![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3221 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3222 |
Minister-President
|
![]() Kan je "handhaafbaar" een beetje verduidelijken?
![]() |
#3223 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Iedereen weet toch wat er in een werkkring van je verwacht wordt, qua prestaties èn collegiale op/in-stelling. Dat kan bemoeilijkt worden door (na)werking van te onpas gebruikt "medicijn".
![]() |
#3224 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3225 |
|
![]() Natuurlijk; misschien bestaan er wel verslaafden aan welke het in hun werk niet merkbaar is.
![]() |
#3226 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3227 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Na de middagpauze zie je er zo soms 5 tussenuit vallen in de groep. ZE zijn er wel, maar ze zijn er niet als je snapt wat ik bedoel. Ik zou zelf nooit blowen tijdens mijn werkprestaties. Dan kan ik er ook niet van genieten.
![]() |
![]() |
#3228 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
50 jaar geleden was het ONDENKBAAR om seks te hebben voor je getrouwd was. De eerste voorstellen om condoomgebruik te promoten in de strijd tegen tienerzwangerschappen, SOA's en illegale abortussen werden bijzonder slecht onthaald, en worden dat nog steeds, denk maar aan ultra-conservatieve milieus en de paus. Voor de rest is iedereen het er over eens dat voorlichting en het beschikbaar stellen van condooms de beste manier is om die problemen aan te pakken, hoewel we liefst onze eigen kinderen natuurlijk niet bezig zien. Dit verhaaltje is perfect over te nemen: vervang seks door drugs, jongeren door gebruikers, conservatieven door tegenstanders van een gedoogbeleid, SOA's door overdosissen, illegale abortussen door maffia, tienerzwangerschappen door tienergebruik. Het enige wat een restrictiebeleid doet, is zorgen dat we de problemen gemakkelijk kunnen wegstoppen. "Laat de marginalen maar rotten", dus. En verder leven in de illusie dat alles goed gaat. Tot iemand uit uw naaste omgeving er midden in zit. Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 19 mei 2009 om 21:52. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3229 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voorlichting of niet....
Blower of niet, het blijft een keuze. En met of zonder voorlichting, ne blower blijft moederzoete soortjes roken hoor Al mag de wet zaden van de markt halen, al mogen ze vergif spuiten over de hele wereld dat het plantgoed aantast.... het zal er altijd zijn... Wat ze ook doen. Laat het gewoon in de zone waar het nu is denk ik dan? Commerciële teelt aanpakken Eigen gebruik enkel bij overlast aanpakken
![]() |
#3230 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3231 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() By the way, kent iemand hier het fenomeen van "Spice"? Voor wie het niet kent: het gaat om het volgende: om de sterkte van de ervaring aan te dikken, wordt soms natuurlijke cannabis gemengd met wat men noemt "synthetische cannabinoïde agonisten", in de volksmond: synthetische stoffen die een cannabis-achtige werking hebben, maar vaak vele malen sterker. Bovendien worden sommige ervan verdacht om neurotoxisch te zijn, en de kans op paniekaanvallen is ook véél groter. Nu komt het: DEZE PRODUCTEN ZIJN 100% LEGAAL en worden soms gemengd met cannabis (b.v. van minderwaardige kwaliteit) om het effect op te krikken, zonder dat de gebruiker hier weet van heeft!! Het gaat niet lang duren voor synthetische cannabis zijn intrede doet op grote schaal, als het verbod op "gewone" nog lang standhoudt, en believe me when I say: dit wilt ge niet meemaken want die produkten zijn erg dubieus (en nog in het ontwikkelingsstadium, m.a.w. nog maar héél weinig onderzoek naar verricht). We zitten dus in de paradoxale situatie dat een produkt dat bekend is om weinig risico te leveren, illegaal is, en alternatieve produkten met zéér hoog risico, wèl legaal zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3232 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Maar concreet kan men b.v. denken aan:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3233 | |||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Dit gebeurt gewoon TE vaak. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Maar "loezer" vind ik nogal te ver gaan. Iemand die zo handelt heeft in de eerst plaats zo snel mogelijk professionele hulp nodig. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3234 | ||||||||||||||
Minister
|
![]() Je kan niet "geloven" in wetenschappelijke feiten. Ze zijn er gewoon.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En bovendien wordt vaak handig verzwegen dat alcohol ook vaak in het spel is en geen goed doet aan dat gedrag. Het komt in het nieuws als je agressief doet en drugs gebruikt, maar nooit (of toch veel minder) als ge alcohol gebruikt. But, granted, de combinatie drugs-alcohol is dikwijls een héél gevaarlijke. En dan staat er ook nergens te lezen over wat voor soort drugs het gaat en hoeveel. Iemand met LSD of cannabis op gaat echt niet agressief worden zu; iemand die teveel amphetamine op heeft... andere zaak!! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind zelfs dat men best wel de reclame op alcohol eens mag beginnen reguleren, het loopt werkelijk de spuigaten uit (doelgroepen van 12-14 jaar, massaconsumptie-alcoholprodukten, ... bij de "deftige" wijnen hebt ge dat fenomeen b.v. niet). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit is gebaseerd op een studie van een aantal Britse wetenschappers, die de wèrkelijke impact van verschillende soorten middelen wou in kaart brengen. Citaat:
![]() Mijn stelling wordt hier aangetoond door een plotseling werpsel van uwentwege hier vlak voor: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 20 mei 2009 om 00:15. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3235 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alcohol, neutrale en negatieve effecten (effe gepikt van Erowid): NEUTRAL * slurred speech * flushed skin * drowsiness, sleepiness * nystagmus, difficulty focusing eyes * changed (often increased) response to sexual stimuli * tolerance with repeated use within a few days * changed aesthetic appreciation: normally beautiful things can seem ugly, things normally seen as ugly judged beautiful. * "beer goggles" — others appear more attractiveref * mild visual distortions at high doses NEGATIVE * decreased coordination * nausea, vomiting (vomiting while unconscious can kill) * reduced impulse control * emotional volatility (anger, violence, sadness, etc) * frequent urination (more with beer or wine), diuretic effect * dizziness and confusion * blackouts and memory loss at high doses * coma and death at extreme doses * brain and liver damage (cirrhosis) with heavy use * lowered inhibitions and increased confusion can lead to unwanted and negative sexual encounters (date rape) * hangover, lasting 12-36 hours, from mild to severe after heavy use * fetal damage in pregnant women at high dose or frequency En dan staat hier nog niet bij dat alcohol een aangetoond neurotoxine is. Cannabis: * NEUTRAL * general change in consciousness (as with many psychoactives) * increased appetite, snacky-ness * slowness (slow driving, talking) * change in vision such as sharpened colors or lights * closed-eye visuals (somewhat uncommon) * tiredness, sleepiness, lethargy * stimulation, inability to sleep (less common) * blood shot eyes (more common with certain varieties of cannabis and inexperienced users) * mouth dryness, sticky-mouth (varies with strain) * interrupts linear memory. Difficulty following a train of thought. * cheek, jaw, facial tension / numbness (less commonly reported) * racing thoughts (especially at high doses) * increased emotional impact of music * Time sense altered: cars seem like they are moving too fast, time dilation and compression are common at higher doses NEGATIVE * nausea, especially in combination with alcohol, some pharmaceuticals, or other psychoactives * coughing, asthma, upper respiratory problems * difficulty with short term memory during effects and during periods of frequent use (Ranganathan M, D'Souza DC, Psychopharmacology, 2006) * racing heart, agitation, feeling tense * mild to severe anxiety * panic attacks in sensitive users or with very high doses (oral use increases risk of getting too much) * headaches * dizziness, confusion * lightheadedness or fainting (in cases of lowered blood pressure) * paranoid & anxious thoughts more frequent * possible psychological dependence on cannabis * clumsiness, loss of coordination at high doses * can precipitate or exacerbate latent or existing mental disorders WITHDRAWAL SYMPTOMS * mild to moderate, non life-threatening withdrawal symptoms occur after daily use in some users. These may last for 1-6 weeks after cessation of use and can include anxiety, anhedonia (reduced experience of pleasure), headaches, general unease/discomfort, difficulty sleeping, and a desire to smoke pot. Severity of symptoms is related to frequency of use and individual sensitivity. * slight loss of appetite * finding non-stoned life a bit dull, increased boredom Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 20 mei 2009 om 00:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3236 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik snap al die fuzz er toch niet rond zuh mannen
gebruikt da, en zwijgt derover lol
![]() |
#3237 | ||||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Je zal het nu wsl wel helemaal krijgen, maar legaliseren (ik moet eigenlijk zeggen: het totale decriminalisatienbeleid) van heroïne leidt tot MINDER heroïneverslaafden. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Eigenlijk is het feit dat drug X legaal is, maar een bijkomstigheid -- maar dan wel een die al de rest mogelijk maakt. Een totaalbeleid is véél, véél meer dan dat alleen en ik heb de indruk dat velen dat hier vaak vergeten. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Oh echt, stop met dat woord te gebruiken; ik vind het vre-se-lijk!!!! (al weet ik niet waarom ik er iets tegen heb) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij zegt paddestoeltjes, ik zeg: 4-Acetoxy-DMT (en analogen) Jij zegt cactus, ik zeg: mescaline (en vooral legale analogen) Hoewel ik wel zwaar fan ben van cocathee (die ze mij hebben afgepakt nog wel ![]() Maar goed, elk zijn goesting. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3238 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ars nova ge wilt uwe naam maken he man
![]() zie da ge mij ook gequote hebt, ff de tijd nemen se
![]() |
#3239 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik ben niet zo zuiver van geest nu
I'm not the quoting kinda of guy, er wordt al dikwijls zo onnodig gequote hier... 't staat er dan vlak boven mensen! lol mah bon, laat het geweten zijn, ik quote ni gemakkelijk en het zou voor mij nog gemakkelijker zijn da ik niet tussen andere quotes naar mijn quotes moet gaan zoeken, en dan verderop weer eentje zien opduiken etc ![]() Wat je daar zegt over rokende vrouwen etc Je moet geen vergelijkingen maken om iets goed te keuren Blowen brengt een verantwoording met je mee en daar hoef je geen mensen bij te betrekken die nog niet 100% voor zichzelf kunnen beslissen. KIDS dus Anderen mogen ervan overtuigd zijn dat ze niets verkeerd doen, maar geef het kind toch ook de optie haar/zijn eigen idee daarover te vormen. Een ouder wiens sigaretgeurtje daar even overheerst, doet daar geen goed aan. Blowen moet ten allen tijden een privékwestie blijven Het is uiteraard goe meegenomen blower te zijn, wanneer uw kind gaat blowen. BETREFT GOEDE VOORLICHTING (versta hier niets verkeerd onder) Maar als ik hier zo even lees bij andere gebruikers... Dames en heren, vergeet de verantwoordelijkheid niet! Net zoals drank, sigaretten etc.... er zijn gevolgen aan verbonden en het is niet omdat we blindstaren op het één da we ook blind moeten staren op het ander he Wat je daar zegt over cocaïne en cannabis sorry makker, maar voor mijn plantje verdwijnen er geen hectaren bos he Ik begrijp dat cocaboeren ook hun inkomen nodig hebben, maar ik denk dat sommige daar wel rijkelijk zijn in beginnen overdrijven en is moeten gaan kloppen bij hunnen baas ipv meer bos af te pakken. Coke mag van mijn parten uit de maatschappij omdat het chemischen brol is. Maar, laat het u een vrede zijn, het zal er altijd zijn. Mijn idee gaat daar weinig over veranderen Think of the kids man ![]()
![]() |
#3240 | |
|
![]() @Ars Nova:
Citaat:
Die allereerste keer observeerde ik dat de aandrager van het spul door het roken wazig ging praten en dat een andere, veel oudere (60+er) die ook zijn eerste stickie proefde, lachstuipen kreeg waar hij zelf geen erg in had. Zulke "leuke" dingen werkten niet bij mij, geen enkel onmiddellijk effect maar 2-3 dagen later wel, als ik in het werk notities of berichten moest maken, ieder woord 3x nakijken want ik schreef onmogelijke fouten en half afgemaakte woorden, soms alleen de eerste letter .... Vooral daardoor mijn absoluut "nee" tegen het spul: als handelsbinnendienstman werk je alleen maar op hoog tempo, veel berichten en onmiddellijke antwoorden, alles uiterlijk vandaag afgehandeld want gewoonlijk was gisteren al aan de late kant. Waren die onzin-verschrijvingen internationaal (5 talen) naar buiten gekomen dan zou dit schadelijk zijn geweest voor mijn werkgever .... en zeg maar "dag" met het handje. Het maakte geen verschil of ik zelf aan een sigaretje had gezogen of alleen maar mij in de dampen had bevonden. Het werkt dus per persoon soms totaal verschillend en over "dosering" valt eigenlijk niets te zeggen. Hoe dan ook vind ik experimenten van deze categorie voor mij persoonlijk absoluut ongeschikt en zal ze ook geen ander aanraden. Wat wel goed ging: "kruidenbuiltje" in een pakje shag, klein plastic zakje lekgemaakt met veel speldenprikken en daarin een kleverig-vers takje/pluimpje van een hennepplant; binnen een half uur was de smaak van de shag dan redelijk aangenaam veranderd en het "builtje" bleef variërend tussen een week en een maand voor dit doel herbruikbaar, waarna ik het weggaf aan een echte gebruiker.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 20 mei 2009 om 02:20. |
|
![]() |
![]() |