![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gebruik het nog steeds legaal om mee te vissen en als vogelvoer. Laatst gewijzigd door Bobke : 28 juni 2015 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Banneling
|
![]() Bobke erkent u dat uw drugs onschuldige levens eist? Meer dan illegale drugs?
Laatst gewijzigd door Peche : 28 juni 2015 om 17:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wekelijks wordt er een onschuldige getroffen in het verkeer. Erkent u zoiets als een probleem aka overlast? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Misschien is het wel een typisch menselijke eigenschap van iets slechts te blijven gebruiken tot het lekker wordt en je er eventueel aan verslaafd wordt ....dieren lijken slimmer op dat vlak ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is ook normaal wat het is een plant die in gunstige omstandigheden zelfs in het wild groeit. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2015 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eens je wil gaan verbieden, betreden we een ander terrein: dat van jouw grote ongelijk. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar ik heb echt niet de behoefte om sociaal te zijn. Ik wil gewoon mijn zin doen, en ik ben bereid om dat in zo verre te beperken dat ik anderen geen last wens te bezorgen. Maar aan andermans goedkeuring van mijn gebruik heb ik geen behoefte. Ik drink waarschijnlijk liever alleen wijn, dan limonade in jouw gezelschap. Citaat:
![]() Denk je echt dat ik in een 'droge' maatschappij blijf? By the way: als aankoop té lastig wordt, dan maak ik stiekem zelf een prima vruchtenalcohol: appelen, peren, kersen, krieken, druiven, etc. etc. zullen niet zo snel verboden worden. ![]() Citaat:
Je startte hier een ware kruistocht tegen alcohol (wschl. onder invloed van THC)
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 28 juni 2015 om 19:56. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar begin niet te zeiken over mensen die zich rustig zat zuipen en dan in een zalige coma de volgende dranksessie afwachten. Citaat:
Niet alleen inzake drugs....
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Citaat:
Ik vrees dat ik vanaf mijn allereerste glas verkocht was. Die bittere frisheid van pils, en Pale-Ale, die complexe volheid van rode wijn, de helende warmte van whiskey, de fruitige wildheid van eau-de-vie,... elke keer een nieuwsoortig genot in mijn dypsomane arsenaal! Citaat:
Mijn eerste sigaar trok ik zo gulzig op dat mijn vingers verbrandden omdat ik geen millimeter wenste verloren te laten gaan. Na een paar dozen ben ik gestopt omdat het een té ongezonde verslaving zou worden bovenop mijn alcoholgebruik.
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik erken dat als een probleem, maar niet het mijne.
![]() |
![]() |
#436 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weet je nog toen je me vroeg, als de rook rond je hoofd verdwenen is? Stel U eens voor als de rook en de drank in het hoofd bij mensen verdwijnt. Heeft iedereen dan maar niet pas een dik probleem? }) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben op een politiek forum aan de massa aan het duidelijk maken: Drank is hard drugs. Bij mijn ouders drinkt dat pas recent door. Als ik mijn kastje zou uitkuisen, ik denk dat de maatschappij ogen zou trekken kerel ![]() Dat aan de man brengen alleen al is een daad van lef kerel.... Ik beken mijn zonden. En u? Laatst gewijzigd door Peche : 28 juni 2015 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Er patrouilleert zelfs een leger autoke. Als ik mijn joint wil opsteken, moet ik mij helemaal wegsteken, en allerlei methodes verzinnen om kwaliteitspul te hebben of ik heb straatboecht aan 15 euro de gram. Nu gij? Het is al zo, waarom dan niet consequent doorvoeren? U zegt: pleit voor een legalisering. Er was enige progressie, een klucht maar bon, een gedoogbeleid van 1 plant, 1 geoogste plant bezit thuis en 3 gram op zak op straat. Men heeft dat terug geschroefd. Het is dan toch logisch dat een ander deel van de democratie opeist dat we drugs CONSEQUENT aanpakken? Citaat:
Maar toch voldoende om het nergens te kunnen kopen, blijven we overlast bespaard. Alcohol veroorzaakt tot 10x meer overlast dan wiet, en zorgt daarbovenop nog eens voor DODEN en doden bij derden, dode minderjarigen. Als je cannabis verbiedt en daar vallen geen doden, is het toch de consequentie zelve drank te verbieden? Citaat:
Goed dat je het dan stiekem zelf maakt ![]() Mogen ze uw huis dan ook overhoop halen, de hele maatschappij u nawijzen als junkie en bepaalde jobfuncties nooit meer uitoefenen. Tof he ![]() Citaat:
Want het is hier afgerond. Drank is erkend als drugs, de volgende fase is in de maak ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Anders had de sukkelaar ocharme zelf verslaafd geweest. Zulke mensen bepalen wel het verbod, aan zulke mensen trekken knuffelberen zoals Claessens zich op en vernoemen ze als "de democratie". Toen ik hem de andere kant van de democratie toonde, zag ik hem echter niet meer. Het is wel echter door zulke mensen dat wij een verbod kennen he.... De blinde vlek van hun eigen gebruik moge hun nu VOOR EENS EN ALTIJD duidelijk wezen!!!!!! Citaat:
Dat is SIGNIFICANT lager bij cannabis, en dan is het de consequentie zelve dat je drank op gelijke basis als cannabis behandeld. Dat kan maar 2 kanten op he? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |