![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men moet zich afvragen: als die huisvrouw gaat werken, zal ze dan een bijdrage betalen? Indien ja: bingo. Stemrecht. No taxation, without representation. Didn't say no representation without taxation. Zelf ben ik grote voorstander van van de gehele bevolking daarbij te betrekken (immigranten...), maar als de rest van de bevolking dat niet wilt, dan heb ik me daar bij neer te leggen. Dat dient democratisch beslist worden, imo. Maar mensen belasting laten betalen, zonder stemrecht te geven, als dát gebeurt, dan is het fundamenteel democratisch. Maar als een bepaalde bevolking wordt uitgesloten, dan is dat niet persé ondemocratisch. Zolang ze geen belasting moeten betalen. Edit: Het probleem is dat je niet kan zeggen 'die bevolking is ondemocratisch want immigranten mogen niet stemmen' of 'die bevolking is ondemocratisch want niet iedereen die toevallig in het land is mag stemmen' of 'die bevolking is ondemocratisch want vrouwen mogen niet stemmen'. Wie bepaalt dat? Je kan dat vinden, maar je moet ergens een fundamentele regel hebben. En imo ligt dat dat zij die bijdragen leveren aan de samenleving, dat zij daar ook een stemrecht in hebben. Deze redenering zal echter in mijn fiscaal paradijs (een europa zonder belasting op arbeid, maar op verbruik) niet opgaan. Hoe ik dan een stelregel ga oplossen, weet ik simpelweg niet. Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 17 juni 2007 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
(Mss relevant: de privatisering van gevangenissen is iets dat naar het schijnt goede resultaten oplevert. Dat is iets dat ik wel wil bekijken.) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[quote[8. Voor Vlaanderen een uitzondering bedingen op het principe van het vrije verkeer van personen binnen de Europese unie. Vlaanderen is vol, en vol is vol.[/quote] Vlaanderen is niet vol. Dus heel de stelling valt voor mij weg. (Verder zou de afschaffing simpelweg zorgen voor minder welvaart in ons land.) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een argumentering contra dit voorstel is overigens dat het gewoon zal zorgen dat asielcentra minder uitgerust zijn, sneller hun maximale capaciteit hebben gehaald en meer asielzoekers 'vrij' zullen rondlopen. 'eigen kosten' en 'gedwongen' = wat als ze geen geld hebben. Ik zie in je oorspronkelijke voorstel ook geen mogelijkheid omdat op te lossen. Drugs(verslaafden) heb ik altijd ingewikkeld gevonden. De overgrote meerderheid van alle gebruikers is geen verslaafde. Wat doe je dan met het kleine deel dat wel verslaafd is? Laten afkicken in afkickcentra? Maar op wiens kosten? De belastingbetaler? Ja, het is een investering. Maar die drugsverslaafde heeft het probleem zelf om de hals gehaald. Legalisering van drugs met hoge taksen, zoals bij tabak en alcohol is op dit moment mijn 'oplossing' voor dit probleem. De taksen kunnen dan gebruikt worden om afkickcentra te financieren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb uw gehele redenering gezien en ze slaat op niet veel. Hoe groter de klassen, hoe lager het niveau. Zo simpel is het. Dus neen. Citaat:
Dat was het dan zowat, denk ik. Nog een laatste noot. Ik weet niet waar je die illusie vandaan hebt dat er dringend en zwaar bespaard moet worden. Dat onze financiele instellingen onder druk zouden staan. Dat is simpelweg niet. Alles is vrij goed betaalbaar, wat niet betekent dat we moeten oppassen. Maar ineens heel de santaboetiek afschaffen is nergens voor nodig. |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Staatssecretaris
|
![]() Stel Adrianhealey dat er een politiek mandaat in uw schoot geworpen wordt: Welke functie kies je gaande van gemeenteraadslid tot premier en van ambassadeur tot secretaris van de Verenigde Naties, wat kies je en warom?
Laatst gewijzigd door Pluche : 17 juni 2007 om 22:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nah, het liefst zou ik ooit een ministerpost verdienen. Niet door partijgekonkelfoezel, niet door rethoriek, maar echt verdienen. Wat beschouw ik als verdienen? Een groot aantal voorkeursstemmen in de winnende partij. Natuurlijk is dat in de Belgische context relatief, maar goed. Je snapt wat ik bedoel. En welk minsterieel postje? Economie, zou leuk zijn, maar daar heb ik de studies niet voor. Onderwijs zou wel een leuke zijn. 'k weet niet. Als ik er zo bij nadenk voel ik me niet echt in staat een goede minister te wezen. Mss een eerste minister. Die moet vanalles een beetje kennen, zeker. In tegenstelling tot de echte 'vak'ministers. Inzake 3de wereldbeleid zou ik ook wel - denk ik - het een en ander kunnen realiseren. Justitie ook wel. Ach, het maakt me niet zo heel veel uit. Zolang ik het maar verdiend heb (dus niet á la la Peeters ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Schepen
|
![]() of defederaliseren?
![]()
www.turrokaansbelang.blogspot.com De uitleg van de kippen over de wereld, berust op een "verkregen methode van denken." Dat betekent dat zij op de manier denkt die haar is aangeleerd of, minder aangenaam, de manier waarop zij is geïndoctrineerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg, hoe zit dat nou met die vriendin van jou?
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om maar eens, we zeggen het spreekwoordelijk, met de deur in huis te vallen.
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je zo al over haar spreekt, toont dat weinig respect eh. Enig idee wat haar telefoonnummer is zodat ik haar kan vertellen wat voor praat jij hier verkoopt?
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij hebben beide geen gsm (Idealisten ![]() En ach, ze weet hoe ik over haar denk. Ze denkt hetzelfde van mij. Aleja, behalve dat pijpen en griet zijn dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar goed, genoeg gezeverd. Ik hou van haar en ze verdient idd beter dan bovenstaande verwoordingen.
![]() Lieve meid, pracht van een mens en uiterst breekbaar. (Graatmager, nee, geen anorexia.) Wat wil je nog weten? (Of was het een vraag ingegeven puur door je fallussymbooltje daar beneden?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je ze niet kunt bereiken, wat is er dan?
Laatst gewijzigd door lombas : 18 juni 2007 om 00:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, mijn vraag was ingegeven door het concept hier. Je hebt het misschien nog nét niet door, maar dat draait rond vragen. En ik moet van mijn psychiater meer mijn "emo"-kant laten zien.
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik wil haar gsm-nummer anders ook wel.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen, ze heeft écht geen gsm. Geen van ons beide heeft er een.
![]() En haar telefoonnummer heb ik blijkbaar wel. Maar om logische redenen ga ik dat niet geven. ![]() |
![]() |
![]() |