinnige of zelfs atheist ....

Werkelijk, ik neem geen aanstoot aan mensen hun persoonlijkheid en of die dat willen uiten of niet.

Waarom moeten conservatieven zo eng zijn en eisen ze dat diegene die aan de overkant van het loket zit, haast een kopie van zich eigen moet zijn.
Het enige waar ik in bovenstaand lijstje problemen mee heb is de sluier, omdat het een symbool is van seggregatie. Een symbool van 'wij zijn wij en jullie zijn jullie'. Eigenlijk willen ze ermee zeggen 'dit zijn moslimvrouwen en ongelovigen mógen geen relatie hebben met deze vrouwen'. Geen wonder dat je praktisch nooit een Belg met een moslima ziet, omgekeerd uiteraard wel (moslims met Belgische vrouwen). Dit is discriminatie, racisme en seggregatie ten top. Zo'n symbool wil ik niet op straat zien, net zomin als ik de swasitika op straat wil zien hangen.

Laatst gewijzigd door Snerror : 5 februari 2013 om 11:13.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 11:22   #154
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Meer stemmen dan N-VA zetels .
?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 12:38   #155
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
?
Een paar stemmen dus.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 13:58   #156
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Een 'compromis-democratie' die een 'cordon sanitaire' invoert?

Een 'cordon sanitaire' dat NIET polariseert?

Het cordon sanitaire werd opgesteld nadat er één partij opkwam die van geen enkel compromis wou weten en gemengde huwelijken wou ontbinden. Een minimum aan nuance zou je wel sieren.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 14:01   #157
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
over welk "islamofoob" reglement heb je het ??
Over het reglement van Janssens dat moslima's weert uit loketdiensten want dat is niet "neutraal". Voor Janssens was enkel blond en blauwe ogen neutraal genoeg.

Bart De Wever doet een poging om consequent te zijn en niet alleen eenzijdig moslima's te viseren zoals Janssens deed, en hij krijgt het hele land over zich heen. Een duidelijker bewijs van de islamofobie van het establishment en in het bijzonder de sp.a is moeilijk te leveren.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 15:10   #158
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Zoals de VRT en de rest van de media?
Dat het "mannetje" maar snel terug een frietkot induikt, zodat we terug een mens te zien krijgen ipv de meest achterlijke verzuurde idioot van Vlaanderen, die er enkel op uit is, de vrijheid van mensen met allerhande regeltjes en maatregelen nog meer te beperken.
Trouwens, ik zie nog liever een joviale man/vrouw met een T-shirt met "de kracht van verandering" achter een loket zitten, dan een verzuurde burgemeester in streepjes maffiosi kostuum.
Ik van mijn kant, heb respect voor mijn politieke tegenstrever. Dus ook liever geen "kracht van verandering" op de kledij van de loket-ambtenaar.

Voor de rest, hoed ik me ervoor om kledij van iemand te linken aan zijn lidmaatschap van een criminele bende. Tenzij het om een Mao-kostuum zou gaan. Of desnoods een militair uniform �* la Fideeltje Castro of broer.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 15:13   #159
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Inderdaad, het opleggen van aan de omstandigheden aangepaste werkkledij is de gewoonste zaak van de wereld.

Dat had De Heer Burgemeester De Wever, Bart zonder veel omhaal kunnen doen.

Waarom deed hij dat niet?
Hij deed dat ook, volgens mij. Alleen, hij gaf een voorbeeld. En op dat voorbeeld zijn de media gesprongen. En vervolgens de politieke tegenstrevers.

Laat me niet lachen: de partij die als allereerste een homo afvaardigde als voorzitter van de Senaat. De functie, samen met de voorzitter van de Kamer, betiteld als 'de eerste burger' van het (on)land ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 16:10   #160
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
efkes serieus nu.

Waarom hebben conservatieve mensen doorgaans lak aan diversiteit en veelkleurigheid?

Ik, bv. als ik naar het loket ga van mijn stad, kan het mij in de verste verte niet schelen wie achter dat loket zit, zolang hij zijn werk maar goed doet. Een gewone persoon, een alternatieveling, een hetero, een homo, een linkse, een rechtse, een sombere, een veelkleurige, een stille, een grappenmaker, een deftig geklede, een sportieveling, een blanke, een neger, een gesluierde, een blote, een gelovige, een vrijzinnige of zelfs atheist ....

Werkelijk, ik neem geen aanstoot aan mensen hun persoonlijkheid en of die dat willen uiten of niet.

Waarom moeten conservatieven zo eng zijn en eisen ze dat diegene die aan de overkant van het loket zit, haast een kopie van zich eigen moet zijn.
Ik denk dat je het basisprincipe achter deze kledingregels mist. De openbare ambtenaren moeten aan elke burger, onafhankelijk van rang, stand, kleur, godsdienst of geaardheid, dezelfde goede, kwalitatieve dienst leveren. Daar zal ieder het wel mee eens zijn, vermoed ik. Die burger aan de andere kant van het loket moet er ook op kunnen vertrouwen dat de ambtenaar hem de gevraagde dienst levert op neutrale wijze, dus, dat die elke vraag even correct behandelt, en zich ook niet laat beïnvloeden door aspecten van de klant zelf.
Persoonlijke uitingen van de ambtenaar kunnen dat vertrouwen echter vertroebelen, waardoor de burger zich (mogelijk onterecht) onrechtvaardig behandeld voelt.

Bijv. Ik ga vragen naar inlichtingen over procedures en en paperassen om een openbare manifestatie in mijn gemeente te mogen organiseren.

Ik organiseer een manif. tegen de bouw van een moskee in de gemeente, en kom bij een ambtenaar met hoofddoek. Zal die mij alle nodige en juiste informatie geven ?

Ik organiseer een manif. ter ondersteuning van een open asielscentrum en de ambtenaar draagt een t-shirt met "eigen volk eerst". Zal die mij alle nodige en juiste informatie geven ?

Ik organiseer een manif. tegen het homohuwelijk en de ambtenaar draagt een regenboog t-shirt. Zal die mij alle nodige en juiste informatie geven ?

Ik organiseer een manif. tegen windmolens en de ambtenaar draagt een button "kernenergie, nee bedankt." Zal die mij alle nodige en juiste informatie geven ?

In het geval mijn aanvraag geweigerd wordt wegens een procedurefout. Is het dan misschien de fout van de ambtenaar die mij expres wat dingen heeft achtergehouden ? Waarschijnlijk heeft de ambtenaar wel goed zijn werk gedaan op een neutrale manier, maar het lijkt me normaal dat er bij de aanvrager twijfels zullen blijven.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be