![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Enquete Nynorsk | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,25% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,13% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,25% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 9,38% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
6 | 18,75% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
7 | 21,88% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
11 | 34,38% |
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Schandalig eigenlijk dat dit zo slecht in elkaar steekt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister
|
![]() Is uw gras intussen al afgereden ? ![]() Laatst gewijzigd door Diplomatius : 10 augustus 2007 om 16:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik moet er nog steeds aan beginnen
![]() ![]() 'k ga da nu doen zie. tot binnen anderhalf uur of zo.
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Nynorsk,
Zou jij zelf graag kinderen op deze wereld zetten of adopteren en waarom wel of waarom niet? Simpele vraag, moeilijk antwoord. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 10 augustus 2007 om 16:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jij bent dus voorstander van een Vlaamse staat? Voel je wat voor www.v-sb.be? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat Nynorsk een heel groot gazon heeft ...
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 10 augustus 2007 om 18:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Hoe staat u tegenover de legalisatie van een zelfbevrijdingspil zodat mensen die het leven, om welke reden dan ook, niet meer zien zitten, de mogelijkheid krijgen zichzelf te verlossen uit hun ellendig leven ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik weet niet of ik wel links genoeg ben voor v-sb.
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik beklaag het me iedere keer als ik het af moet rijden. En het is helaas ook meer klaver en kattestaart dan gras
![]()
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk wel vaak dat ik kinderloos zal blijven. Ik weet niet of het zo'n goed idee is om kinderen te krijgen als ik vaak 'plat' (al dan niet letterlijk) lig met pijn. Zelf kinderen krijgen waarom wel: het is minder omslachtig dan er één te adopteren, je hoeft je niet af te vragen of je wel in aanmerking gaat komen, ze hoeven zich geen vragen te stellen wie hun ouders zijn, en de emotionele band met iets dat uit je buik komt lijkt me erg uniek. Ik ben enig kind en ik weet dat mijn ouders graag hun 'eigen' kleinkindjes zouden hebben. waarom niet: er zijn al kinderen genoeg op de wereld, hoe meer je er zelf een krijgt, hoe meer kinderen ouderloos blijven, en voor mij het belangrijkste argument: ik weet niet of mijn fysieke toestand dat toelaat. Ik ben bang dat die zwangerschap me dieper in de chronische pijn zal duwen. Adopteren waarom wel: ik hoef niet door die zwangerschap en ik geef kinderen een thuis die ze anders niet hebben. Dat zijn twee argumenten die voor mij zwaar wegen. waarom niet: administratieve mallemolen, stress, mogelijkerwijs complexe vragen als ze wat ouder worden, en mijn ouders zijn er niet zo voor gewonnen. Je treft me terwijl ik eigenlijk een beetje in een crisis zit. Ik ben 27, dus ik heb geen j�*�*ren meer om erover na te denken. Momenteel wint adoptie, maar ik heb ook nog een partner die daar een beetje anders over denkt. Aangezien ik nu al maanden sukkel met die vraag kan ik je geen antwoord geven. Wél op de planning staat pleegouderschap, sowieso. Van zodra het huis overal electriciteit en muren enzo heeft, wil ik daarmee starten. Voor mij zou dat voldoende zijn, maar zoals gezegd, we zijn met twee...
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil graag een praktijk starten voor kinderen met ontwikkelingsproblemen, maar ik heb eerlijk gezegd geen zin om enkel cliënteel te hebben dat 40 euro per week kan uitgeven ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb hier ergens nog zo'n vervelende SABAM vraag.
Er is vanalles mis met SABAM. De verdeelsleutel wordt gebaseerd op de playlists van radio en tv. Beland je niet in de media, dan heb je pech. Stel, je organiseert een metalfuif. SABAM zul je betalen, maar aangezien metalbandjes niet echt veel aandacht krijgen in de 'reguliere' media, gaan die metalbandjes kunnen fluiten naar hun geld. Voor Clouseau en Laura Lynn betekent het echter kassakassa, ook al werden ze niet gedraaid die avond. Zowat �*lle 'kleinere' groepen (ook al zijn ze groot op hun gebied en worden ze best veel gedraaid in bijv. jeugdhuizen) betalen veel meer lidgeld dan ze ooit zullen zien. Een groot deel van het geld belandt ook in de zakken van SABAM zelf (en dan nog slagen ze erin om met hun inkomsten zowat de meest onhandige website ooit te maken). Het geld komt dus niet bij diegene bij wie het zou moeten komen. Daarnaast ruïneert SABAM zowat het verenigingsleven. Toen ik nog in de beheerraad van ons jeugdhuis zat, heb ik genoeg ideeën terug zien opgeborgen worden omdat ze, indien ze niet succesvol waren, problemen gingen opleveren met het betalen van SABAM. Ik begrijp het idee van auteursrechten, maar artiesten zijn er niks mee als hun muziek niet gedraaid kan worden. SABAM houdt een systeem in stand waarin de grote namen het geld opstrijken en de kleinere namen hun geld aan de grote namen geven. Noem het gerust een piramidespel. Het idee alleen al dat je bij SABAM ook betaald voor artiesten die niet eens zijn aangesloten is gewoon aaaargh. Als ik een nummer draai van artiest A, moet een deel van dat geld naar artiest A gaan, en niet artiest B, anders wil ik het gewoon niet betalen. Als ik thuis naar stubru luister, moet ik geen sabam betalen (tenzij ik iemand uitnodig die geen familie is), maar mijn cafébaas mag wel sabam betalen als hij diezelfde stubru aanzet in zijn café. Logica? En waarom moeten die tarieven gebaseerd zijn op je inkomsten? Wegen auteursrechten opeens meer door als ik een euro meer inkom vraag? Waar is de logica daar? Ik kan nog uren doorgaan over wat er mis is met sabam, maar ik ga daar hoofdpijn van krijgen.
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou zeggen: ik zal draagmoeder voor jou spelen. Maar ik denk dat ik enkele fysische beperkingen zie.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() da's niks. ik kan gerust wat hulp bij den afwas gebruiken
![]()
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werkt dat warm water niet pijnstillend?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 11 augustus 2007 om 02:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nynorsk, velen op dit forum hebben een extreme visie op het conflict in palestina? Heb jij dat ook?
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als iemand die ongeneeslijk ziek is, bereid is om een geneesmiddel te nemen dat nog niet alle phases van goedkeuring doorlopen heeft, wie heeft dan het recht om hem/haar dat te ontzeggen. Als die mens niets te verliezen heeft, en, zeg nog 6 maand of zo te gaan heeft. (En zelfs indien dit niet zo is, maar dit terzijde...first things first). Zou de wetenschap ook niet sneller vooruitgang boeken op die manier? Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 augustus 2007 om 03:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 augustus 2007 om 05:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() Hoe staat u tegenover een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem als dam tegen sociale uitsluiting ?
Ter informatie : Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem is een noodsysteem dat aan werkbekwamen zonder werk (evenals aan werkenden die hun inkomen uit (deeltijdse) arbeid wat willen aanvullen) inkomenszekerheid garandeert in ruil voor het verrichten van gemeenschapsdiensten. Onder gemeenschapsdiensten moeten zéér eenvoudige werkzaamheden van algemeen maatschappelijk nut worden verstaan. Het moeten diensten betreffen die op de vrije markt niet worden aangeboden, of die op de vrije markt in ieder geval niet op een rendabele wijze kunnen worden geproduceerd. Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou in de plaats komen van de huidige werkloosheidsuitkeringen (evenals van al de andere passieve uitkeringen aan werkbekwamen zonder werk, zoals bv. het OCMW-leefloon). Gemeenschapsdienstpresteerders zouden dan enkel nog recht hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen in verhouding tot het aantal uren effectief gepresteerde gemeenschapsdienst en zouden zoveel uren gemeenschapsdienst mogen verrichten als ze zelf willen (of kunnen). Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou de huidige werkbekwame uitkeringstrekkers de kans geven zichzelf te bevrijden uit de armoede en hen tegelijkertijd aanmoedigen (voorlopig) desnoods een onaantrekkelijke job te aanvaarden op de vrije arbeidsmarkt met een uurloon dat hoger ligt dan het gemeenschapsdienstuurinkomen. Het zou de bedoeling zijn dat gemeenschapsdienstpresteerders zo kort mogelijk gebruik maken van een dergelijk noodsysteem. Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem kan worden gezien als een uitermate sociaal correctiemechanisme op de vrije arbeidsmarkt, dat er voor zorgt dat de lonen op de vrije arbeidsmarkt niet onder een absoluut minimum kunnen dalen. Conform de vrijemarktlogica is het wel essentieel dat in een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem de gemeenschapsdienstuurvergoeding lager zou liggen dan het uurloon voor ongeschoolde arbeid op de vrije arbeidsmarkt. Een gemeenschapsdienstvergoeding van 5 euro per uur lijkt mij wat dat betreft een redelijk bedrag. Enkele voorbeelden van mogelijke gemeenschapsdienst : - straatvegergemeenschapsdienst; - afvalsorteringsgemeenschapsdienst; - (hulp)kinderopvanggemeenschapsdienst; - hulpcontrolegemeenschapsdienst; - huishoudhulpgemeenschapsdienst; - verkeersregelingsgemeenschapsdienst; - hulpbejaardenhelpersgemeenschapsdienst; - boerenknechtengemeenschapsdienst; - fietsenstallingsbewakingsgemeenschapsdienst; - spierkrachtenergieproductiegemeenschapsdienst; - onkruidverdeldingsgemeenschapsdienst; - zwerfvuilopruimingsgemeenschapsdienst; - strijkgemeenschapsdienst. Wellicht zijn er nog vele andere gemeenschapsdienstmogelijkheden. |
![]() |
![]() |