Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2015, 09:17   #241
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Mmm, ik geloof er niet veel van eigenlijk.

Blijkbaar heeft de politie in zijn huis een aanwijzing gevonden. Benieuwd waarover het gaat.
ik lees ook net dat de politie met dozen bewijsmateriaal naar buiten is gegaan.

Een ander ding is dat we geen weet hebben van de standaard "Allah Snackbar" kreet alvorens de maagd van 72 te ontmoeten.
Maar noch ik noch jij hebben de zwarte doos mogen horen.... dus we weten niet exact wat daar op staat.
En zoiets gaan ze nu niet onmiddellijk vrijgeven.
Ik herinner me de aanslag in de Londense metro: op VRT spraken ze nog steeds over een "technisch defect", terwijl de Hollanders al een reporter ter plaatse hadden die de boel "verklapte".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 09:28   #242
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Circe, wat ga je doen als weer eens blijkt dat je hoop op een islamitisch geïnspireerde moordpartij op een sisser uitdraait?

Je excuseren?

I kid, I kid
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 09:35   #243
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik lees ook net dat de politie met dozen bewijsmateriaal naar buiten is gegaan.

Een ander ding is dat we geen weet hebben van de standaard "Allah Snackbar" kreet alvorens de maagd van 72 te ontmoeten.
Maar noch ik noch jij hebben de zwarte doos mogen horen.... dus we weten niet exact wat daar op staat.
En zoiets gaan ze nu niet onmiddellijk vrijgeven.
Ik herinner me de aanslag in de Londense metro: op VRT spraken ze nog steeds over een "technisch defect", terwijl de Hollanders al een reporter ter plaatse hadden die de boel "verklapte".
http://www.tijd.be/dossier/Europaree...16128-3140.art
Citaat:
...
Een dag nadat bekend raakte dat de Duitse copiloot het toestel van Germanwings opzettelijk heeft doen crashen, proberen onderzoekers een beeld te krijgen van wie de man precies was. Zowel in zijn ouderlijke woning in Montabaur als in zijn appartement in Düsseldorf vonden al huiszoekingen plaats. Er werden onder meer computers meegenomen voor verder onderzoek. Een onderzoekers had het over 'een heel belangrijke aanwijzing' die werd gevonden, al is nog onduidelijk waar hij precies naar verwijst.

Lufthansa wilde donderdag geen details geven over de medische achtergrond van Lubitz. Wel gaf de maatschappij toe dat de man in 2009 zijn vliegopleiding tijdlang moest stopzetten. Volgens kennissen van hem ging het om een burnout. Anderen ontkenden dat dan weer.

Het Duitse blad Bild meent nu meer te weten over de psychologische problemen van de man en zou zijn medisch dossier hebben ingekeken. Volgens de krant zette Lubitz zijn opleiding in 2009 stop vanwege een depressie. Even werd hij opgenomen in een psychiatrische instelling. Sindsdien zou hij regelmatig psychiaters hebben gezien.
...
Circe, ik wil niks uitsluiten, maar als die heel belangrijke aanwijzing geen Al Qaida lidkaart of abonnement op het IS clubblad blijkt te zijn, zoek ik het toch eerder in een andere richting.

... mss wordt het eens tijd voor een grondig onderzoek naar de mogelijke (dikwijls extreem geweldadige) bijwerkingen van moderne anti-depressiva ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 09:36   #244
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

andere bron:

Citaat:
It was said that Lubitz had a Muslim girlfriend. It is unclear if she was still dating Lubitz at the time of the crash. It is unclear if he met the woman through his Muslims friends.

One said that Lubitz had broken off the relationship after he pledged to commit Jihad for Allah.

We do know that Lubitz trained at the Lufthansa Flight Training School in Bremen, Germany.

Bremen is home to the Mosque Masjidu-l-Furqan Mosque:

This Mosque was raided by the police in December 2014
BERLIN, Dec 5 (KUNA) — German authorities have closed a mosque in the northern city of Bremen, after it was accused of encouraging youth to join the extremist Islamic State group (known as ISIL), which is carrying out violent killings across Syria and Iraq.

In unprecedented circumstances, more than 100 German police personnel carried out a search of Masjidu-l-Furqan and its accompanying cultural office, which had both been under police radar since 2007.

The decision comes amid the fight against ISIL ideology, Bremen Interior Secretary Ulrich Maurer said, accusing the mosque’s management of promoting ISIL values and encouraging young Muslims in the city to travel to Syria and Iraq, and join the ranks of the group, along with Al-Nusra Front – another extremist group in Syria.

The centre have so far succeeded in inspiring a total eight men, seven women and 11 juveniles to travel to Syria and join ISIL, according to the official.
Lubitz did his time in Bremen when the Mosque was under surveillance.

During his training Lubitz took a break - a several month break:
Carsten Spohr, CEO of Germanwings parent company, said in a press conference today that Lubitz "took a break in his training six years ago. Then he did the tests (technical and psychological) again. And he was deemed 100 percent fit to fly." "I am not able to state the reasons why he took the break for several months
I can because Lubitz converted to Islam during his break.

Reason that pushed Lubitz over the edge? The raid on the Mosque in Breman this past December?

The Police say they found a significant discovery in his home - not a suicide note:
Police investigating the Germanwings crash said they had made a 'significant discovery' at the home of co-pilot Andreas Lubitz, who deliberately ploughed the Airbus A320 into the French Alps. Officers refused to reveal details of the potential breakthrough but said it was not a suicide note. Speaking outside the flat on the outskirts of Dusseldorf, police said they had 'found something' that would now be taken for tests, adding it may be a 'clue' as to what happened to the doomed jet. Daily Mail
Het hele verhaal + foto's : http://stthomasaquinasversusnasa.blo...as-gunter.html

De politie "vond niks" in zijn huis? op de foto's zie je hen met dozen en computers het huis verlaten, zelfs met een persoon die met een laken werd bedekt.

Als hij een moslim-lief had: net als Moureaux moet je je dan bekeren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 maart 2015, 09:59   #245
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
andere bron:

Het hele verhaal + foto's : http://stthomasaquinasversusnasa.blo...as-gunter.html

De politie "vond niks" in zijn huis? op de foto's zie je hen met dozen en computers het huis verlaten, zelfs met een persoon die met een laken werd bedekt.

Als hij een moslim-lief had: net als Moureaux moet je je dan bekeren.
Naast de kwestie.
De man had een psychisch probleem.
Hij zat in een soort noodsituatie: dan denk je alléén aan jezelf.
Hier is het uitgemond in een tragedie.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 10:19   #246
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Weer een nieuw drama en alle vorige kunnen nu in het archief opgeborgen worden. Wachten maar op een volgend drama? En als die co-piloot zelfmoord of wat dan ook heeft gepleegd dan is het maar een triestige zelfmoord. 150 mensen? Denkt die dat dit een blijvende indruk genre 9/11 zal maken? Laat dan uw vliegtuig in een bomvolle weide zoals Rock Werchter of Tomorrowland vallen. Dan maak je pas een blijvende indruk
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 10:23   #247
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Kan iemand zich inbeelden hoe de man aan het denken was? Of is dit totaal niet te snappen?
Ik heb wat ervaring omtrent mensen die zelfmoord pleegden.

Die mensen redeneren, in hun 'donkere' periode, in een ander logisch kader; niet te snappen voor ons.

Wat ik ook sterk vermoed, is dat een soort erfelijkheid meespeelt. Als een van je vrienden of familieleden (die laatste dan liefst aangetrouwd, toch voor jouw belang) een voorvader/...nonkel/tante/... heeft die zelfmoord pleegde, let dan dubbel op voor zogezegde signalen.
Alhoewel zelfs die signalen in een ander denkkader te situeren zijn.

Eén ding is zeker: de nabestaanden moeten zich nooit schuldig voelen. Ze voelen zich natuurlijk wel ergens schuldig, maar dat is volledig onterecht.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 10:29   #248
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eén ding is zeker: de nabestaanden moeten zich nooit schuldig voelen. Ze voelen zich natuurlijk wel ergens schuldig, maar dat is volledig onterecht. .
Misschien in vele gevallen, maar zeker niet in alle.
Zie de discussie over die puber die ze hebben 'dood'-gepest.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 10:47   #249
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Naast de kwestie.
De man had een psychisch probleem.
Hij zat in een soort noodsituatie: dan denk je alléén aan jezelf.
Hier is het uitgemond in een tragedie.
Wat weet U over zijn "psychisch" probleem? Evenveel als over zijn (mogelijke) bekering tot islam.

Ondertussen blijkt de politie wel iets te hebben gevonden in één van de woningen.

Oud 27 maart 2015, 10:57   #250
Spitting Image
Banneling

Standaard

Ondertussen op Facebook:

http://pamelageller.com/2015/03/germ...-prophet.html/
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 11:04   #251
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Zulke Facebook pagina's roepen bij jou geen vragen op??
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 11:28   #252
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Misschien in vele gevallen, maar zeker niet in alle.
Zie de discussie over die puber die ze hebben 'dood'-gepest.
We zijn akkoord dat zulks moord is, wat jij beschrijft.
We zijn akkoord dat ik het over de nabestaanden had, die zich nodeloos schuldig voelen omdat ze denken dat ze er iets aan kunnen doen hadden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 11:48   #253
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb wat ervaring omtrent mensen die zelfmoord pleegden.

Die mensen redeneren, in hun 'donkere' periode, in een ander logisch kader; niet te snappen voor ons.

Wat ik ook sterk vermoed, is dat een soort erfelijkheid meespeelt. Als een van je vrienden of familieleden (die laatste dan liefst aangetrouwd, toch voor jouw belang) een voorvader/...nonkel/tante/... heeft die zelfmoord pleegde, let dan dubbel op voor zogezegde signalen.
Alhoewel zelfs die signalen in een ander denkkader te situeren zijn.

Eén ding is zeker: de nabestaanden moeten zich nooit schuldig voelen. Ze voelen zich natuurlijk wel ergens schuldig, maar dat is volledig onterecht.

.
Er zijn toch veel mensen die zelfmoord plegen die nog om hun familie enz geven? Of is dat een minderheid?
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 11:57   #254
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat weet U over zijn "psychisch" probleem? Evenveel als over zijn (mogelijke) bekering tot islam.

Ondertussen blijkt de politie wel iets te hebben gevonden in één van de woningen.
Wat ik "weet", hoorde ik van 3 ervaren piloten op VRT 1.
Ik heb helemaal NIETS gezegd over de islam.
Oud 27 maart 2015, 11:58   #255
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
P. Geller is even betrouwbaar als het achterste v.e. koe.
Oud 27 maart 2015, 11:58   #256
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
P. Geller is even betrouwbaar als het achterste v.e. koe.
Oud 27 maart 2015, 12:38   #257
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zijn akkoord dat zulks moord is, wat jij beschrijft.
We zijn akkoord dat ik het over de nabestaanden had, die zich nodeloos schuldig voelen omdat ze denken dat ze er iets aan kunnen doen hadden.

.
Zijn de leerkrachten en zijn school die maar matig gereageerd hebben niet (mee) verantwoordelijk voor wat tot die zijn dood geleid heeft?
Het niet opvangen van signalen is één ding, het (niet) in de context plaatsen van de fatale gevolgen is een ander.
Of zijn nabestaanden enkel familie en vrienden? Die zullen zich heel hun leven verder afvragen wat ze (meer) hadden kunnen doen, sowieso. En ik ben helemaal accoord dat die zich niet schuldig moeten voelen

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 27 maart 2015 om 12:42.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 12:55   #258
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Die man is niet zo maar een "zelfmoordenaar. Het is doodeenvoudig een moordenaar. Hij staat op hetzelfde niveau als een waanzinnige islamitische haatbaard die, met een bommengordel om zijn lijf, zich met opzet op een drukbezocht marktplein of in een restaurant de lucht laat inblazen.
2

En kom niet af, dat hij er niets aan kon doen want een ietsepietsie overspannen.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 12:57   #259
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Circe, wat ga je doen als weer eens blijkt dat je hoop op een islamitisch geïnspireerde moordpartij op een sisser uitdraait?

Je excuseren?

I kid, I kid
Ik eis als moslim wél excuses van de islambeledigende circe. En ook van Antoon die de islam hierbij moet beledigen.
Als ik zo vrij mag zijn: het is gewoon verschrikkelijk wat er is gebeurd. Een waar menselijk drama, voor zowel de copiloot als de andere slachtoffers. Maar moest die jongen Andreas in z'n leven een houvast van religie hebben gehad, een ware moslim zijn, dan zou die veel minder psychologische pijnen hebben gehad en zelfs nooit zelfmoord en moord plegen. Ook zou hij worden bespaard van de straf van God: als welvarende upper class maar voor eeuwig te worden herinnerd als de zelfmoordpiloot die door psychologische problemen ook nogeens zoveel mensen mee de dood injoeg. Geef mij dan maar liever geluk en welzijn in armoede. Heer vergeef ons
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 12:59   #260
A340
Banneling

Standaard

In deze kan ik alleen maar het standpunt van de Franse piloten verenging bijtreden
A340 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be