Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2006, 05:02   #41
blabylonia
Partijlid

blabylonia's schermafbeelding

Standaard

Ah,

die anti-racismewet kwam er met een bepaald doel: nog meer van het welgekende: ophemeling van de 'politiek correcten', veroordeling voor 'de extremen', met het gekende resultaat: schuld van die allochtonen! Die bezorgen ons meer last dan goed.
Nee, vele mensen nemen zelfs niet de tijd om hun vervloekte angst over de schouder te gooien en eens met zo'n 'allochtoon' te praten, je weet wel, elkaar eens leren kennen. Nee, liever nabrullen wat enkele allochtonenjongeren nu weer geflikt hebben. Begrip zoeken voor hun situatie? Empathie tonen voor hun leefsituatie?

De oplossing wordt u op een bronzen schoteltje geserveerd: meer repressie: meer politie op straat, meer controle. Dat onder het voorwendsel om de multiculturele spanningen te nivelleren. Maar zo te zien helpt dat al evenmin.

Gemeenschappen kunnen wel naast elkaar leven, maar of dan al sprake is van communicatie of een wederzijds begrip is niet (steeds) zo..

Kan het misschien zijn omdat de allochtonen de autochtonen met vooroordelen benaderen, en vice versa? Op een bepaald moment blijkt het redelijk met elkaar omgaan zelfs niet meer mogelijk... zonder dat er zelfs maar een poging toe wordt gedaan. De TV en de krant hebben u de feiten getoond, de feiten zoals ze zijn..
Schijn kan bedriegen.

Dat u en ik de zaken niet veranderen, komt voort uit de fatalistische gedachte dat de kleintjes toch niets kunnen veranderen.
Waarschijnlijk waar, want we zijn zo druk met ons leven bezig dat wij alles uit handen geven, in volle vertrouwen dat zij naar goeddunken problemen zullen oplossen.. Idd, op de schaal waar het van belang is kunnen wij weinig doen, maar moesten we beginnen in ons eigen leven, dan zou dat al heel wat kunnen schelen: bv. de thee van onze Turkse buurman eens willen proeven, of een discussie met onze Marokkaanse buur willen aangaan, of eens naar het verhaal van de Algerijnse politiek vluchteling luisteren..

Dan pas kunnnen we aan deze multiculterele samenleving zelfs maar beginnen!
Dat is: niet barsten noch buigen, maar openstaan en begrijpen: begrip en gelijkwaardigheid zou al een ferme pleister op de wonde zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jantje
Dus de enige oplossing is een open debat zonder de eeuwige verwijten en veralgemeningen.
blabylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 08:02   #42
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Die islamieten hebben om te beginnen geen respect voor onze goede Westerse cultuur en waarden.
Ja, hoor, 'die islamieten'...

Ik zal het weten zeggen tegen mijn vrienden.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 19:03   #43
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

De huidige rellen in Estland naar aanleiding van een standbeeld, zijn weer eens een indicatie dat een multiculturele maatschappij een kruidvat is en een autoritaire politiestaat vereist.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 20:19   #44
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De huidige rellen in Estland naar aanleiding van een standbeeld, zijn weer eens een indicatie dat een multiculturele maatschappij een kruidvat is en een autoritaire politiestaat vereist.
alleen een volk van geboren mietjes vraagt om een politiestaat.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 20:30   #45
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
alleen een volk van geboren mietjes vraagt om een politiestaat.
Waarom ??? Niet iedereen heeft zin om een heel leven van geweld mee te maken ...
Mensen moeten rustig en veilig kunnen leven , en als dat niet kan op een normale manier , dan maar met een massa reglementen ...
Niet dat ik er voorstander van ben , maar ik wil wel dat mijn kinderen veilig en gezond kunnen opgroeien...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2007, 09:03   #46
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Waarom ??? Niet iedereen heeft zin om een heel leven van geweld mee te maken ...
Mensen moeten rustig en veilig kunnen leven , en als dat niet kan op een normale manier , dan maar met een massa reglementen ...
Niet dat ik er voorstander van ben , maar ik wil wel dat mijn kinderen veilig en gezond kunnen opgroeien...
niet iedereen heeft zin in een politiestaat.
en uw kinderen kunnen mij geen barst schelen.
Oud 29 april 2007, 10:24   #47
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet iedereen heeft zin in een politiestaat.
en uw kinderen kunnen mij geen barst schelen.
Die van mij niet nee , maar wat als u kinderen hebt , gaat u die dan ook in een jungle laten leven ???
Of reikt uw toekomsbeeld nog zo ver niet ...???
Ik heb gezegd dat ik ook geen zin heb om in een politiestaat te wonen , maar als dat de enige manier is om op een veilige manier te leven , dan moet dat maar.
Mischien beter zo dan dat de straten geregeerd worden door misdadig gespuis .
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 29 april 2007, 10:41   #48
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een harmonieuze multiculturele maatschappij is een utopie. Geen van de te sterk verschillende volkeren die met elkaar noodgedwongen op een veel te kleine oppervlakte met elkaar moeten 'samen'-leven, voelt zich thuis in een dergelijke maatschappij. De oorspronkelijke bevolking voelt zich in een multiculturele maatschappij bedreigd door die nieuwkomers, en terecht. Wie een beetje logisch kan redeneren, weet dat de islamoverheersing zeer snel gaan, angstaanjagend snel (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=21613). De multiculturele maatschappij is een kruidvat, waar het vuur op elk moment in de pan kan slaan, met alle destructieve gevolgen vandien. In een multiculturele maatschappij is er zeer veel racisme, al dan niet onderhuids. Hoe verwerpelijk men racisme ook mag vinden, racisme behoort nu eenmaal tot de natuur van de mens. Door racisme te verbieden, verdwijnt het niet. Welintegendeel, dan kroppen de mensen gewoon hun racistische gevoelens op, en dat is pas echt gevaarlijk. Opgekropte gevoelens komen vroeg of laat toch naar boven. Kortom, een multiculturele maatschappij is gedoemd om vroeg of laat fataal af te lopen. Om conflicten in een multiculturele maatschappij te voorkomen, is een uitermate streng veiligheidsbeleid van primordiaal belang. Een multiculturele maatschappij vereist dan ook een autoritaire politiestaat waarbij de ordehandhavers permanent in het straatbeeld aanwezig zijn om onlusten te voorkomen en om in geval van kiemende onlusten zeer snel te kunnen ingrijpen om te beletten dat dergelijke onlusten verder escaleren.
racisme ontstaat enkel als er ongelijkheid is, teveel uitzonderingen, quota's en ga zo maar door. een autoritaire politie staat zou de dingen alleen maar verergeren.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2007, 11:40   #49
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
racisme ontstaat enkel als er ongelijkheid is, teveel uitzonderingen, quota's en ga zo maar door. een autoritaire politie staat zou de dingen alleen maar verergeren.
Of dat, of iedereen komt 'broederlijk' in opstand tegen de staat, missie geslaagd.
Oud 29 april 2007, 11:52   #50
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metalibi Bekijk bericht
Cynicus: Er zijn bij mijn weten geen succesvolle autoritaire politiestaten geweest. (Verbeter me als ik het mis heb... )
Is er een specifieke reden dat het in België wel zou werken?
Singapore zou ik als voorbeeld nemen van een hedendaagse multiculturele politiestaat. Daar lopen alle mogelijke culturen en overtuigingen rond maar je mag er wel geen scheet laten.

Er zijn daar in 1964 zware rellen geweest en sindsdien houden ze daar met de politiestaat alles onder controle

http://en.wikipedia.org/wiki/1964_Race_Riots

Laatst gewijzigd door uwagan : 29 april 2007 om 11:55.
uwagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2007, 13:31   #51
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Die van mij niet nee , maar wat als u kinderen hebt , gaat u die dan ook in een jungle laten leven ???
Of reikt uw toekomsbeeld nog zo ver niet ...???
Ik heb gezegd dat ik ook geen zin heb om in een politiestaat te wonen , maar als dat de enige manier is om op een veilige manier te leven , dan moet dat maar.
Mischien beter zo dan dat de straten geregeerd worden door misdadig gespuis .
welk gevaar hangt uw kinderen het meest boven het hoofd denkt u?
dat ze vermoord worden door een allochtoon of dat ze geen deftige job gaan vinden?
maar met het jungle-kapitalisme heeft u geen probleem wellicht.
Oud 29 april 2007, 13:43   #52
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
welk gevaar hangt uw kinderen het meest boven het hoofd denkt u?
dat ze vermoord worden door een allochtoon of dat ze geen deftige job gaan vinden?
maar met het jungle-kapitalisme heeft u geen probleem wellicht.
Gevaar ??? Gewoon , de dagelijkse zaken waar u over lijkt te kijken ...
pesterijen , misdaad , noem maar op ... Al die kleinigheidjes waar ze de kranten mee vullen bij gebrek aan reclame .
Oud 29 april 2007, 13:47   #53
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Gevaar ??? Gewoon , de dagelijkse zaken waar u over lijkt te kijken ...
pesterijen , misdaad , noem maar op ... Al die kleinigheidjes waar ze de kranten mee vullen bij gebrek aan reclame .
die zijn er altijd geweest, en zullen er altijd zijn.
ge moet natuurlijk tegen een stootje kunnen als leven wezen hé. anders waarde beter terug in uw moeder haar kut gekropen.
als ze u teveel ambeteren moet ge er maar op kloppen, ipv te gaan bleiten dat de politie niet juist toevallig voorbijkwam toen gij beroofd werd.
Oud 29 april 2007, 13:52   #54
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die zijn er altijd geweest, en zullen er altijd zijn.
ge moet natuurlijk tegen een stootje kunnen als leven wezen hé. anders waarde beter terug in uw moeder haar kut gekropen.
als ze u teveel ambeteren moet ge er maar op kloppen, ipv te gaan bleiten dat de politie niet juist toevallig voorbijkwam toen gij beroofd werd.
Punt 1 : proper taaltje
Punt 2 : Kloppen , slaan , stampen , bijten , steken , schieten .... Is dat uw ideale wereld ??? Vraag dan asiel in Irak , daar is dat ook dagelijkse kost ...
Oud 30 april 2007, 18:56   #55
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
Inderdaad... en met zware straffen voor wie de regels overtreedt.
Dat kost je alvast één keer levenslang voor een fout aanwijzend voornaamwoord en wellicht de doodstraf er bovenop voor die joekel van een dt-fout.
Beter een mes tussen je ribben dan een dt-fout!
Je hebt gelijk.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 15:03   #56
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Wat ik met dit topic duidelijk wil maken, is dat een multiculturele maatschappij gewoonweg niet werkt.

Die multiculideologie is een uitvindsel van de vreemdelingenprobleemnegationisten die halstarrig weigeren om de ware proporties van het vreemdelingenprobleem onder ogen te zien, en die dan maar vanuit een zweverige,
met-de-realiteit-geen-voeling-hebbende ivorentorenmentaliteit de mensen van ons eigen volk proberen op te dringen dat we die massale aanwezigheid van niet-Westerse vreemdelingen als een verrijking zouden moeten beschouwen.

Ik heb reeds heel wat nuchter denkwerk verricht over de multiculturele maatschappij (of beter gezegd de multiculturele naastelkaarleving). Hierbij zou ik willen verwijzen naar mijn volgende eerdere berichten :

- Islamoverheersing kan zeer snel gaan (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=21613);
- Een multiculturele maatschappij vereist een autoritaire politiestaat (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=27565);
- De blanken, de meest verdrukte bevolkingsgroep van de 21-ste eeuw ? (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=26743);
- Blanke zones in Europa ? (http://forum.politics.be/showthread.php?t=12148);
- Moet het overwegend blanke karakter van Europa behouden blijven ? (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=7670);
- De negatieve en 'positieve' (???) aspecten van de multiculturele maatschappij (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=20700);
- Wat is er eigenlijk verkeerd aan een humanitair terugkeerbeleid ? (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=35632);
- Een humaan vreemdelingenbeleid (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=20071);
- Enkel het eigen volk zou het recht mogen hebben vastgoed te bezitten ? (http://forum.politics.be/showthread.php?t=34625);
- Immigratie is niet efficiënt tegen vergrijzing (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=19452);
- Amper 30,7% van de niet-Europese vreemdelingen werkt (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=7934);
- De sociale zekerheid splitsen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=22166);
- Vlaanderen is vol (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=18174);
- een internationale transitzone ? (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=19186);
- gezinsherenigingsterugkeerpremies.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 16:55   #57
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door temp Bekijk bericht
Kennis van de eigen volkstaal is inderdaad een voorwaarde om te mogen blijven in een totalitaire Vlaamse uniculturele staat. Diegenen die de taal niet beheersen: Buiten!
Dat is een zinloze opmerking.
In een Vlaamse samenleving spreekt iedereen Nederlands, en is er helemaal geen nood aan een wetgeving die Nederlands oplegt. Dus vliegt ook niemand buiten.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 20:08   #58
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een multiculturele maatschappij is er zeer veel racisme, al dan niet onderhuids.
Helaas helaas helaas, dit is niet het geval, dit is slehcts wat u denkt.
Het European Social Survey denkt er echter volledig anders over, na uitgebreide analyses en vergelijking tussen verschillende Europese landen zijn ze tot de conclusie gekomen dat:
-Hoe meer buitenlanders in een land, hoe minder racisme
-Hoe meer buitenlanders in een land, hoe meer 'algemeen vertrouwen'
-Hoe meer buitenlanders, hoe minder het succes van extreem-rechts

bron:'op zoek naar politiek' van prof. Marc Hooghe

Op de rest van uw pleidooi voor een totalitaire staat wil ik niet eens reageren. Wilt u nu van het internet gaan en niet meer terugkomen voor u met kennis van zaken kunt spreken?

Laatst gewijzigd door An Arkos : 17 mei 2007 om 20:09.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 20:19   #59
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Het European Social Survey denkt er echter volledig anders over, na uitgebreide analyses en vergelijking tussen verschillende Europese landen zijn ze tot de conclusie gekomen dat:

Op de rest van uw pleidooi voor een totalitaire staat wil ik niet eens reageren. Wilt u nu van het internet gaan en niet meer terugkomen voor u met kennis van zaken kunt spreken?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 20:20   #60
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht

Prof. Marc Hooghe had zijn boek beter : "Op zoek naar politiek correcte antwoorden" genoemd.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be