![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Brussel is Vlaanderen, heren!!! Raar dat ik (als Nederlander) jullie moet wijzen op het feit dat Brussel en Vlaanderen bij elkaar horen zoals Amsterdam en Holland ook bij elkaar horen! Ken uw geschiedenis. En dat Brussel verfranst en verpauperd is is nog geen reden om het in de uitverkoop te zetten.... dit zijn processen die niet onomkeerbaar zijn. Laatst gewijzigd door DeZeeuw : 27 mei 2020 om 06:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Seizoen van de drie nullen platte zeeuwse is blijkbaar gedaan. ![]() Zouden die Zeeuwen niet beter hun deltawerken gaan onderhouden? Kweetni... DISCLAIMER: Toch welkom hoor. ![]() Kom naar 't Corona café want Tavek betaalt er een glas melk om de Vlonderse entente met de Limburg te commémoreren. P.S.: Ga niet via AF. Ge ontvangt geen 200 gulden.
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al is het maar voor een aantal uitstekende restaurantjes!
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wasmedanna!
![]() |
![]() |
#250 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En we moeten inderdaad realistisch zijn. Brussel wil geen deel uitmaken van Vlaanderen. De inwoners (met uitzondering van de weinige Nederlandstalige Brusselaars) hebben dan ook geen enkele band met Vlaanderen. Sterker nog, de grootste Vlamingenhaters wonen in Brussel en niet in Wallonië. Dat zien we ook aan de verkiezingsresultaten van FDF/Défi. We horen heel vaak zeggen dat Vlaanderen Brussel loslaat; eigenlijk is de realiteit het omgekeerde. Brussel heeft Vlaanderen losgelaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uw redeneringen zijn drogredenen. Een deel van NEd.-Limburg is eeuwenlang Brabants gebied geweest. Het deel dat bij Hertogdom Limburg en Luxemburg hoorde. Heeft Vlaanderne daar dan ook recht op? Het graafschap waar een deel van mijn voorouders woonden was rechtstreeks deel van de Westfaalse Kreits, met eigen rechtspraak, munten enz.. Vlaanderen moet dat daarom volgens uw redenering ook maar teruggeven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik moest even bijkomen van het lachen alvorens ik deze reactie kon plaatsen. Maar goed, genoeg gelachen nu.... heb je ook nog iets inhoudelijks toe te voegen, Jay-P? P.s. staat die P voor Paturain? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat er natuurlijk niet bij verteld wordt, is dat veel van die Vlaamse jobs in Brussel ook samenhangen met de hoofdstedelijke functie van Brussel (zowel van Vlaanderen als van België). Stel: mocht België splitsen en Brussel maakt geen deel uit van het onafhankelijk Vlaanderen; dan gaan er sowieso een pak minder Vlamingen in Brussel werken. Dan denk in eerste instantie aan al de ambtenaren (niet alleen de ambtenaren van de Vlaamse overheid, maar ook de Vlamingen die voor een federale overheidsdient in Brussel werken). Overheidsjobs zijn tenslotte jobs die je heel gemakkelijk kan verplaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het over het kleine stukje Limburg dat recent geruild is met Nederland vanwege het rechttrekken van de Maas. Zie post 68 en verdere. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 27 mei 2020 om 08:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
|
![]() Citaat:
Mag ik opmerken dat niet de Maas (of het midden van de Maas) hier de grens vormt tussen Nederland en België, maar de talweg (diepste punt) in de Maas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was een beslissing die destijds gewoon in het federale parlement bij gewone meerderheid kon worden bevestigd: Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 27 mei 2020 om 08:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als er over die paar hectare braakgrond 43 jaar onderhandeld werd, wat gaat dat geven over bv Brussel of Wallonië? Laatst gewijzigd door pajoske : 27 mei 2020 om 09:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Hier is ook immers helemaal geen discussie over. Maar de kwestie Brussel is wel actueel; hier is op dit moment onduidelijkheid over het hoe en wat bij een eventuele opdeling van België. En dan is elk argument er één lijkt me. Dus het gegeven dat Brussel historisch gezien een Nederlandstalige stad is en ook nog eens midden in Vlaams Brabant ligt zijn dan toch belangrijke argumenten? Laatst gewijzigd door DeZeeuw : 27 mei 2020 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die onderhandelingen waren omdat het een quid pro quo verhaal was tussen twee verschillende landen. Het ging niet om een eenzijdig afstoten maar over een ruil. Wallonië afstoten zou een puur eenzijdige handeling zijn hé, dus daar moeten geen jarenlange onderhandelingen aan voorafgaan. Men heeft enkel een meerderheid nodig in het federale parlement, wat mogelijk is vermits de meerderheid van de zitjes in Vlaamse handen is. En hoe lang de onderhandelingen ook hebben geduurd, blijkbaar kon men wel degelijk een stuk grondgebied afstaan bij loutere parlementaire meerderheid. Nu, ik dacht niet dat iemand mijn voorstel om Wallonië eenzijdig af te stoten door iemand serieus ging worden genomen. Uiteraard is dit onmogelijk, men zou zomaar 4 miljoen Belgen staatsloos maken en een stuk niemandsland creëren. ![]() Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 27 mei 2020 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |