Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2006, 09:48   #141
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vl_pieter Bekijk bericht
Ik verschiet totaal niet van de resultaten bij dit onderzoek. Zoals ik al eens eerder vermeld heb op andere forumposten , Vlaamse jongeren zullen het niet blijven pikken en ooit zal de frustratie losbarsten. Waarom jongeren onverdraagzaam zijn? Er genoeg redenen zijn te vinden. Een kleine 2 jaar geleden zat ik nog op een 'multiculturele' school en daar voelde je de spanning tussen verschillende allochtonen en Vlaamse jongeren. Vlaamse jongeren zullen het niet blijven pikken zoals ouderen machteloos toekijken.
Uw uit het leven gegrepen reactie is een duidelijke indicatie dat een multiculturele maatschappij gewoonweg niet werkt.

Die multiculideologie is een uitvindsel van de vreemdelingenprobleemnegationisten die halstarrig weigeren om de ware proporties van het vreemdelingenprobleem onder ogen te zien, en die dan maar vanuit een zweverige,
met-de-realiteit-geen-voeling-hebbende ivorentorenmentaliteit de mensen van ons eigen volk proberen op te dringen dat we die massale aanwezigheid van niet-Westerse vreemdelingen als een verrijking zouden moeten beschouwen.

Ik heb reeds heel wat nuchter denkwerk verricht over de multiculturele maatschappij (of beter gezegd de multiculturele naastelkaarleving). Hierbij zou ik willen verwijzen naar mijn volgende eerdere berichten :

- Islamoverheersing kan zeer snel gaan (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=21613);
- Een multiculturele maatschappij vereist een autoritaire politiestaat (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=27565);
- De blanken, de meest verdrukte bevolkingsgroep van de 21-ste eeuw ? (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=26743);
- Blanke zones in Europa ? (http://forum.politics.be/showthread.php?t=12148);
- Moet het overwegend blanke karakter van Europa behouden blijven ? (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=7670);
- De negatieve en 'positieve' (???) aspecten van de multiculturele maatschappij (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=20700);
- Wat is er eigenlijk verkeerd aan een humanitair terugkeerbeleid ? (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=35632);
- Een humaan vreemdelingenbeleid (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=20071);
- Enkel het eigen volk zou het recht mogen hebben vastgoed te bezitten ? (http://forum.politics.be/showthread.php?t=34625);
- Immigratie is niet efficiënt tegen vergrijzing (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=19452);
- Amper 30,7% van de niet-Europese vreemdelingen werkt (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=7934);
- De sociale zekerheid splitsen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=22166);
- Vlaanderen is vol (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=18174);
- een internationale transitzone ? (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=19186);
- gezinsherenigingsterugkeerpremies.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 1 oktober 2006 om 09:58.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 16:43   #142
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Als je de commentaren van de flaminganten hier leest, begrijp ik waarom zo vele Noord-Belgen onverdraagzaam zijn. Het wordt hen enigszins meegegeven thuis en op school. Daarom is België ook zo belangrijk om ervoor te zorgen dat de onverdraagzamen in regelmatig contact komen met de meer verdraagzame Zuid-Belgen. Zich afsluiten is dan ook het slechtste wat je kan doen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 17:12   #143
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Als je de commentaren van de flaminganten hier leest, begrijp ik waarom zo vele Noord-Belgen onverdraagzaam zijn. Het wordt hen enigszins meegegeven thuis en op school. Daarom is België ook zo belangrijk om ervoor te zorgen dat de onverdraagzamen in regelmatig contact komen met de meer verdraagzame Zuid-Belgen. Zich afsluiten is dan ook het slechtste wat je kan doen.
Het zal wel kloppen dat er in huiselijke kring wel eens in negatieve bewoordingen over vreemdelingen gepraat wordt.
In scholen is dat echter totaal anders. Hier wordt wel degelijk de lof gezongen over de zegeningen van multicultuur en verdraagzaamheid.
Vanuit de leerkrachten dan toch.
Dat het tss de ll anders gaat is best mogelijk gezien de cijfers.
Ipv echter steeds hetzelfde liedje te herhalen dat we ons moeten schamen zo onverdraagzaam te zijn, zou men volgens mij beter de ogen eens openen voor de redenen waarom er een zekere afkeer is.
Ik ben er zeker van dat dit slechts voor een heel klein gedeelte stoelt op racisme.
Het overgrote aandeel ligt bij het gedrag van de vreemdelingen.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 17:37   #144
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij volhardt ook wel in de boosheid, niet?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 18:53   #145
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dat komt dus uit die fameuze studie. Wel die professor verdient een buis. Om wille van domheid of kwade wil.

In Canada worden enkel opgeleide en geselecteerde immigranten toegelaten. Ik ken bv een echtpaar, beide dokter uit Roemenië die naar Canada uitgeweken zijn. Ook enkele opgeleide Chinezen die eerst in Antwerpen gestudeerd hebben. Natuurlijk dragen die in het dun-bevolkt Canada bij aan de verdere groei van de economie.
In België zijn zeer veel immigranten (zeker de tweede en derde generatie) onopgeleid en werkloos. Er is ook geen sprake van selectie.
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een 'professor' die twee op gelijke voet stelt, en dan nog gebruikt om de Vlamingen te demoniseren?
en in WAL dan???? waarom zijn zij "in godsnaam" dan zo anders?
Oud 1 oktober 2006, 18:55   #146
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals hetzelfde onderwerp.
De ilegale immigratie vanuit Mexiko naar de VSA wordt niet gezien als een economische opportuniteit. Want het betreft onopgeleide onnodige immigratie.
Dat wordt bewezen door het feit dat de senaat in de VSA de bouw goedkeurde van een 1200 km lange muur om die immigratie te stoppen.
Goedgekeurd door 80% van de senatoren, die wellicht niet allemaal idioten of racisten zijn.
Het is zinloos te zeggen: immigratie is goed of immigratie is slecht.
Het hangt ervan af:
Wie is de immigrant en welk is het gastland?

Geleerde (linkse) professoren moeten daarmee rekening houden vooraleer ons te demoniseren
het gaat hier niet om demoniseren
ook in Canada nemen migranten de jobs af van "autochtonen", ook in WAL gebeurt dat

het is een simpel feit dat Vlamingen erg, erg conservatief zijn als het op vreemde culturen aankomt, zeker de niet-europese
iedereen die een beetje rondreist, zal dit beamen
ik woon in Engeland, kom erg vaan in Denemarken, en ik kan je gerust zeggen, zo provinciaal als in Vlaanderen denkt daar niemand
Oud 1 oktober 2006, 18:58   #147
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
ook in Canada nemen migranten de jobs af van "autochtonen", ....

Onjuiste informatie!

In Canada krijgen ze de beschikbare arbeidsplaatsen niet ingevuld. Werkloosheid bestaat daar niet. Er is een overschot.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 19:04   #148
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Hans ik heb een voorstel: zeg aan de zuid-belgen dat ze wat Nederlands leren zodat ze de noord-belgen kunnen helpen opvoeden.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 19:09   #149
luc broes

Standaard

Citaat:
en in WAL dan???? waarom zijn zij "in godsnaam" dan zo anders?
Zij slapen, en leven op onze kosten.
Oud 1 oktober 2006, 19:11   #150
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 19:13   #151
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Omdat zij niet zo'n verzuurde werkmieren zijn dus.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 19:19   #152
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Je gebruikt lief het regimetaaltje. Goeie puntjes voor jou.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 19:21   #153
luc broes

Standaard

Citaat:
1) het is een simpel feit dat Vlamingen erg, erg conservatief zijn als het op vreemde culturen aankomt, zeker de niet-europese
2) iedereen die een beetje rondreist, zal dit beamen
ik woon in Engeland, kom erg vaan in Denemarken, en ik kan je gerust zeggen, zo provinciaal als in Vlaanderen denkt daar niemand
1) en daarom spreekt die bekrompen Vlaming 2, 3, en zelfs 4 talen, in tegenstelling tot onze Frankofonen die zeer goed Fras praten!?
2) ik heb 25 jaar de wereld rondgereisd en vastgesteld dat Vlamingen wereldburgers zijn. Als je een beetje rondreist weet je blijkbaar niet zeer veel;

Laatst gewijzigd door luc broes : 1 oktober 2006 om 19:22.
Oud 1 oktober 2006, 19:24   #154
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je gebruikt lief het regimetaaltje. Goeie puntjes voor jou.
Konde echt niks beters vinden? Iets met kloten? Iets uitdagend?
Oud 1 oktober 2006, 19:24   #155
luc broes

Standaard

Citaat:
Inderdaad, je kan ze niet verwijten dat ze te veel werken!
Oud 1 oktober 2006, 19:25   #156
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ook in Canada nemen migranten de jobs af van "autochtonen", ook in WAL gebeurt dat

het is een simpel feit dat Vlamingen erg, erg conservatief zijn als het op vreemde culturen aankomt, zeker de niet-europese
iedereen die een beetje rondreist, zal dit beamen
Canadezen, Denen en Britten hebben zelf hun invulling mogen geven over het vreemdelingenbeleid. In Vlaanderen heeft de PS voor de Vlamingen beslist.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 19:25   #157
Bhairav

Standaard

Citaat:
Inderdaad, je kan ze niet verwijten dat ze te veel werken!
Dan doen ze het zichzelf aan, en moeten ze zo ni klagen.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 1 oktober 2006 om 19:26.
Oud 1 oktober 2006, 19:31   #158
luc broes

Standaard

Citaat:
Dan doen ze het zichzelf aan, en moeten ze zo ni klagen.
.... en moeten wij ze niet onderhouden;
Oud 1 oktober 2006, 19:36   #159
Bhairav

Standaard

Nee misschien niet, maar ik vind het plezant dat jullie dat wel doen. Uiteindelijk verdienen jullie niet beter.
Oud 1 oktober 2006, 19:38   #160
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij slapen, en leven op onze kosten.
pffffffffffffffffffffffff
en alweer vervalt de discussie in dwaze communautaire vooroordelen
dwaze repliek

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be