Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: De Vader moet rechten hebben voor een ongeboren kind.
Ja 29 51,79%
Nee 27 48,21%
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2009, 23:27   #641
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ook bij het gebruik van voorbehoedsmiddelen blijft er een kans op falen. Bovendien is vergetelheid ook menselijk.
En néén, ook dan heeft de "zaadleverancier" geen stem in het kapittel. droom zoveel je wil.Bestaat niet. Dat is jouw uitvinding.

Misbruik van een gehandicapte vrouw is een vorm van verkrachting.
Wist je dat écht niet?

Nog maar eens : op het moment van wettelijke abortus is er nog geen "baby". Die bestaat dan enkel in jouw verbeelding.

Vrouwen zijn géén wandelende baarmachines die mensen als jij tot bevallen kunnen verplichten, hoezeer je het ook zou wensen. Iemand verplichten te bevallen is IMHO gelijk te stellen aan een vorm van verkrachten.

-Het recht op de beslissing ligt nog altijd bij de vrouw, hoezeer je het ook anders zou wensen.
Een toekomstig vader afdoen als vulgaire " zaadleverancier " !!! Echt een romantisch wereldbeeld heb jij, " filosoof ".
Als de voorbehoedsmiddelen niet gewerkt hebben, beschouw dat dan maar als een teken van de hogere machten. Een nieuw mensje wil met alle geweld op de wereld komen. Wie ben jij dan om die ter dood te veroordelen ? Het word stillaan welletjes met al die mensen die voor god willen spelen.
Willen jullie geen kinderen ? Ga dan naar de hoeren, of stel je tevreden met masturbatie. Sodomiseer elkander.
Maar als je een reeds langdurige relatie met een vrouw hebt , geen erfelijke ziektes, en het geluk in een rijk land te leven, en ondanks alle voorzorgsmaatregels die vrouw toch zwanger geraakt, smijt de vrucht van je liefde dan niet in de vuilbak als een gebruikte Kleenex, enkel voor wat meer egoîstisch gemak te hebben.
Doe eens gewoon , word volwassen, geef een beetje van je tijd aan een kind. Mischien dat je dan niet alleen bent, de dag dat je uur gekomen is...
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 00:05   #642
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Met de soevereiniteit bedoel ik dat er wettelijk geen inspraak van de vader noodzakelijk is. Zijn mening is zelfs niet belangrijk.
uiteraard niet... dat is nu net soevereiniteit hé
Net dezelfde als de vader heeft btw

Citaat:
Dat er wettelijk andere beperkingen zijn om een abortus te mogen uitvoeren weten we ook wel.
dat staat hier nu even los van
Citaat:
Daarbij, terzijde, wat het eigen lichaam betreft, en buiten het abortusdebat: zelfverminking is nog steeds verboden.
zelfverminking ?
Heb je nog zoiets ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 00:11   #643
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edina,

Mijn antwoorden zijn toch duidelijk. Voor zover het leven van de moeder, of haar gezondheid (lichamelijk of psychisch), niet in gevaar is, vind ik dat de vader evenveel inspraak mag hebben binnen de vraag of er wel of niet overgegaan wordt tot abortus.
Dát is alles behalve duidelijk...
Áls dát duidelijk had moeten zijn dan zou je weet vinden met het gestelde dilemma

Citaat:
Ongewenste zwangerschap ? Als ik u hoor is het enkel de vrouw die mag beslissen of een zwangerschap ongewest is of niet. Ik vind dat als ik de wens uit dat het kind wordt geboren, en ik ook van plan ben ervoor de zorgen op te nemen, desnoods alleen, niemand het recht heeft dat ongeboren kind te vermoorden.
Dat recht is weer precies maar langs één kant geldig
Zeg dan gewoon dat je radicaal tegen abortus bent
Oud 15 oktober 2009, 00:15   #644
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Je praat totaal naast de kwestie. Logisch. Je opponent heeft drie kinderen. Ik ook. Waar bemoei je je eigenlijk mee, behalve met wat utopisch gezever van wie kinderloos is. Empathie klinkt anders.
Ik bemoei mij dus met wat ik wil , gezien dat het hier een OPENBAAR forum is. Zo gij een gezellig onderonsje wil met uw opponent Pieke, moeten jullie maar privéberichtjes schrijven. OK, mannekke ?
Oud 15 oktober 2009, 00:21   #645
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
Veeg dan alles van tafel in eendert welke discussie. Iedereen zal wel iemand vinden om kwalijk te nemen. De hoofdreden waarom vrouwen vroeger minder waren is omdat het merendeel van het werk hard was. Toen hoorde je geen enkele vrouw die dat werk ook wou gaan doen. Ik ben ook voor rechten van de vrouw, maar de discussie dreigt in een cliché te hervallen. Mannen zijn het kwaad en vrouwen zijn altijd onderdrukt.
????

zwanst nu niet hé
Vrouwen hebben doorheen de tijd het meeste en het zwaarste werk op zich genomen.
Misschien druk je je verkeerd uit en bedoel je dat de man fysiek sterker was en dus de enige die geschikt was om bepaalde even noodzakelijke taken op zich te nemen ... maar dat laatste is steeds van minder tel
Oud 15 oktober 2009, 00:26   #646
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webzwerver Bekijk bericht
Vandaag de dag kan men dat soort dingen wel te weten komen, toch zogauw dat kind geboren is.
Wie niet de vader is ... zal je bedoelen ?
Zolang we niet met z'n allen is een immense databank staan en zolang het niet 100% met zekerheid kan uitgemaakt worden blijft dt toekomstmuziek
Oud 15 oktober 2009, 05:34   #647
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Een toekomstig vader afdoen als vulgaire " zaadleverancier " !!! Echt een romantisch wereldbeeld heb jij, " filosoof ".
Als de voorbehoedsmiddelen niet gewerkt hebben, beschouw dat dan maar als een teken van de hogere machten. Een nieuw mensje wil met alle geweld op de wereld komen. Wie ben jij dan om die ter dood te veroordelen ? Het word stillaan welletjes met al die mensen die voor god willen spelen.
Willen jullie geen kinderen ? Ga dan naar de hoeren, of stel je tevreden met masturbatie. Sodomiseer elkander.
Maar als je een reeds langdurige relatie met een vrouw hebt , geen erfelijke ziektes, en het geluk in een rijk land te leven, en ondanks alle voorzorgsmaatregels die vrouw toch zwanger geraakt, smijt de vrucht van je liefde dan niet in de vuilbak als een gebruikte Kleenex, enkel voor wat meer egoîstisch gemak te hebben.
Doe eens gewoon , word volwassen, geef een beetje van je tijd aan een kind. Mischien dat je dan niet alleen bent, de dag dat je uur gekomen is...
Geloof jij in hogere machten? Die dan nog een teken geven!

Een kind als vrucht van je liefde.
Dat is geleden van in de godsdienstles dat ik zo'n onzin hoorde.
Als die liefde verdwijnt; van wat is het kind dan de vrucht?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 05:41   #648
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sonds 26 augustus heb ik al dikwijls de gelegenheid gehad dingen van jou te lezen. Je bent een icoon op dit forum, waar men moeilijk naast kijken kan... En ja, elke keer weer heb ik de indruk dat je er maar wat op los lult...
Juist. Je "hebt de indruk"... Vage veronderstellingen dus, die louter op jouw hoogst subjectieve waarnemingen gebaseerd zijn. Ik ben hier al wat langer dan jij (officieel toch), dus ik wéét dat jij NOOIT al mijn berichten kan gelezen hebben. Je bewering dat ik nooit iets ("nooit niks" = altijd alles, heb je d�*t dan ondertussen tenminste al gesnapt?) ondersteun, is daarom een persoonlijke aanval. Die kwatsj die je over "waarheid" schrijft, heb ik maar uit het citaat weggelaten, want "waarheid" is iets waar jij best zedig over zwijgt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 07:39   #649
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Juist. Je "hebt de indruk"... Vage veronderstellingen dus, die louter op jouw hoogst subjectieve waarnemingen gebaseerd zijn. Ik ben hier al wat langer dan jij (officieel toch), dus ik wéét dat jij NOOIT al mijn berichten kan gelezen hebben. Je bewering dat ik nooit iets ("nooit niks" = altijd alles, heb je d�*t dan ondertussen tenminste al gesnapt?) ondersteun, is daarom een persoonlijke aanval. Die kwatsj die je over "waarheid" schrijft, heb ik maar uit het citaat weggelaten, want "waarheid" is iets waar jij best zedig over zwijgt.
Jouw " waarheid " is blijkbaar mijn waarheid niet. Meer kan ik dan ook niet van je verwachten...Maar hou a.u.b. eens op met mij lastig te vallen met al deze semantische masturbatie, je moet niet zo geobsedeerd zijn door wat sommige andere mensen over jou denken. Er zijn nu éénmaal véél mensen die je h�*ten, aanvaard dat nu eindelijk maar eens...Of verander van manieren. Vooral , nogmaals, leg de schuld niet bij mij, of anderen...
Oud 15 oktober 2009, 07:47   #650
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Geloof jij in hogere machten? Die dan nog een teken geven!

Een kind als vrucht van je liefde.
Dat is geleden van in de godsdienstles dat ik zo'n onzin hoorde.
Kinderen zijn dus geen " vruchten van de liefde " volgens jou ? Wat dan wel ? Het resultaat van een geil neukpartij met een volslagen onbekende hoer na een avondje zuipen & blowen ?
Voor jou weet ik niet, maar mijn ouders zagen elkaar doodgraag , en mijn vrouw en ik ook. Dus, waar lig je nu over te zeveren ? Ik heb nooit de godsdienstles moeten volgen van mijn ouders, zo debiel waren die niet gelukkig, maar ik heb de indruk dat jij van alles wat daar onderwezen werd een obsessionele afkeer gekregen hebt. Die zich uit in het ongenuanceerd aanhangen van alle zaken waar de RKK tegen is, zoals bvb abortus !
Blijft de vraag waarom die afkeer zo sterk is ? Slechte ervaringen met meneer pastoor toen je klein waart ? Mischien tijd voor een psychanalyse dan ?

Laatst gewijzigd door webzwerver : 15 oktober 2009 om 07:48.
Oud 15 oktober 2009, 07:49   #651
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jouw " waarheid " is blijkbaar mijn waarheid niet.
Inderdaad. Jouw 'waarheid' is namelijk geen waarheid, maar een flagrante leugen!

Citaat:
Maar hou a.u.b. eens op met mij lastig te vallen met al deze semantische masturbatie
Jij bent degene die het nodig vond om mij aan te vallen, beste vriend. Het is dan ook mijn volste recht om daar op in te gaan en me te verdedigen tegen jouw niet aflatende persoonlijke aanvallen (ook onder al je vorige nicks trouwens).

Citaat:
Vooral , nogmaals, leg de schuld niet bij mij, of anderen...
Jij bent de enige die schuldig is aan je persoonlijke aanvallen. Ik moet die schuld niet bij jou leggen, want ze ligt daar om te beginnen al.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 15 oktober 2009 om 07:51.
Oud 15 oktober 2009, 07:52   #652
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
????

zwanst nu niet hé
Vrouwen hebben doorheen de tijd het meeste en het zwaarste werk op zich genomen.
Misschien druk je je verkeerd uit en bedoel je dat de man fysiek sterker was en dus de enige die geschikt was om bepaalde even noodzakelijke taken op zich te nemen ... maar dat laatste is steeds van minder tel
Smid, metser, houthakker, dakwerker enz enz....Vrouwenwerk ?
Oud 15 oktober 2009, 07:56   #653
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Jouw 'waarheid' is namelijk geen waarheid, maar een flagrante leugen!

Jij bent degene die het nodig vond om mij aan te vallen, beste vriend. Het is dan ook mijn volste recht om daar op in te gaan en me te verdedigen tegen jouw niet aflatende persoonlijke aanvallen (ook onder al je vorige nicks trouwens).

Jij bent de enige die schuldig is aan je persoonlijke aanvallen. Ik moet die schuld niet bij jou leggen, want ze ligt daar om te beginnen al.
Bewijslast omkeren...OK. Een ouwe truc...Een HEEL ouwe
Maar had ik niet verwacht van dit heerschap.
Ondertussen drijven we af van het échte onderwerp : het gaat hier niet over Raf, en de vermeende " aanvallen " waar hij ocharme het slachtoffer van zou zijn, maar over de rechten van de vader bij een ongeboren kind.
Als je d�*�*r nog wat over te vertellen hebt, Raf, zal ik dat graag lezen. Voor zever en gezaag heb ik echter geen tijd en energie meer te verspillen. OK ? Zalhet gaan ?

Laatst gewijzigd door webzwerver : 15 oktober 2009 om 08:01.
Oud 15 oktober 2009, 08:07   #654
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als alle berichten die hij al wèl van je gelezen heeft zo zijn snap ik best dat hij dit er met een redelijke zekerheid uit kan induceren.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 08:29   #655
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Als alle berichten die hij al wèl van je gelezen heeft zo zijn snap ik best dat hij dit er met een redelijke zekerheid uit kan induceren.
Nee, dat kan hij niet. Hij kan dat zelfs niet deduceren.

Citaat:
Oud 15 oktober 2009, 08:32   #656
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit een aantal waarnemingen kan men wèl een regel induceren, al is dat nooit met volledige zekerheid.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 08:47   #657
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu nog altijd over jezelf bezig ?!!
Oud 15 oktober 2009, 09:01   #658
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Uit een aantal waarnemingen kan men wèl een regel induceren, al is dat nooit met volledige zekerheid.
In dit geval kan dat niet.

Citaat:
Oud 15 oktober 2009, 09:02   #659
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu nog altijd over jezelf bezig ?!!
Nee, nog altijd over jou.

Citaat:
Oud 15 oktober 2009, 09:06   #660
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
van niks hé. misschien zou dat kind dan ook beter verdwijnen ofzo.
kwestie van niet in de weg te zitten van de ouders hun vrijheid en comfort.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be