Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is multicul een noodzaak?
Ja 35 27,34%
Neen 85 66,41%
geen mening 8 6,25%
Aantal stemmers: 128. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2006, 01:41   #1301
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Psssst...mag ik jullie een geheimpje verklappen ?! mevr "circe" is een "MOSLIMA" wees dus op jullie hoede, ze gebruikt de "taqiya" principe en je bent daarvoor gewaaaaarschuwd !
Brullen
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 02:04   #1302
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Maar over de"maitresses" ben je fout: wij zijn hier monogaam.
Magistrale uitspraak.

Citaat:
Zowel "mijnheer" als de "maitresse" gaan in overtreding.
straf: rode kaart????

Citaat:
De reden waarom sommige vrouwen maitresse willen spelen is bovendien HOOFDZAKELIJK financieel gewin.
Je gaat werkelijk last krijgen op de vrouwendag, gegarandeerd....

Citaat:
(in die zin kan je het gerust vergelijken met de status van de moslima-echtgenote): in ruil voor onderhoud, eten, kleding en woonst, spreidt je je benen als mijnheer het zint om even langs te komen.
Jamaar, jamaar, waren we niet monogaam en TOTAAL verschillend van de mislima's, beste mevrouw?
Citaat:
Het verschil zit hem in de vrijwilligheid tegenover de verplichting, de maitresse doet het vrijwillig, de islamitische vrouwen zijn ertoe verplicht.
Geraken we nu echt niet in de knoop met onze eigen redenering?

Citaat:
Het verschil zit hem ook in de maatschappelijke goedkeuring: de overspelige monogame westerling is fout, de polygame islamiet doet normaal.
Moet je al die vreselijke verketteringen meemaken van mensen die gnuivend over hun slippertjes en die van hun omgeving spreken... Stenigen zouden ze ze doen, moest de Islam hier al de rigeur zijn...
En de 300.000 Vlamen die naar partnerruil clubs gaan, en de rest van de mannen die naar de hoeren lopen terwijl madamme de loodgieter helpt met zijn buitenhangende waterleiding. Ben jij van de planeet (sorry, object) Pluto???? (oei neen, dat is één hond)

Citaat:
Het zijn gewoon de woorden van de Mo zelf hoor, netjes opgetekend in de hadith. Ik vermoed dat moslima's jouw reactie niet humoristisch vinden want met de profeet mag je niet spotten!
jouw eigen woorden! Vraag hen eens, op een vrouwendag, wat zij vinden van jouw horrorverhalen over je eigen islamkennis. Doe dit vlak bij een damestoilet. Uitdoen van Burka's en zo, snap je?

Citaat:
Ook hier spuit je weer mist: heeft de paus ooit gezegd dat de soldaten tijdens de oorlog MOCHTEN neuken met de overwonnen vrouwelijke oorlogsslachtoffers, terwijl ze bovendien géén C.I. moesten toepassen?
Die moet er ook al aan geloven, die paus: Die man moet verdedigen dat de linker hand niet weet wat de rechter doet en lap:

Citaat:
In de koran staan namelijk netjes de bepalingen hoe die "buit" moest worden verdeeld, én bovendien staat in de koran dat de heren volgelingen mochten neuken met "wat hun rechterhand bezit", slavinnetjes dus (dit boven de vier vrouwen die ze wel eten en kleren en huis moesten geven).
Circe: je fantasie slaat nu op hol, kind. Serieus: je maakt hoe dan ook geen kans, zelf bij een islam dekking van 90 procent van de bevolking: slappe lach en sex gaan bij mannen nu eenmaal NIET samen

Citaat:
Volgens de katholiek kerk mag je volgens mij weldegelijk "voor het zingen de kerk uitgaan":
Oeioei: dan had je de paters daar over moeten bezig horen! SCHUIMBEKKEND! Gods water over gods akker? NOOIT!
Citaat:
dit was voor Mohammed niet nodig, ook niet bij slavinnen.
Je moet die vuil boekjes nu niet allemaal lezen, hoor. Je gaat nog vuile manieren doen op de duur! SM????

Citaat:
Vrouwen die niet zelf mogen beslissen of ze voorbehoedsmiddelen gebruiken, dan wel vrouwen die zelfs niet het recht hebben om sex te weigeren, worden door HUN MANNEN gewoon als baarmoeders beschouwd ja.
Ik denk dat de meeste mannen bij hun noeste pogingen om vrouwen te bespringen NIET met babies in hun hoofd zitten, geloof me, echt!

Citaat:
Op dat gebied staat mijn kat nog boven hen: zij neukt enkel met de katers als ze zelf zin heeft. En bovendien zijn haar jongen "haar kinderen", wat niet het geval is bij islamieten, waar de kinderen de man toebehoren en de vrouw enkel de akker is (ter info: staat in de koran hoor)
De eerste keer dat ik een kattenfeministe tegen komt die iets tegen bepaalde vrouwen heeft

Citaat:
je begrijpt het niet hé?
Steeds minder zie ik enige logica, laat me stellen dat mijn verstand zijn kat stuurt bij dergelijke vergelijkingen. Het is dan ook niet van de poes
Citaat:
Feremans ziet geen enkel probleem in de islamitische ideologie.
Welke islamitische ideologie? Die van de soenieten, sjiïeten, walhabieten, soenies? bietekwieten? Je moet in die dingen erg oppassen of je wordt beschouwd als een apostaat en je hebt 1.5 miljard vijanden. Wat je daar verteld is zonder meer waanzinnig. Een zo gediversifieerde verzameling van godsdiensten onder de noemer één idiologie zetten is gaga.

Citaat:
JIJ Ericske vindt dus dat vrouwen op die manier mogen worden behandeld. JIJ Erickse hebt geen enkel probleem bij deze "overdraagzaamheid": MOGEN WORDEN behandeld. JIJ Erickse heeft geen enkele hersencel die denkt (???) dat vrouwen ook zelf personen kunnen zijn. Geef de islamieten maar gelijk: ge kunt er nog baat bij hebben. Ook zin in een stuk of vier inwisselbaren?
Kijk: dank je voor het aanbod maar ik hou het bij mijn persoonlijke voorkeuren, en die zijn ingetogener.

Citaat:
Zie je wel dat ge het niet snapte? Mijn kat heeft inderdaad MEER rechten over haar sexualiteit, haar baarmoeder en haar kinderen dan een islamitische volgelinge!
Het lijkt me in de optiek van jou dat moslima's jongen werpen logisch dat je kat kinderen krijgt. Kwestie van de bevolking op peil te houden?
Citaat:
Ze verkoopt deze organen (vagina, baarmoeder) dan ook niet mits betaling van een bruidsschat.
Vrouwen die betalen voor sex om dan te jongen als katten! Wauw, doe die sexboekjes weg, schat, ze horen niet bij een deftige poezenhoudster. Je poezen moeten immers binnenkort kinderen kopen: een grote verantwoordelijkheid!

Citaat:
Dat doe ik eventueel wel (net zoals de vaders van de islamitische dochters) als ik met haar zou willen kweken ! (de juiste kater, de juiste rasechte kindertjes).
Er valt nog veel te schaven aan je poezen, moslima-vrouwen verhaal.
Voorlopig lijkt het nogal veel op bepaalde horror films met poezen en zo.

Ik zou eens een schildpad houden, dat zet een mens minder aan tot sm gedachten hoor!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 31 oktober 2006 om 02:08.
Oud 31 oktober 2006, 02:10   #1303
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
En dit alles omdat ik terecht opmerkte dat één van de vijf essentiele zaken in de Islam is het verplicht zorgen voor je naaste, op economisch vlak.
Vergis je niet. Met naaste bedoelt men weldegelijk geloofsgenoten.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 02:19   #1304
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Vergis je niet. Met naaste bedoelt men weldegelijk geloofsgenoten.

Paulus.
Ik meen dat de uitspraak luidt:"Een moslim kan niet gaan slapen indien hij weet dat zijn BUUR honger heeft".
Zoek het eens rustig op.
De gastvrijheid voor alle mensen bij islamieten is nochtans spreekwoordelijk.
Oud 31 oktober 2006, 02:37   #1305
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik meen dat de uitspraak luidt:"Een moslim kan niet gaan slapen indien hij weet dat zijn BUUR honger heeft".
Zoek het eens rustig op.
De gastvrijheid voor alle mensen bij islamieten is nochtans spreekwoordelijk.
Ik hoef het niet op te zoeken, ik weet het zeker. Het gaat om broeders.

Maar nu we er toch over bezig zijn...

In de jaren 80 was er een enorme hongersnood in Etiopië. Mens en dier vielen bij bosjes. Wereldwijd werden acties georganiseerd om die mensen te gaan helpen. Iedereen zal de televisiebeelden nog wel herinneren van, de levende geraamten. En laat ons eerlijk zijn, vooral het Westen moest zijn steentje bijdragen.

Nochtans ligt aan de andere kant van het Suezkanaal één van de rijkste landen ter wereld. Saoedi Arabië. Hun buren en broeders...

Maar geen enkele dollar bereikt Etiopië van aan deze zijde. Een jammerlijk maar toch historisch feit. De hulp moest maar van het Westen komen...

Ik heb daar altijd gemengde gevoelens bij gehad.

Paulus.
Oud 31 oktober 2006, 11:22   #1306
ericferemans

Standaard

Citaat:
Ik hoef het niet op te zoeken, ik weet het zeker. Het gaat om broeders.

Maar nu we er toch over bezig zijn...

In de jaren 80 was er een enorme hongersnood in Etiopië. Mens en dier vielen bij bosjes. Wereldwijd werden acties georganiseerd om die mensen te gaan helpen. Iedereen zal de televisiebeelden nog wel herinneren van, de levende geraamten. En laat ons eerlijk zijn, vooral het Westen moest zijn steentje bijdragen.

Nochtans ligt aan de andere kant van het Suezkanaal één van de rijkste landen ter wereld. Saoedi Arabië. Hun buren en broeders...

Maar geen enkele dollar bereikt Etiopië van aan deze zijde. Een jammerlijk maar toch historisch feit. De hulp moest maar van het Westen komen...

Ik heb daar altijd gemengde gevoelens bij gehad.

Paulus.
Is Saudi Arabië een vazalstaat van het westen of niet?
Trek je redenering van hieruit door...
Oud 31 oktober 2006, 16:17   #1307
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is Saudi Arabië een vazalstaat van het westen of niet?
Trek je redenering van hieruit door...
Dat heeft er niks mee te maken. De andere moslimstaten gaven ook niks.

Paulus.
Oud 31 oktober 2006, 22:01   #1308
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Het is begonnen met de fout waar jij op stemt ericferemans.Daar is het allemaal mee begonnen.

Het vreemdelingenbeleid in ons land-voor zover er al sprake kan zijn van beleid-is altijd al gekenmerkt geweest door extreme kortzichtigheid.In de jaren 50 en 60 werden-vooral op vraag van een deel van het bedrijfsleven-op grote schaal gastarbeiders geronseld,omdat men er van uitging dat er een tekort aan arbeidskrachten was.Men verkeerde in de waan dat men niet langer mensen van eigen bodem kon vinden om arbeid in moeilijke omstandigheden te verrichten,om het vuile werk te doen.In zijn ophefmakende boek binnen zonder kloppen,over de kostprijs van de immigratie,maakte de nederlandse economist pieter lakeman brandhout van deze mythe.In feite was het erom te doen,zowel in nederland als in belgie en elders in europa ,om door het creeren van een buffer op de arbeidsmarkt,de lonen op een kunstmatige manier laag te houden.Ondernemingen wilden hun rendabiliteit verhogen door lage lonen uit te betalen en structurele investeringen af te wijzen of uit te stellen.Het lag voor de hand dat dit korte-termijndenken rampzalige gevolgen zou hebben,zowel op sociaal als op economisch vlak.Het is onbegrijpelijk dat de vakbonden dit spel altijd meegespeeld hebben?In plaats van te waken over de beroepsbelangen van hun leden,wat uiteindelijk toch hun eerste en belangrijkste taak is,hebben de vakbonden actief meegewerkt aan het naar hier halen van gastarbeiders.
De meeste informatie omtrent vreemdelingen wordt gewoonweg niet ter beschikking gesteld.Toch zien we af en toe,waarschijnlijk eerder toevallig,enkele cijfers het daglicht.Zo raakten in 1998 statistieken van de vdab bekend,waaruit blijkt dat de mannelijke werkloosheid bij noord-afrikanen en turken in vlaanderen 32,3% bedraagt,terwijl het percentage bij vlamingen slechts 5,2% bedraagt.De werkloosheid ligt bij noord-afrikanen en turken dus maar liefst 6,2 maal hoger dan bij de autochtone bevolking.Dat aan de massale aanwezigheid van gastwerklozen een gepeperd prijskaartje hangt,hoeft dus geen betoog.Als groep trekken de niet-europese vreemdelingen gemiddeld meer aan werklossheidsuitkering dan onze eigen bevolking,betalen ze minder belastingen,ontvangen ze -door hun hoog kinderaantal-meer kindergeld,enz....
Sociaal economisch vormt het vreemdelingenprobleem een zware last voor de vlaamse bevolking.
Weinige zaken zijn de mens immers dierbaarder dan het behoud van zijn eigenheid.Wat de meeste mensen het zwaarst treft,is niet zozeer de financiele kostprijs van de immigratie,zelfs niet de onveiligheid die statistisch gepaard gaat met de aanwezigheid van grote groepen vreemdelingen,maar wel het-volkomen begrijpelijke-gevoel dat ze zich niet meer thuis voelen in hun eigen straat,hun eigen wijk,hun eigen land.Vooral in onze grote en middelgrote steden bevinden zich grote concenstraties niet-europese vreemdelingen.Sommige gemeenten,zoals het brusselse sint-joost-ten-node worden nu al geconfronteerd met een absolute meerderheid aan vreemdelingen.Het betreft hier officiele,rechtmatig ingeschreven vreemdelingen.
Telt men er de illegalen bij,dan komt men ook in andere gemeenten(sint-gillis,schaarbeek,molenbeek....)in de buurt van absolute meerderheden van vreemdelingen.Ook wie het ongeluk heeft in een vreemdelingengetto van anderlecht,brussel,anwterpen,mechelen of gent te wonen(en het lijstje is jammer genoeg verre van volledig),wordt geconfronteerd met een straatbeeld dat men eerder verwacht in tanger of casablanca dan in een gemiddelde vlaamse stad.Vlamingen die er in betere tijden een huis kochten,moeten het nu meemaken dat ze de arabische,turkse of afrikaanse opschriften van de handelszaken in hun eigen straat niet kunnen lezen,laat staan begrijpen.
De hier aanwezige vreemdelingen zijn overigens veel te talrijk om zich te kunnen integreren.Door hun spontane en begrijpelijke neiging om elkaar op te zoeken en samen te klitten,zijn getto's gegroeid waar men zich in het buitenland zou wanen.Vreemdelingen blijven er zich organiseren alsof ze nog altijd in hun land van herkomst wonen.Ze beschikken over hun eigen handelszaken,hun eigen kranten,hun eigen tv zenders-inclusief hun eigen verenigingen,sportclubs,enz......Vanuit menselijk oogpunt is dat begrijpelijk.Men heeft een eigen iedentiteit en men wil die behouden.Waarom zou men de gewoonten en gebruiken van het gastland overnemen als alles hier voorhanden is,en er bovendien van de overheid geen enkele krachtige impuls uitgaat om zich aan te passen?
De islam is een godsdienst die zo fundamenteel tegengesteld is aan onze manier van leven,dat de aanwezigheid ervan enkel voor spanningen en conflicten kan zorgen.Onder meer de scheiding tussen kerk en staat,de gelijkberechting van mannen en vrouwen,en de godsdienstvrijheid zijn principes die voor ons vanzelfsprekend zijn.Voor islamieten is dat hoegenaamd niet het geval.De islam is immers veel meer dan alleen maar een godsdienst.Het is een stelsel dat de hele maatschappij en het hele leven van zijn volgelingen ordent.
Tussen 1 januari 1985 en 31 december 1994 bijvoorbeeld,op tien jaar tijd,werden niet minder dan 266203 vreemdelingen tot belg gebombardeerd.Met de twee recente versoepelingen van de naturalisatieprocedure zullen die cijfers in de nabije toekomst nog spectaculairder zijn.Al deze nieuwe belgen verdwijnen uiteraard uit de vreemdelingenstatistieken ,zodat de overheid triomfantelijk,met de cijfers in de hand,kon aantonen dat het vreemdelingenprobleem overroepen is,aangezien het aantal vreemdelingen blijft dalen.
Een zeer juiste analyse.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 23:23   #1309
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Een zeer juiste analyse.
Vind ik ook. Een pluim voor Marlboro.

Paulus.
Oud 31 oktober 2006, 23:43   #1310
Veerle23
Burgemeester

Veerle23's schermafbeelding

Standaard

Idd marlboro, ik vind dat ook heel goed gezegd.

Vele allochtone gemeenschappen in België hebben hun eigen economie, en hebben ons nergens voor nodig.
Waarom nederlands leren als er een turkse winkel om de hoek is, als er turkse tv is, en als de buren links en rechts ook turks spreken.
Om even de Turken als voorbeeld te nemen.
Veerle23 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 10:16   #1311
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Dit is wat mensen als cor & feremans wél voor staan...
Geestig, maar onwaar.
Je moet bedenken dat het oplossen van conflicten, tegenstellige belangen, verschillen van mening, communicatiestoornissen niet lukt door mekaar te diaboliseren, door mekaar zwart te maken, door dan te zien wie de sterkste is (vaak onderschat men de tegenstander) en het "uit te vechten".

De geschiedenis leert dat dit
- niets uithaalt
- de zaak erger maakt
- veel doden kost. Sinds de kernwapens mag je rekenen op de totale wereldbevolking.

Daarom stappen we af van de "derop of deronder" mentaliteit (levert voor iedereen "deronder" op) en gaan we proberen samenleven, onderhandelen, begrijpen, ons wederzijds aanpassen.

En rechts gebrul is echt uit de mode en gevaarlijk: BOEM!

De autoritaire houding van rechts: mensen straffen, onderdrukken, dwingen is gedurende duizenden (tienduizenden?) jaren uitgeprobeerd en leidde tot feodalistisch gehakketak en grote sociale ongelijkheid, wat overeenkomt met grote onveiligheid voor iedereen, niet enkel voor de armen!

De oproep om met zijn allen de weg naar de Middeleeuwen in te slaan en mekaar te blijven verdommen en vervolgen en verslaan is een perverse weg, een soort van politiek sado-masochisme. Daarom is het aanzetten tot dergelijke wegen: het aanzetten tot vreemdelingen haat en godsdient-haat en homo-haat en vrouwen-haat door alle landen verworpen, en worden dergelijke partijen en hun ideeën buiten de wet gesteld van het Oosten tot het Westen en van het Noorden tot het Zuiden.

Rong choice, makkers: go to BOKRIJK!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 1 november 2006 om 10:26.
Oud 1 november 2006, 10:55   #1312
Avondland
Lokaal Raadslid

Avondland's schermafbeelding

Standaard

In principe kan een land nooit monocultureel zijn (behalve als deze hermetisch afgesloten is van alle andere culturen), een cultuur kan maar groeien als het in contact komt met andere culturen. Maar het huidige begrip van 'multicultureel' is toch niet aan mij besteed. Gewag maken van je eigen volkse identiteit word meteen afgestempeld als racistisch en -uiteraard- onverdraagzaam. Het politiek correcte sfeertje dat België zo typeert doet me eerlijk gezegd walgen.
Avondland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 15:11   #1313
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
De oproep om met zijn allen de weg naar de Middeleeuwen in te slaan en mekaar te blijven verdommen en vervolgen en verslaan is een perverse weg, een soort van politiek sado-masochisme. Daarom is het aanzetten tot dergelijke wegen: het aanzetten tot vreemdelingen haat en godsdient-haat en homo-haat en vrouwen-haat door alle landen verworpen, en worden dergelijke partijen en hun ideeën buiten de wet gesteld van het Oosten tot het Westen en van het Noorden tot het Zuiden.

Rong choice, makkers: go to BOKRIJK!
Daar zal plaatsgebrek zijn wegens de steeds talrijkere islamisten en jihadi's . Voor de rest zal je daar niet veel andere 'stromingen' zien denk ik zo...Hoewel jij 'droomt' van een propvol bokrijk vol VB'ers natuurlijk .

De oproep van koning Abdullah van Jordanië deze week dat "Moslims zich beter moeten integreren in Europa" komt er niet voor niets.
ZIJ, een buitenlands koningspaar, weten wél dat er een probleem is, en ook verdomd goed wáár.

Nu mensen als jij nog en het komt misschien toch nog goed .
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 18:13   #1314
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Over Abdullah vond ik volgend leuk stukje:

Citaat:
De Jordaanse Koning Abdullah II is met zijn vrouw Rania op bezoek in Amsterdam. De Amsterdamse PvdA houdt het niet droog. 'Koning Abdullah hield een mooie speech over verdraagzaamheid tussen volkeren en religies', schrijft een geroerde Lodewijk Asscher op zijn weblog. 'De koning eindigde met een duidelijke oproep: iedereen kan bijdragen aan het terugdringen van spanningen door te streven naar gemeenschappelijkheid.'

Wat voor gemeenschappelijkheid zou de koning bedoelen?

Gemeenschappelijkheid met de koning van een land dat een monarchie is in plaats van een democratie?

Gemeenschappelijkheid met het antisemitisme in de officiële Jordaanse pers, wet en preken van moskeeën? Die mist zijn uitwerking niet, want volgens een onderzoek van het Pew Research Center denkt honderd procent van de Jordaanse bevolking negatief over Joden.

Gemeenschappelijkheid met de vriendschappelijke betrekkingen die de koning onderhoudt met president Omar al-Bashir van Soedan, die bezig is met een genocide in Darfur?

Gemeenschappelijkheid met de vriendschap die de koning onderhoudt met de kinderen van Saddam Hoessein en zijn pogingen in het verleden om Saddam Hussein te beschermen?

Gemeenschappelijkheid met het Jordaanse beleid waardoor vrouwen niet dezelfde rechten hebben als mannen (onder andere door de wet gelegitimeerde eerwraak)?

Gemeenschappelijkheid met de vele mensenrechtenschendingen in Jordanië zoals het martelen van gevangenen?

Gemeenschappelijkheid met het Jordaanse beleid waardoor moslims die zich tot het christendom bekeren in de gevangenis verdwijnen?

Gemeenschappelijkheid met het Jordaanse beleid waardoor twee hoofdredacteuren gevangenisstraf kregen omdat ze de Deense cartoons over de profeet hadden afgedrukt, volgens de koning een misdaad, die niet gerechtvaardigd kan worden onder het mom van vrijheid van meningsuiting?

Rinus Duikersloot is het slechte geweten van Links Nederland.

Gepubliceerd op 01.11.06 @ 02:12 PM

http://www.peterbreedveld.com/archives/00000680.html
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 22:53   #1315
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Over Abdullah vond ik volgend leuk stukje:

http://www.peterbreedveld.com/archives/00000680.html
Ook 'geene zuivere' dus.

Momenteel begonnen aan Eurabia van Bat Ye'or, geen boek waar je een goed gevoel aan overhoudt. Maar dat wist ik.

Interessante link reeds opgevist: http://www.forumeuroarabe.org/

De 'objectifs' zijn reeds handig herschreven, goed dat het origineel in het boek te lezen valt. Dat moet steken. Frankrijk vormt werkelijk de 'voorhoede'. Zij werken hard aan een nieuwe 'wereld-orde' (citaat).

Kijk maar es naar de sponsors trouwens. 'Suez' (anyone?) is druk bezig Europa te veroveren, op economisch gebied dan bij deze. Goed dat we dat ook weer weten .
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 01:31   #1316
ericferemans

Standaard

Citaat:
Dat heeft er niks mee te maken. De andere moslimstaten gaven ook niks.

Paulus.
Denk nu toch eens na:
18 procent van de islamieten wonen in arabische landen...
Verwacht je dat de moslims van de VS, China en Rusland de palestijnen helpen?
En van de arabische landen: noem er eens ééntje op die niet afhankelijk is van de VS, en die de Palestijnen NIET steunt?
Moeilijke opgave hé?
Oud 5 december 2006, 14:20   #1317
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Dewever de de N-VA schreven onlangs in een bijdrage dat de Multiculturele samenleving een noodzaak is?

Is dat zo? Ik zou graag de verhouding op het forum eens zien.
De multiculturele samenleving brengt in elk geval "leven in de brouwerij".
Een Turk maakt een marokkaanse zwanger, de samenleving in paniek, vertrouwensdokter, vluchthuis en de boodschapper directeur en medewerkster, autochtoon.........gewoon tot moes kloppen.
Joodse leerlingen willen Beringen bezoeken en worden bestenigd door Turken en moeten van de politie afdruipen.
Hebben jullie Ergün Top al gehoord ?
Waar ik zo moe van wordt.......onmiddellijlk komt er een sorry-verhaal op gang : tja, beetje uit de hand gelopen, gene probleem, je moet die cultuur begrijpen, mogen wij niet een beetje lol trappen, wij hebben geen werk, worden gediscrimineerd......het is eigenlijk de schuld van de autochtonen.

Maar er is hoop : Jozef De Witte (CGKR) gaat er zich mee moeien !
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 00:22   #1318
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
De multiculturele samenleving brengt in elk geval "leven in de brouwerij".
Een Turk maakt een marokkaanse zwanger, de samenleving in paniek, vertrouwensdokter, vluchthuis en de boodschapper directeur en medewerkster, autochtoon.........gewoon tot moes kloppen.
Joodse leerlingen willen Beringen bezoeken en worden bestenigd door Turken en moeten van de politie afdruipen.
Hebben jullie Ergün Top al gehoord ?
Waar ik zo moe van wordt.......onmiddellijlk komt er een sorry-verhaal op gang : tja, beetje uit de hand gelopen, gene probleem, je moet die cultuur begrijpen, mogen wij niet een beetje lol trappen, wij hebben geen werk, worden gediscrimineerd......het is eigenlijk de schuld van de autochtonen.

Maar er is hoop : Jozef De Witte (CGKR) gaat er zich mee moeien !
ik vermoed dat die dus ook paranoide is?
Oud 6 december 2006, 11:32   #1319
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ifalco:
Multiculturele samenleving, een noodzaak?
Neen.

Een vanzelfsprekendheid.

Daaraan zie je ook de stommiteit van zo stom geformuleerde poll's.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 21:02   #1320
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Waarom zou dat multiculturele wangedrocht een noodzaak moeten zijn ?????????????????????????? Die multiculideologie is een uitvindsel van de vreemdelingenprobleemnegationisten die halstarrig weigeren om de ware proporties van het vreemdelingenprobleem onder ogen te zien, en die dan maar vanuit een zweverige,
met-de-realiteit-geen-voeling-hebbende ivorentorenmentaliteit de mensen van ons eigen volk proberen op te dringen dat we die massale aanwezigheid van
niet-Westerse vreemdelingen als een verrijking zouden moeten beschouwen.

Ik heb reeds heel wat nuchter denkwerk verricht over de multiculturele maatschappij (of beter gezegd de multiculturele naastelkaarleving). Hierbij zou ik willen verwijzen naar mijn volgende eerdere berichten :

- Islamoverheersing kan zeer snel gaan (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=21613);
- Een multiculturele maatschappij vereist een autoritaire politiestaat (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=27565);
- De blanken, de meest verdrukte bevolkingsgroep van de 21-ste eeuw ? (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=26743);
- Blanke zones in Europa ? (http://forum.politics.be/showthread.php?t=12148);
- Moet het overwegend blanke karakter van Europa behouden blijven ? (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=7670);
- De negatieve en 'positieve' (???) aspecten van de multiculturele maatschappij (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=20700);
- Wat is er eigenlijk verkeerd aan een humanitair terugkeerbeleid ? (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=35632);
- Een humaan vreemdelingenbeleid (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=20071);
- Enkel het eigen volk zou het recht mogen hebben vastgoed te bezitten ? (http://forum.politics.be/showthread.php?t=34625);
- Immigratie is niet efficiënt tegen vergrijzing (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=19452);
- Amper 30,7% van de niet-Europese vreemdelingen werkt (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=7934);
- De sociale zekerheid splitsen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=22166);
- Vlaanderen is vol (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=18174);
- een internationale transitzone ? (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=19186);
- gezinsherenigingsterugkeerpremies.
Omdat ik enkel mijn laatste 500 berichten kan lezen, en omdat dit bericht reeds op de laatste bladzijde stond van de berichten die ik kan bekijken, dreigde dit bericht spoedig niet meer consulteerbaar te zijn. Vermits dit bericht de linken weergeeft naar een aantal door mij geschreven berichten die verband houden met de multiculturele maatschappij, en vermits ik via dit bericht al die linken op een handige manier kan raadplegen, heb ik dit bericht nog eens geciteerd zodat ik mij kan verzekeren van de beschikbaarheid van die linken.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be