PDA

View Full Version : Wat eet/drink je nu?


Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 [118] 119 120 121 122 123 124 125

Skobelev
29 maart 2023, 08:04
Vroeger was alles beter, hee...

Alles niet, maar veel. Mijn conditie bv…

Lof der Zotheid
29 maart 2023, 10:24
Alles niet, maar veel. Mijn conditie bv…

Waar is den tijd toen we allemaal nog twintig waren, en alles gewoon bij zijn naam genoemd kon worden...

Herr Flick
29 maart 2023, 10:31
Waar is den tijd toen we allemaal nog twintig waren, en alles gewoon bij zijn naam genoemd kon worden...

toen een negerinnetet nog een negerinnetet mocht genoemd worden ipv, ... ja hoe noemen ze die dingen nu ook al weer ?

Skobelev
29 maart 2023, 11:36
Waar is den tijd toen we allemaal nog twintig waren, en alles gewoon bij zijn naam genoemd kon worden...

Waar een neger een neger was en een janet een janet, toen beffen nog gewoon minetten was. :-(

Lof der Zotheid
29 maart 2023, 11:56
Waar een neger een neger was en een janet een janet, toen beffen nog gewoon minetten was. :-(

De eetlust is me just weer grondig ontgaan... :-(

maddox
29 maart 2023, 12:15
De eetlust is me just weer grondig ontgaan... :-(

Die begrijp ik niet.

Skobelev
29 maart 2023, 12:23
Die begrijp ik niet.

Misschien moet hij van die smaak niet hebben?

Herr Flick
29 maart 2023, 13:17
Misschien moet hij van die smaak niet hebben?

iedereen mag toch negerinnetetten ? ;-)

Weyland
29 maart 2023, 13:21
Tja, veel mis in de wereld en mentale weerbaarheid is zwakker rondom mentaal zwakkeren. Het is een soort domino-effect.

Skobelev
29 maart 2023, 13:24
iedereen mag toch negerinnetetten ? ;-)

De smaak van een halve meter lager….

Herr Flick
29 maart 2023, 13:25
Tja, veel mis in de wereld en mentale weerbaarheid is zwakker rondom mentaal zwakkeren. Het is een soort domino-effect.

die moeten allemaal maar wat meer negerinnetetten eten, dat maakt hen weerbaar. en die sjokolat werkt als afrodisiacum heb ik mij laten vertellen.

Weyland
29 maart 2023, 13:28
die moeten allemaal maar wat meer negerinnetetten eten, dat maakt hen weerbaar. en die sjokolat werkt als afrodisiacum heb ik mij laten vertellen.

Inderdaad. Of aan echte negerinnentetten zuigen, die menselijke melk produceren.

https://youtu.be/A1uivbuKsao

Die Vlaamse boerezeune in deze video is een mietje door het aanbod af te slaan. Nu ja, die Khoikhoivrouw stelde het wel voor om hem te vernederen. Dilemma dilemma. :lol:

CUFI
29 maart 2023, 14:16
Het seizoen van de granaatappels is voorbij :(
Drama!

Herr Flick
29 maart 2023, 15:50
Het seizoen van de granaatappels is voorbij :(
Drama!

er zijn wel volop paaseieren.

CUFI
29 maart 2023, 16:23
er zijn wel volop paaseieren.

Wa hebben die kinderen nu liever? Paaseieren en geld of wijn en geld?

Pol Dolf
30 maart 2023, 08:02
9u01 frieten

Lof der Zotheid
30 maart 2023, 09:21
iedereen mag toch negerinnetetten ? ;-)

Een fijnproever :mrgreen:

Lof der Zotheid
30 maart 2023, 09:22
die moeten allemaal maar wat meer negerinnetetten eten, dat maakt hen weerbaar. en die sjokolat werkt als afrodisiacum heb ik mij laten vertellen.

Dat ze dat deel van het woord nog niet als culturele toeëigening hebben ontdekt.

Lof der Zotheid
30 maart 2023, 09:25
Die begrijp ik niet.

Hoe ze van een eigenlijk uiterst smakelijk product (interpreteer zelf of het over het levensmiddel of het lichaamsdeel gaat) uit woke waanzin iets compleet wansmakelijks kunnen maken is toch ongelooflijk. Dan denkt ge, waar is den tijd waar ge van een smakelijk item zorgeloos kon genieten. Voor mij is dat een absolute eetlustremmer...

Lof der Zotheid
30 maart 2023, 09:26
Inderdaad. Of aan echte negerinnentetten zuigen, die menselijke melk produceren.

https://youtu.be/A1uivbuKsao

Die Vlaamse boerezeune in deze video is een mietje door het aanbod af te slaan. Nu ja, die Khoikhoivrouw stelde het wel voor om hem te vernederen. Dilemma dilemma. :lol:

Waar is den Demper als ge hem nodig hebt? En ik weet niet hoe vernederd den boerenzoon zou zijn geweest als hij het aanbod niet had afgeslagen. Ik denk eerder dat die vrouw nogal onnozel had staan kijken...

Lof der Zotheid
30 maart 2023, 09:28
Wa hebben die kinderen nu liever? Paaseieren en geld of wijn en geld?

Dat hangt ervan af of die kinderen zich als kinderen identificeren, of als non-binaire, buitenaardse en kapitalistische zuiplappen.

Onzijdig
30 maart 2023, 10:51
Bloemkool met witte saus, patatjes en chipolata.

Skobelev
30 maart 2023, 11:05
Bloemkool met witte saus, patatjes en chipolata.

Toch geen Bulgaarse van Demper?

CUFI
30 maart 2023, 11:25
Mosselen met friet!!!

CUFI
31 maart 2023, 06:22
Ik ga weer een maand of 3 op pizzadieet om te cheapskaten.

Herr Flick
31 maart 2023, 06:42
Dat ze dat deel van het woord nog niet als culturele toeëigening hebben ontdekt.

in ene zin 2 keer ferm tegen woke hun tiekeneiren tikken, ge moet het maar doen he, ;-)

Lof der Zotheid
31 maart 2023, 08:43
in ene zin 2 keer ferm tegen woke hun tiekeneiren tikken, ge moet het maar doen he, ;-)

En ge hebt het weeral gedaan!

:rofl:

NieuwNoors
31 maart 2023, 11:46
Ballekes in tomatensaus en frieten.
Morgen spinaziestoemp met fishsticks
Zondag spaghetti bolognaise.

IJsboer
31 maart 2023, 12:00
Tonijnsalade van Boni.

Wat voor iets smerigs is me dat.

Rudy
31 maart 2023, 12:10
Ik krijg zin in asperges met gerookte zalm. Blijkt het moment te zijn.
Nu nog een slachtoffer vinden die dit wilt klaarmaken.

NieuwNoors
31 maart 2023, 12:12
Tonijnsalade van Boni.

Wat voor iets smerigs is me dat.

Waarom eet je het dan?

NieuwNoors
31 maart 2023, 12:14
Ik krijg zin in asperges met gerookte zalm. Blijkt het moment te zijn.
Nu nog een slachtoffer vinden die dit wilt klaarmaken.

'T is dat ik totaal geen asperges lust.....bweik!
Maar anders had ik het voor jou klaargemaakt :-D

Onzijdig
31 maart 2023, 15:53
Pasta meditarinees.


Sjalot
Ui
Zachte rode peper
Verse look
Tomatenblokjes met basilicum
Peper en zout.
Gesneden verse champions
Verse tonijn.
Mosselen
Garnalen
Verse room
Extra verse basilicum
Verse gepelde minitomaatjes
Een klein beetje fisfumee
En heel veel liefde om er iets lekker van te maken. (er is wel wat werk aan.)
Iemand goesting?

Dadeemelee
31 maart 2023, 20:13
Had een chorizo gekocht in de Delhaize zonder goed naar het etiket te kijken. Het is een ‘Spicy’. En serieus spicy ook.
Kajiet.

Skobelev
31 maart 2023, 21:31
Ice Chouffe met crackers a la marinara

Onzijdig
1 april 2023, 11:10
Heb nog veel mosselen over van gisteren, dus die moeten op.

Mosselen provinciale met rozemarijn, ansjovis, mosselgroentjes en een scheut pastis.
Eten met een vers Frans brood.

CUFI
1 april 2023, 17:11
Ik heb met ene kipfilet 4 mensen gevoed en iedereen zit vol als een ei.
Koe la kai!

NieuwNoors
1 april 2023, 19:25
Ik heb met ene kipfilet 4 mensen gevoed en iedereen zit vol als een ei.
Koe la kai!

Ocharme die mensen! Ge hebt die met honger naar huis gestuurd; foei!

Rudy
1 april 2023, 19:26
Spaghetti en aspergesoep.

NieuwNoors
1 april 2023, 19:26
Had een chorizo gekocht in de Delhaize zonder goed naar het etiket te kijken. Het is een ‘Spicy’. En serieus spicy ook.
Kajiet.

Ik kan mij die kajiet goed indenken, haha!

NieuwNoors
1 april 2023, 19:36
Spaghetti en aspergesoep.

Hier morgen ook spaghetti, mjam! Albeir heeft vandaag alvast de saus bereid.
Met gekapt (gehakt),6 verse tomaten, tomatenpuree (klein blikje), verse knoflook, 2 ajuinen aangestoofd en spaghettikruiden.

Spijtig maar asperges lust ik totaal niet. :|

CUFI
1 april 2023, 20:56
Chicken BBQ pizza, zelfgemaakt.

Koenaard Depuydt
1 april 2023, 21:17
Geachte heren

Wij zitten nu in de vastenmaand. Er wordt dus overdag niet gegeten noch gedronken.

Met vastende groeten

maddox
1 april 2023, 21:29
Geachte heren

Wij zitten nu in de vastenmaand. Er wordt dus overdag niet gegeten noch gedronken.

Met vastende groeten

Ge moogt meedoen met de tapijtkoppers. Dat verbied ik u niet. Integendeel, ga ervoor, leef uzelf uit.

Maar de eerste die mij ambeteert tijdens het eten gaat de gevolgen wel mogen dragen.

CUFI
1 april 2023, 21:35
Ge moogt meedoen met de tapijtkoppers. Dat verbied ik u niet. Integendeel, ga ervoor, leef uzelf uit.

Maar de eerste die mij ambeteert tijdens het eten gaat de gevolgen wel mogen dragen.

Of van die mensen (altijd vrouwen) die uit uw bord pikken als ge efkes iet gaat pakken ofzo. Of de lekkerste delen uit uw overschotten pikken dat ge geen volwaardige maaltijd meer hebt. En dan zijn ze verbaasd as ge ze afblaft...

https://media.tenor.com/TldoJfCHwU0AAAAC/friends-joey-tribbiani.gif

Koenaard Depuydt
1 april 2023, 22:17
Ge moogt meedoen met de tapijtkoppers. Dat verbied ik u niet. Integendeel, ga ervoor, leef uzelf uit.

Maar de eerste die mij ambeteert tijdens het eten gaat de gevolgen wel mogen dragen.

Geachte Vilvoordenaar

Welke gevolgen kan men o.a. verwachten? Waarschijnlijk niet veel....

Wij hebben tijdens de voorbije jaren gezien hoe dapper de meeste mensen waren. Bijna iedereen heeft meegedaan aan het volstrekt belachelijk smoelvodgebeuren.

Met Vilvoordse groeten

CUFI
1 april 2023, 22:19
Ocharme die mensen! Ge hebt die met honger naar huis gestuurd; foei!

Neen ik heb er koe la kai van gemaakt. Er was nog stoemp en prei ook.
En ijs.

maddox
1 april 2023, 22:22
Geachte Vilvoordenaar

Welke gevolgen kan men o.a. verwachten? Waarschijnlijk niet veel....

Wij hebben tijdens de voorbije jaren gezien hoe dapper de meeste mensen waren.

Oh, vrij simpel, een verbale bolwassing. Niet moeilijk, het is een duel, met gevatheid als wapen, en tapijtkoppers komen ongewapend op dat vlak.

Bijna iedereen heeft meegedaan aan het volstrekt belachelijk smoelvodgebeuren.

Niet moeilijk, Moslimama's willen niet liever.

Onzijdig
2 april 2023, 05:56
Varkenshaasje met verse champions, bruin saus en krielaardappeltjes.

NieuwNoors
2 april 2023, 10:42
Ge moogt meedoen met de tapijtkoppers. Dat verbied ik u niet. Integendeel, ga ervoor, leef uzelf uit.

Maar de eerste die mij ambeteert tijdens het eten gaat de gevolgen wel mogen dragen.

:lol::lol::lol:
Die zit!

CUFI
2 april 2023, 13:24
Brocolisoep

CUFI
3 april 2023, 00:28
De wijn is nog aan het gisten, maar ik heb van alles een eerste smaaktest gedaan en tis echt richting wijn aan het gaan. Alleen de appelsiensap heb ik weggegooid.
De citroenwijn bevalt mij het meeste, maar ook het druivensap van Albert Heyn gaat heel fel richting wijn.
De citroenwijn ga ik een tweede gisting geven met 17g suiker om er prik in te krijgen.
Volgens mij heb ik aankomende zomer toch circa 100L wijn. Ik heb nog 150g wijngist.

Lof der Zotheid
3 april 2023, 09:24
Nog steeds NIKS!

Skobelev
3 april 2023, 10:27
Nog steeds NIKS!

Na een maand of twee ben je dat gewend.

Rudy
3 april 2023, 11:58
Haaienvinnensoep en koekebrood met kaas en hesp.

Herr Flick
3 april 2023, 12:34
De wijn is nog aan het gisten, maar ik heb van alles een eerste smaaktest gedaan en tis echt richting wijn aan het gaan. Alleen de appelsiensap heb ik weggegooid.
De citroenwijn bevalt mij het meeste, maar ook het druivensap van Albert Heyn gaat heel fel richting wijn.
De citroenwijn ga ik een tweede gisting geven met 17g suiker om er prik in te krijgen.
Volgens mij heb ik aankomende zomer toch circa 100L wijn. Ik heb nog 150g wijngist.

appelsien wordt te bitter zeker he, ... er zijn bij mijn weten geen producten die spontaan gegiste appelsien bevatten. Wel dingen die gestookt zijn (Triple Sec, Mandarin Napoleon... )

Rudy
3 april 2023, 12:39
appelsien wordt te bitter zeker he, ... er zijn bij mijn weten geen producten die spontaan gegiste appelsien bevatten. Wel dingen die gestookt zijn (Triple Sec, Mandarin Napoleon... )

En Spaanse 43, echt lekker verslavend.

CUFI
3 april 2023, 12:55
appelsien wordt te bitter zeker he, ... er zijn bij mijn weten geen producten die spontaan gegiste appelsien bevatten. Wel dingen die gestookt zijn (Triple Sec, Mandarin Napoleon... )

Ik denk wel dat het moet lukken. Maar dan de bio schillen koken in suikerwater, uitzeven en dan tot gisting brengen. Maar appelsiensap gewoon lukt niet, of toch ni bij mij.
Maar het meeste is gelukt.

CUFI
3 april 2023, 17:45
Friet met appelmoes en kipfilet (dichtgeschroeid en) gesudderd in wokgroenten met currysaus. Lekker sappig en alles zelf gemaakt. Niets uit een potteke.

Onzijdig
3 april 2023, 19:10
Friet met appelmoes en kipfilet (dichtgeschroeid en) gesudderd in wokgroenten met currysaus. Lekker sappig en alles zelf gemaakt. Niets uit een potteke.

Top!!!

CUFI
3 april 2023, 21:40
Top!!!

Zeer zeker. Alle borden leeg.
Nu een pizza van overschotten waarvan ik het deeg zelf gemaakt heb, deeppan pizza.

Lof der Zotheid
4 april 2023, 09:26
Na een maand of twee ben je dat gewend.

Nog 1 maand 13 dagen 2 uur en 47 minuten te gaan.

CUFI
4 april 2023, 10:57
Vandaag een voorgerecht van salade of soep, ze mogen kiezen.
En dan mac and cheese met dikke hamblokjes.
Ineens genoeg saus maken en de lasagna voor morgen preppen. Met een bodemlaagje van gegrilde aubergine en vanboven tomaten in de kaaskorst.

CUFI
4 april 2023, 15:22
Ik heb de citroenwijn gebotteld met een draaidop en op 2e gisting gezet.
Ze is wel wat bitter van smaak, maar heb er een halve liter van getest en ben tipsy.

CUFI
5 april 2023, 10:44
Vandaag weinig werk, alles is klaargemaakt...
Dus wat rode wijn sloeberen en de kersenwijn bottelen. Gelijk 5L nieuwe wijn maken met bosvruchten en aardbeien.

NieuwNoors
5 april 2023, 10:56
Vandaag patatten met ajuinsaus en spek.

Herr Flick
5 april 2023, 12:06
Ik denk wel dat het moet lukken. Maar dan de bio schillen koken in suikerwater, uitzeven en dan tot gisting brengen. Maar appelsiensap gewoon lukt niet, of toch ni bij mij.
Maar het meeste is gelukt.

wel ja die methode zal werken, omdat je dan een soort limoncello maakt maar dan van appelsien zoals dien 43, triple sec, en andere appelsien/mandarien likeuren

maar zomaar spontaan gegiste appelsien als appelsienbier, nee dat gaat niet macheren want dat wordt te bitter als dat lang staat.

Herr Flick
5 april 2023, 12:07
Vandaag weinig werk, alles is klaargemaakt...
Dus wat rode wijn sloeberen en de kersenwijn bottelen. Gelijk 5L nieuwe wijn maken met bosvruchten en aardbeien.

don't get high on your own supply

NieuwNoors
5 april 2023, 12:18
Vandaag weinig werk, alles is klaargemaakt...
Dus wat rode wijn sloeberen en de kersenwijn bottelen. Gelijk 5L nieuwe wijn maken met bosvruchten en aardbeien.

En hier deze avond weeral vrouwen komen bashen ? :evil::evil:

CUFI
5 april 2023, 12:22
En hier deze avond weeral vrouwen komen bashen ? :evil::evil:

Maar waar haalt ge dat vandaan? Niemand likt liever poesjes dan ik. Ik eer mijn vrouw. Maar das dan ook geen feministe die pro kindermoord als vrouwenrecht is ofzo.
De vrouw is geen opperwezen he.

CUFI
5 april 2023, 12:25
wel ja die methode zal werken, omdat je dan een soort limoncello maakt maar dan van appelsien zoals dien 43, triple sec, en andere appelsien/mandarien likeuren

maar zomaar spontaan gegiste appelsien als appelsienbier, nee dat gaat niet macheren want dat wordt te bitter als dat lang staat.

Ik had gewoon verse appelsiensap genomen, suiker en wijngist toegevoegd.
Maar amai, die kersenwijn is echt goed gelukt. Echte wijnsmaak. Ik kan het eigenlijk niet onderscheiden van druiven. Ik had daar 1kg suiker aan toegevoegd, maar is nu niet zoet meer maar als droge wijn. Nog 6 weken ongeveer en ie is perfect.
Kheb al een grote ton van 75L gekocht om het groots aan te pakken.
Shitfaced I shall be.

NieuwNoors
5 april 2023, 12:37
Ik had gewoon verse appelsiensap genomen, suiker en wijngist toegevoegd.
Maar amai, die kersenwijn is echt goed gelukt. Echte wijnsmaak. Ik kan het eigenlijk niet onderscheiden van druiven. Ik had daar 1kg suiker aan toegevoegd, maar is nu niet zoet meer maar als droge wijn. Nog 6 weken ongeveer en ie is perfect.
Kheb al een grote ton van 75L gekocht om het groots aan te pakken.
Shitfaced I shall be.

Ding dong:crazyeye:

NieuwNoors
5 april 2023, 12:42
Ik had gewoon verse appelsiensap genomen, suiker en wijngist toegevoegd.
Maar amai, die kersenwijn is echt goed gelukt. Echte wijnsmaak. Ik kan het eigenlijk niet onderscheiden van druiven. Ik had daar 1kg suiker aan toegevoegd, maar is nu niet zoet meer maar als droge wijn. Nog 6 weken ongeveer en ie is perfect.
Kheb al een grote ton van 75L gekocht om het groots aan te pakken.
Shitfaced I shall be.

Ik wil je niet op nog slechtere ideeën brengen Cufi maar inplaats van al uw geklooi; maak eens nen "44" klaar.

CUFI
5 april 2023, 12:54
Ik wil je niet op nog slechtere ideeën brengen Cufi maar inplaats van al uw geklooi; maak eens nen "44" klaar.

Ik heb al eens 96% klaargemaakt hoor, moonshine.
Voor tincturen en olie. Toen ik er van dronk had ik een alcoholvergiftiging en heb ik 3 dagen de ziel uit mijn lijf gekotst.

Geen sterke meer en zeer heel zeer zelden bier.
Wijn past meer bij mijn gemoed. En als ge dat zelf maakt, zijt ge er sowieso zuiniger op om de rijping te respecteren. Ik heb al een eigen druivenplantje geselecteerd om daar nu een heel seizoen zon over te laten gaan en volgend jaar eens echte wijn van zelfkweek te makeb.

Herr Flick
5 april 2023, 13:00
Ik heb al eens 96% klaargemaakt hoor, moonshine.
Voor tincturen en olie. Toen ik er van dronk had ik een alcoholvergiftiging en heb ik 3 dagen de ziel uit mijn lijf gekotst.

Geen sterke meer en zeer heel zeer zelden bier.
Wijn past meer bij mijn gemoed. En als ge dat zelf maakt, zijt ge er sowieso zuiniger op om de rijping te respecteren. Ik heb al een eigen druivenplantje geselecteerd om daar nu een heel seizoen zon over te laten gaan en volgend jaar eens echte wijn van zelfkweek te makeb.

als ge zelf stookt moet ge goed opletten he , voor ge het weet ligt ge in uwe put of strooien ze u uit, als ze u nog mogen verbranden tenminste (explosie gevaar he)

NieuwNoors
5 april 2023, 13:01
Ik heb al eens 96% klaargemaakt hoor, moonshine.
Voor tincturen en olie. Toen ik er van dronk had ik een alcoholvergiftiging en heb ik 3 dagen de ziel uit mijn lijf gekotst.

Geen sterke meer en zeer heel zeer zelden bier.
Wijn past meer bij mijn gemoed. En als ge dat zelf maakt, zijt ge er sowieso zuiniger op om de rijping te respecteren. Ik heb al een eigen druivenplantje geselecteerd om daar nu een heel seizoen zon over te laten gaan en volgend jaar eens echte wijn van zelfkweek te makeb.

Cufi, ik ben uw moonshine niet.
En dat ge een alcoholvergiftiging had en daardoor 3 dagen gekostst hebt; eigen schuld dikke bult.
En toch blijft ge maar experimenteren en allerlei brouwsels maken!
Stop daar gewoon mee.

CUFI
5 april 2023, 13:02
Cufi, ik ben uw moonshine niet.
En dat ge een alcoholvergiftiging had en daardoor 3 dagen gekostst hebt; eigen schuld dikke bult.
En toch blijft ge maar experimenteren en allerlei brouwsels maken!
Stop daar gewoon mee.

Dien drank noemt moonshine he lol. Maak u geen illusies
Wijn is maar 11%.

Ik weet perfect wat ik doe hoor ;) it's a passion, not a hobby.

CUFI
5 april 2023, 13:06
als ge zelf stookt moet ge goed opletten he , voor ge het weet ligt ge in uwe put of strooien ze u uit, als ze u nog mogen verbranden tenminste (explosie gevaar he)

Ik had van die moonshine wietolie gemaakt.
500g wiet op tiental liter moonshine, gediepvriesd en goed geschud. Uitgezeefd en uitgekookt op een elektrisch vuur terwijl een ventilator de dampen door de raam wegblaasde. Den overschot aangelengd met sesamolie en ingenomen. Het gezwel op mijn ballen verdween daarna

Herr Flick
5 april 2023, 13:08
Ik had van die moonshine wietolie gemaakt.
500g wiet op tiental liter moonshine, gediepvriesd en goed geschud. Dat uitgekookt op een elektrisch vuur terwijl een ventilator de dampen door de raam wegblaasde. Den overschot aangelengd met sesamolie en ingenomen. Het gezwel op mijn ballen verdween daarna

djeezes ,...

CUFI
5 april 2023, 13:15
djeezes ,...

It's true though.

Herr Flick
5 april 2023, 13:31
It's true though.

Cufi, volgende keer als ge een gezwel op uw ballen hebt, ga dan eens naar den doktoor. Die mensen weten wat ze daaraan moeten doen. En het is zo goed als gratis gewoon wat remgeld betalen, goeiekoper als zoveel booz stoken en wiet.

maddox
5 april 2023, 13:32
Ik had van die moonshine wietolie gemaakt.
500g wiet op tiental liter moonshine, gediepvriesd en goed geschud. Uitgezeefd en uitgekookt op een elektrisch vuur terwijl een ventilator de dampen door de raam wegblaasde. Den overschot aangelengd met sesamolie en ingenomen. Het gezwel op mijn ballen verdween daarna

Da's een uitgedampte tinctuur, echt homeopathisch. Of moeten we schrijven Homo-pathetisch...

CUFI
5 april 2023, 13:52
Da's een uitgedampte tinctuur, echt homeopathisch. Of moeten we schrijven Homo-pathetisch...

In mijn boek heet da gewoon cannabisolie

CUFI
5 april 2023, 13:54
Cufi, volgende keer als ge een gezwel op uw ballen hebt, ga dan eens naar den doktoor. Die mensen weten wat ze daaraan moeten doen. En het is zo goed als gratis gewoon wat remgeld betalen, goeiekoper als zoveel booz stoken en wiet.

Ik heb al jaren geen huisarts en al evenveel jaren slik ik geen pillen.
Als ze meelopen met vaccinazi en dezelfde mantra's nablaten van "deskundigen" die doden op hun geweten hebben wegens lobbybelangen, doet ge het beter zelf.
Dokters krijgen vertegenwoordigers over de vloer waarna ze hun patiënten als labrats gebruiken.

Libro
5 april 2023, 20:05
Lasagne en het laatste glas uit een fles zoals deze:

https://images.tcdn.com.br/img/img_prod/584699/vinho_messapi_montepulciano_dabruzzo_750ml_1979_1_ 20190627143710.jpg

Die wijn is heerlijk.

Onzijdig
5 april 2023, 22:33
Één glas met dafalgan, voel me niet lekker. Lichte koorts. 38.2

Herr Flick
5 april 2023, 22:43
Lasagne en het laatste glas uit een fles zoals deze:

https://images.tcdn.com.br/img/img_prod/584699/vinho_messapi_montepulciano_dabruzzo_750ml_1979_1_ 20190627143710.jpg

Die wijn is heerlijk.

Salute

Libro
6 april 2023, 00:53
Salute

Grazie mille. De opvolger staat trouwens al klaar :-D

https://promilledepot.de/media/catalog/product/cache/9741ca9b39c8fcc840fdb26edf45fd8c/m/a/masso_negroamaro_salento_igt.jpg

CUFI
6 april 2023, 10:31
Kersenwijn.
Ik vrees dat die weinig rijping zal kennen ^^

Ik bespaar nu meer dan 1000 euro per jaar door het zelf te maken.
It's so good.

NieuwNoors
6 april 2023, 11:41
Dien drank noemt moonshine he lol. Maak u geen illusies
Wijn is maar 11%.

Ik weet perfect wat ik doe hoor ;) it's a passion, not a hobby.

Heet. De drank heet moonshine.

NieuwNoors
6 april 2023, 11:46
Kersenwijn.
Ik vrees dat die weinig rijping zal kennen ^^

Ik bespaar nu meer dan 1000 euro per jaar door het zelf te maken.
It's so good.

Mocht je die brol niet drinken bespaart ge nog véééééél meer Cufi :-D

NieuwNoors
6 april 2023, 11:50
Vandaag geen zin om te koken; het wordt afhaalpizza.

CUFI
6 april 2023, 11:51
Mocht je die brol niet drinken bespaart ge nog véééééél meer Cufi :-D

En wat dan? Al mijn angsten en onzekerheden onder ogen komen zekers? Neen bedankt.
Ik zuip me nog liever kapot ja :)

NieuwNoors
6 april 2023, 12:24
En wat dan? Al mijn angsten en onzekerheden onder ogen komen zekers? Neen bedankt.
Ik zuip me nog liever kapot ja :)

Komaan Cufi, kom eens je angsten en onzekerheden onder ogen.
Probeer het tenminste.
Evt met hulp, en daar moet ge u niet voor schamen!
Zoek hulp en stop met zuipen.

CUFI
6 april 2023, 13:08
Komaan Cufi, kom eens je angsten en onzekerheden onder ogen.
Probeer het tenminste.
Evt met hulp, en daar moet ge u niet voor schamen!
Zoek hulp en stop met zuipen.

Stoppen? Ik start bijna iedere dag een nieuw recept op. :D
Niemand kan helpen of helen wat gebroken is. Ik zuip het wel gewoon voorbij.
Proost!

Herr Flick
6 april 2023, 13:10
Stoppen? Ik start bijna iedere dag een nieuw recept op. :D
Niemand kan helpen of helen wat gebroken is. Ik zuip het wel gewoon voorbij.
Proost!

Proost !

Alcohol is het probleem , niet de oplossing.

ik drink ook graag ene he, maar geniet en drink met maten ;-)

Pandareus
6 april 2023, 13:14
Stoppen? Ik start bijna iedere dag een nieuw recept op. :D
Niemand kan helpen of helen wat gebroken is. Ik zuip het wel gewoon voorbij.
Proost!

:-D

https://i0.wp.com/antigonejournal.com/wp-content/uploads/2022/09/Spartanator.png?resize=360%2C539&ssl=1

Onzijdig
6 april 2023, 13:15
Vleesbrood met kriekskes

CUFI
6 april 2023, 16:16
Proost !

Alcohol is het probleem , niet de oplossing.

ik drink ook graag ene he, maar geniet en drink met maten ;-)

Goh wat is nu 3L wijn verspreid over een hele dag?
Ik drink zelfs geen koffie meer maar gelijk wijn. Weet ge hoeveel ik daardoor bespaar? :D
En maandag tot en met woensdag is het een complete vasten van alleen water met citroen. En alzo nog eens proberen stoppen met roken.

NieuwNoors
6 april 2023, 17:07
Goh wat is nu 3L wijn verspreid over een hele dag?
Ik drink zelfs geen koffie meer maar gelijk wijn. Weet ge hoeveel ik daardoor bespaar? :D
En maandag tot en met woensdag is het een complete vasten van alleen water met citroen. En alzo nog eens proberen stoppen met roken.

Dat zijn 4 flessen per dag! Een 'gewone' fles wijn bevat 75cl en daar drinkt ge er 4 van.
Dat is echt enorm en veel te veel!
Uit 1 fles haalt ge 6-8 glazen. En dat x 4 flessen= 24-32 glazen per dag Cufi.
Echt niet normaal.
En dat 'vasten' zal niet voorkomen dat ge uzelf kapot maakt.

Gij drinkt minimaal 4 dagen/ week 24 glazen = (weeral) minimum 96 glazen per week.
8O

CUFI
6 april 2023, 17:24
Dat zijn 4 flessen per dag! Een 'gewone' fles wijn bevat 75cl en daar drinkt ge er 4 van.
Dat is echt enorm en veel te veel!
Uit 1 fles haalt ge 6-8 glazen. En dat x 4 flessen= 24-32 glazen per dag Cufi.
Echt niet normaal.
En dat 'vasten' zal niet voorkomen dat ge uzelf kapot maakt.

Gij drinkt minimaal 4 dagen/ week 24 glazen = (weeral) minimum 96 glazen per week.
8O

Kunt ge niet gewoon blij zijn voor mij?
Proost!
Binnen circa 2 weken heb ik zelfs mousserende wijn. Mhmmmmm

Mambo
6 april 2023, 17:35
Een alcoholieker die stopt met eten heeft niet veel meer te gaan.

En 4 flessen per dag....dat is alcoholieker.

NieuwNoors
6 april 2023, 17:48
Een alcoholieker die stopt met eten heeft niet veel meer te gaan.

En 4 flessen per dag....dat is alcoholieker.

Tja....:cry::cry:


Maar wat baten kaars en bril?

CUFI
6 april 2023, 17:56
Een alcoholieker die stopt met eten heeft niet veel meer te gaan.

En 4 flessen per dag....dat is alcoholieker.

Zeg zeg zo erg is da niet.
3 dagen water en citroen regenereert stamcellen en als ik donderdag terug eet herleeft alles weer.
Ik ga in die drie dagen ook geen alcohol drinken he.

NieuwNoors
6 april 2023, 18:02
@ Cufi, vergeef mij als ik het mis heb maar ik denk gelezen te hebben dat je een dochter hebt.

Denk je dan nooit aan haar wanneer je die 4 flessen wijn/ dag drinkt? En dat dus 4 dagen per week!!!
Wat erg; ik kan het mij zelfs niet voorstellen.

NieuwNoors
6 april 2023, 18:04
Zeg zeg zo erg is da niet.
3 dagen water en citroen regenereert stamcellen en als ik donderdag terug eet herleeft alles weer.
Ik ga in die drie dagen ook geen alcohol drinken he.

Maar wel honderd glazen in de 4 resterende dagen van de week.
En dat zonder fatsoenlijk te eten.
Gelooft ge nu zelf dat het allemaal niet 'zo erg' is?

CUFI
6 april 2023, 18:06
@ Cufi, vergeef mij als ik het mis heb maar ik denk gelezen te hebben dat je een dochter hebt.

Denk je dan nooit aan haar wanneer je die 4 flessen wijn/ dag drinkt? En dat dus 4 dagen per week!!!
Wat erg; ik kan het mij zelfs niet voorstellen.

Ik ben al wat tolerant zenne. Ge ziet da nimeer aan mij, ge ziet het pas als ik niets gebruik. Dan hangt mijn onderlip op de grond.
Wees nu toch gewoon blij dat de beker overvloeit en maak je geen zorgen.

CUFI
6 april 2023, 18:09
Maar wel honderd glazen in de 4 resterende dagen van de week.
En dat zonder fatsoenlijk te eten.
Gelooft ge nu zelf dat het allemaal niet 'zo erg' is?

Maar neen gij, dat is dus wel kersenwijn he. Een oase aan anti oxidanten en vitamines.

NieuwNoors
6 april 2023, 18:14
Ik ben al wat tolerant zenne. Ge ziet da nimeer aan mij, ge ziet het pas als ik niets gebruik. Dan hangt mijn onderlip op de grond.
Wees nu toch gewoon blij dat de beker overvloeit en maak je geen zorgen.

Nee hoor! Ge ontkent uw probleem en ge probeert alles goed te praten Cufi. Dat is wat verslaafden doen!
Ik heb het van dichtbij meegemaakt en daarom dat ik zo fel reageer.

De persoon die mij heel dierbaar was, is veel te jong overleden door overmatig alcoholmisbruik.

Kijk eens goed in de spiegel en zie wat ge aanricht Cufi.

NieuwNoors
6 april 2023, 18:16
Maar neen gij, dat is dus wel kersenwijn he. Een oase aan anti oxidanten en vitamines.

Kersenwijn of druivenwijn; dat maakt niks uit. In allebei komt er alcohol vrij door de gisting.

CUFI
6 april 2023, 18:20
Nee hoor! Ge ontkent uw probleem en ge probeert alles goed te praten Cufi. Dat is wat verslaafden doen!
Ik heb het van dichtbij meegemaakt en daarom dat ik zo fel reageer.

De persoon die mij heel dierbaar was, is veel te jong overleden door overmatig alcoholmisbruik.

Kijk eens goed in de spiegel en zie wat ge aanricht Cufi.

Het spijt me.

Mambo
6 april 2023, 19:49
Maar neen gij, dat is dus wel kersenwijn he. Een oase aan anti oxidanten en vitamines.

En bier van : graan (voornamelijk gerst), water, hop en gist.

Eten en drinken tegelijk.
De kerkhoven liggen er inmiddels vol van.

Maak van uw kersen konfituur, dat zal al veel beter zijn.

Dadeemelee
6 april 2023, 19:52
Het is ‘eet de diepvries leeg’ week. Pita broodjes met gehakt in burrito kruiden met tomaat en ui.

Koenaard Depuydt
6 april 2023, 21:06
Geachte heren

De berichtgeving in deze draad tijdens de voorbije dagen geeft ons een zeer weinig bemoedigend beeld van onze doppende medemens.

Wij hebben toch het grote genoegen om te mogen vernemen dat zelfgemaakte sterkedrank in de Nieuwe Wereld ook "Maneschijn" heet (en vooral niet noemt).
Het is dus geen koosnaampje. Wij danken uiteraard het lid dat deze blijkbaar broodnodige inlichting gegeven heeft.

Het ware nog beter om goed Nederlands taalgebruik in de volledige berichtgeving door te trekken.

Een voorbeeld met betrekking tot de laatste berichten:

Het Heilig Boek veroordeelt dronkenschap en andere verslavingen.
Dit gezegd zijnde, goede gekerstende lieden houden beter op met dagelijks sterke drank in grote hoeveelheid te nuttigen en stoppen rookstokjes in de vuilnisbak.

Besluit: Het woord "stoppen" is enkel inheems in de betekenis van "dichtmaken" of "insteken". Stoppen in de betekenis van "ophouden" is echter aan het Engels ontleend.
Het is even verwerpelijk als de aan het Waals ontleende zinswending: onderwerp + noem(t)/noemen + "...".
Dit is blijkbaar enkele leden ontgaan.

Wij veroordelen niet indien wij niet recht in onze schoenen staan. Rokertjes, zatlappen, vetbogen, doppers, sluikstorters, taalvervuilers, gokkers, hondenliefhebbers, vetbultengapers, enz. die elkaar met de vinger wijzen...Het is en blijft lachwekkend.

God is de opperste.

Met vastende groeten

CUFI
6 april 2023, 21:06
En bier van : graan (voornamelijk gerst), water, hop en gist.

Eten en drinken tegelijk.
De kerkhoven liggen er inmiddels vol van.

Maak van uw kersen konfituur, dat zal al veel beter zijn.

Soms is het beter om jong te sterven dan ellendig oud te worden.

Koenaard Depuydt
6 april 2023, 21:09
Oh, vrij simpel, een verbale bolwassing. Niet moeilijk, het is een duel, met gevatheid als wapen, en tapijtkoppers komen ongewapend op dat vlak.

Niet moeilijk, Moslimama's willen niet liever.

Geachte Vilvoordenaar

De heer Koenaard Depuydt doet het bijna in zijn broek door het...

lachen, gieren en brullen!

Met Vilvoordse groeten

Rudy
6 april 2023, 21:21
Het Heilig Boek veroordeelt dronkenschap en andere verslavingen.
Dit gezegd zijnde, goede gekerstende lieden houden beter op met dagelijks sterke drank in grote hoeveelheid te nuttigen en stoppen rookstokjes in de vuilnisbak.
Jezus heeft wel water in wijn veranderd.
Die wijn diende niet om zich te wassen.

maddox
6 april 2023, 21:28
Geachte Vilvoordenaar

De heer Koenaard Depuydt doet het bijna in zijn broek door het...

lachen, gieren en brullen!

Met Vilvoordse groeten

Bent u dan een tapijtkopper die alleen maar "Puur Vlaams" wil gebruiken?

CUFI
7 april 2023, 12:25
De wijngist blijft maar patat geven in de druivensap van Albert Heyn.
Intussen 2
18% en ben zo zat as ne patat na een halve liter.
Ow yeah!
Vanavond 2e poging appelsienwijn. De schil koken in suikerwater en dan tot gisten brengen.
Proost!

Herr Flick
7 april 2023, 12:36
Jezus heeft wel water in wijn veranderd.
Die wijn diende niet om zich te wassen.

als ons heer dorst had kon hij ook gewoon water drinken, maar nee dat was niet goed genoeg, het moest wijn zijn en ongetwijfeld van een goed jaar ook nog. Hemelse wijn zoals ze dat daarboven gewend zijn. De Snob.

NieuwNoors
7 april 2023, 12:57
Geachte heren

De berichtgeving in deze draad tijdens de voorbije dagen geeft ons een zeer weinig bemoedigend beeld van onze doppende medemens.

Wij hebben toch het grote genoegen om te mogen vernemen dat zelfgemaakte sterkedrank in de Nieuwe Wereld ook "Maneschijn" heet (en vooral niet noemt).
Het is dus geen koosnaampje. Wij danken uiteraard het lid dat deze blijkbaar broodnodige inlichting gegeven heeft.

Het ware nog beter om goed Nederlands taalgebruik in de volledige berichtgeving door te trekken.

Een voorbeeld met betrekking tot de laatste berichten:

Het Heilig Boek veroordeelt dronkenschap en andere verslavingen.
Dit gezegd zijnde, goede gekerstende lieden houden beter op met dagelijks sterke drank in grote hoeveelheid te nuttigen en stoppen rookstokjes in de vuilnisbak.

Besluit: Het woord "stoppen" is enkel inheems in de betekenis van "dichtmaken" of "insteken". Stoppen in de betekenis van "ophouden" is echter aan het Engels ontleend.
Het is even verwerpelijk als de aan het Waals ontleende zinswending: onderwerp + noem(t)/noemen + "...".
Dit is blijkbaar enkele leden ontgaan.

Wij veroordelen niet indien wij niet recht in onze schoenen staan. Rokertjes, zatlappen, vetbogen, doppers, sluikstorters, taalvervuilers, gokkers, hondenliefhebbers, vetbultengapers, enz. die elkaar met de vinger wijzen...Het is en blijft lachwekkend.

God is de opperste.

Met vastende groeten

Mevrouw de kikker;

U die de mooie Vlaamse taal promoot, besef dat u zelf zondigt!
Ik heb het woord 'doppers' opgezocht. Ik kwam uit op plastic drinkflessen.

Probeer het zelf eens mevrouw de kikker/ pad!

Inplaats van het woord 'doppers' te gebruiken ware het beter het woord 'werklozen' te gebruiken.

Met heel vrouwelijke groeten,
NN

NieuwNoors
7 april 2023, 13:01
Jezus heeft wel water in wijn veranderd.
Die wijn diende niet om zich te wassen.

:thumbsup::thumbsup:

NieuwNoors
7 april 2023, 13:03
De wijngist blijft maar patat geven in de druivensap van Albert Heyn.
Intussen 2
18% en ben zo zat as ne patat na een halve liter.
Ow yeah!
Vanavond 2e poging appelsienwijn. De schil koken in suikerwater en dan tot gisten brengen.
Proost!

Is het dan geen tijd om hier niet meer te posten aangezien je zelf aangeeft 'zo zat als een patat' te zijn?

CUFI
7 april 2023, 13:08
Is het dan geen tijd om hier niet meer te posten aangezien je zelf aangeeft 'zo zat als een patat' te zijn?

Wees eens blij en lief, sunshine :p

Onzijdig
7 april 2023, 13:10
Jezus heeft wel water in wijn veranderd.
Die wijn diende niet om zich te wassen.

Just, da was ne hele straffe. Er bestaat ook nog een sprookje over 2 vissen en 5 broden.

NieuwNoors
7 april 2023, 13:26
Wees eens blij en lief, sunshine :p

Hoezo moet ik blij zijn om te lezen dat ge uzelf kapotmaakt?

Lief wil ik wel zijn hoor, maar dat verhelpt niks aan uw probleem Cufi!

CUFI
7 april 2023, 13:53
Hoezo moet ik blij zijn om te lezen dat ge uzelf kapotmaakt?

Lief wil ik wel zijn hoor, maar dat verhelpt niks aan uw probleem Cufi!

Ik maak mij ni kapot. Ik verdoof mij. Als ik da ni zou doen was ik al dood mss.

NieuwNoors
7 april 2023, 13:58
Ik maak mij ni kapot. Ik verdoof mij. Als ik da ni zou doen was ik al dood mss.

En dat maakt ge uzelf wijs. Ge maakt uzelf helemaal kapot!
Ge schreef zelf dat ge 4 dagen/ week leeft op 3L wijn per dag, en de 3 overige dagen op water en citroensap.

Hoelang gaat uw lichaam dat volhouden?

NieuwNoors
7 april 2023, 14:00
Ik maak mij ni kapot. Ik verdoof mij. Als ik da ni zou doen was ik al dood mss.

Weet dat je zelf de dood opzoekt.
Sorry Cufi maar zo zie ik het.

Herr Flick
7 april 2023, 14:01
Just, da was ne hele straffe. Er bestaat ook nog een sprookje over 2 vissen en 5 broden.

Daar is de nouvelle quisine uitgevonden he, ...

zo een streepke van die vis en een kruimel van de brood en dan een glas water dat smaakt als wijn, ... infusie van druif noemen ze dat dan.


Kortom ge zijt gekloot en ge hebt teveel betaald, maar ge zijt wel gaan eten bij den Jezus.

Onzijdig
7 april 2023, 14:07
Daar is de nouvelle quisine uitgevonden he, ...

zo een streepke van die vis en een kruimel van de brood en dan een glas water dat smaakt als wijn, ... infusie van druif noemen ze dat dan.


Kortom ge zijt gekloot en ge hebt teveel betaald, maar ge zijt wel gaan eten bij den Jezus.

Geweldig goed gevonden :-)

NieuwNoors
7 april 2023, 14:24
Daar is de nouvelle quisine uitgevonden he, ...

zo een streepke van die vis en een kruimel van de brood en dan een glas water dat smaakt als wijn, ... infusie van druif noemen ze dat dan.


Kortom ge zijt gekloot en ge hebt teveel betaald, maar ge zijt wel gaan eten bij den Jezus.

Ge zit samen met Cufi aan die wijn zeker! 8O

CUFI
7 april 2023, 14:34
En dat maakt ge uzelf wijs. Ge maakt uzelf helemaal kapot!
Ge schreef zelf dat ge 4 dagen/ week leeft op 3L wijn per dag, en de 3 overige dagen op water en citroensap.

Hoelang gaat uw lichaam dat volhouden?

Neen ik ga enkel van ma tem wo op citroensap. Dat doe ik zeer zelden.
De overige maanden eet ik heel normaal hoor.

Geen zorgen, zelfs de dood is pure winst.

NieuwNoors
7 april 2023, 17:54
Neen ik ga enkel van ma tem wo op citroensap. Dat doe ik zeer zelden.
De overige maanden eet ik heel normaal hoor.

Geen zorgen, zelfs de dood is pure winst.

Haha Cufi, grapjas!
Sinds wanneer zijn de dagen maandag, dinsdag en woensdag "maanden"? 8O

Enfin, 't wel aan mij liggen zeker? :-D

NieuwNoors
7 april 2023, 17:55
Allée, 't wordt hier nekeer tof! :-D
Doe zo voort Cufi. You made my dag.

CUFI
7 april 2023, 17:58
Haha Cufi, grapjas!
Sinds wanneer zijn de dagen maandag, dinsdag en woensdag "maanden"? 8O

Enfin, 't wel aan mij liggen zeker? :-D

Ja tligt aan u. Ik vast enkele keren per jaar, dus de overige maanden eet ik normaal.

NieuwNoors
7 april 2023, 18:05
Ja tligt aan u. Ik vast enkele keren per jaar, dus de overige maanden eet ik normaal.

En drinkt ge dan ook normaal? :lol:

CUFI
7 april 2023, 18:09
En drinkt ge dan ook normaal? :lol:

Als ik vast niet neen. Donderdag eet ik normaal om vrijdag paddo's te nemen om daarna eenwat wiet te vapen en weer te zuipen.
Het is wat het is.

NieuwNoors
7 april 2023, 18:56
Als ik vast niet neen. Donderdag eet ik normaal om vrijdag paddo's te nemen om daarna eenwat wiet te vapen en weer te zuipen.
Het is wat het is.

Tsssss, maak het maar mee! :lol::lol::lol:

Dikke merci toch voor het entertainment van vandaag. Ik heb mij blauw gelachen!

CUFI
7 april 2023, 19:06
Tsssss, maak het maar mee! :lol::lol::lol:

Dikke merci toch voor het entertainment van vandaag. Ik heb mij blauw gelachen!

Laten we dan samen blij zijn en ons minder zorgen maken :)
Feest en proost!

NieuwNoors
7 april 2023, 19:40
Laten we dan samen blij zijn en ons minder zorgen maken :)
Feest en proost!

Ja, ik voel me nu blij!:-D

Feesten ga ik weliswaar niet meer doen vandaag en proosten zal voor ne volgende keer zijn, haha.

CUFI
7 april 2023, 20:02
Ja, ik voel me nu blij!:-D

Feesten ga ik weliswaar niet meer doen vandaag en proosten zal voor ne volgende keer zijn, haha.

Ik ben blij dat ge blij zijt.
Tleven is te kort om ons zorgen te maken.
Santé NieuwNoors!

NieuwNoors
7 april 2023, 20:08
Ik ben blij dat ge blij zijt.
Tleven is te kort om ons zorgen te maken.
Santé NieuwNoors!

Santé Cufi!
Ni kwaad zijn maar ik proost met mijn fleske Cola :-D

NieuwNoors
7 april 2023, 20:11
Ik ben blij dat ge blij zijt.
Tleven is te kort om ons zorgen te maken.
Santé NieuwNoors!

's Zondags drink ik altijd een aperitiefke ( of 2-3) bij mijn moeder.
Ik zal dan nog nekeer proosten. Is't goed?

CUFI
7 april 2023, 20:17
's Zondags drink ik altijd een aperitiefke ( of 2-3) bij mijn moeder.
Ik zal dan nog nekeer proosten. Is't goed?

Zondag kan ik nog proosten. Tzal citroenwijn zijn hier want de kersenwijn vliegt er door.
Een aanrader. Ge proeft gewone wijn, maar als ge boert proeft ge kersen lol

NieuwNoors
7 april 2023, 20:20
Zondag kan ik nog proosten. Tzal citroenwijn zijn hier want de kersenwijn vliegt er door.
Een aanrader. Ge proeft gewone wijn, maar als ge boert proeft ge kersen lol

Ik pas!

NieuwNoors
7 april 2023, 20:22
Zondag kan ik nog proosten. Tzal citroenwijn zijn hier want de kersenwijn vliegt er door.
Een aanrader. Ge proeft gewone wijn, maar als ge boert proeft ge kersen lol

Ah ja, aan 96 glazen op 3/4 dagen tijd.......

CUFI
7 april 2023, 20:26
Ah ja, aan 96 glazen op 3/4 dagen tijd.......

Maar ik voel me blij. Laten we geen oordelen of stenen werpen en in blijde gemoedschap Zijn komst afwachten. Zoveel leed om ons op te focussen, maar het kan anders.
Ik ben daarvan levend bewijs. Ik kan hier nuchter kniezen of proosten op het leven. I chose the latter.

NieuwNoors
7 april 2023, 20:54
Maar ik voel me blij. Laten we geen oordelen of stenen werpen en in blijde gemoedschap Zijn komst afwachten. Zoveel leed om ons op te focussen, maar het kan anders.
Ik ben daarvan levend bewijs. Ik kan hier nuchter kniezen of proosten op het leven. I chose the latter.

Ik wacht helemaal Zijn komst niet af.
Ik ben blij met mijnen Albeir :-D

Blij te lezen dat je blij bent Cufi!

Libro
7 april 2023, 20:59
Daarstraks voor de eerste keer empenadas met guacamole gegeten. Dat heeft gesmaakt.

CUFI
7 april 2023, 21:00
Ik wacht helemaal Zijn komst niet af.
Ik ben blij met mijnen Albeir :-D

Blij te lezen dat je blij bent Cufi!

Maar tga beter gaan dan. Dan zullen we voor altijd verenigd blijven met onze geliefden.

Skobelev
7 april 2023, 23:20
Karmeliet

Herr Flick
7 april 2023, 23:41
Daarnet mijn eigen remix van de klassieke Negroni,

da was pas vuurwater, ...

Campari, Noilly Prat, Gin en Whiskey, kom alles wat goed is voor ne mens.

CUFI
7 april 2023, 23:44
Hier al eens tweede gisting van de citroenwijn geproefd. Er komt echt prik in.
Zalig wanneer iets van den eerste keer lukt.
Zo zat as een kanon!!!

Onzijdig
8 april 2023, 06:22
Sandwich met brie.

NieuwNoors
8 april 2023, 09:44
Beschuiten met philadelphia en schijfjes komkommer.

Vanavond puree met rode kool en pensen.

Koenaard Depuydt
8 april 2023, 19:36
Bent u dan een tapijtkopper die alleen maar "Puur Vlaams" wil gebruiken?

Geachte Vilvoordenaar

De heer Koenaard Depuydt is geen werkloos (waardeloos) iemand die een werkloosheidsuitkering ontvangt, in de Zuidelijke Nederlanden ook beter bekend onder het begrip "dopper" (zie Van Dale).
Hij is ook geen vloerkleedhandelaar (tapijtkoper).

U blijkt ook niet te beseffen dat het woord "puur" niet Diets van oorsprong is. Bijgevolg is uw zinswending "puur Vlaams" niet ernstig te noemen.

Het ware echter beter om heel wat woorden die in de laatste berichten verschijnen te verdietsen.

Enkele voorbeelden:

Beschuiten => tweebak
Whisk(e)y (uisge beatha) => (levens)water vgl. "vodka"
witte/zwarte pens => witte worst/bloedworst
puree => aardappelbrij
Sandwich => Zandwijk
enz.

Met Vilvoordse groeten

Koenaard Depuydt
8 april 2023, 19:39
Soms is het beter om jong te sterven dan ellendig oud te worden.

Geachte heren

Als iemand jong sterft door de gevolgen van overgewicht, drankzucht of een rookverslaving, is dit eveneens ellendig te beschouwen.

Met vastende groeten

CUFI
8 april 2023, 21:20
Aardbeiwijn, wat hemels zal zijn na een tweede gisting.

NieuwNoors
8 april 2023, 21:42
Aardbeiwijn, wat hemels zal zijn na een tweede gisting.

Ik volg niet meer:-D
Eerst dronk je kersenwijn, dan citroenwijn (nog nooit van gehoord) en nu aardbeiwijn. Dit allemaal in minder dan een etmaal! 8O8O

maddox
8 april 2023, 21:48
Ik volg niet meer:-D
Eerst dronk je kersenwijn, dan citroenwijn (nog nooit van gehoord) en nu aardbeiwijn. Dit allemaal in minder dan een etmaal! 8O8O

Volgens de uitleg heeft Cufi een paar dozijn "fruitwijnen" in kweek.

NieuwNoors
8 april 2023, 22:07
Volgens de uitleg heeft Cufi een paar dozijn "fruitwijnen" in kweek.

Ik denk het ook. Maar ja....

CUFI
8 april 2023, 22:29
Ik volg niet meer:-D
Eerst dronk je kersenwijn, dan citroenwijn (nog nooit van gehoord) en nu aardbeiwijn. Dit allemaal in minder dan een etmaal! 8O8O

Ik heb er keiveel gemaakt he :)
Al wat ge moet doen is het fruit koken in suikerwater, laten afkoelen en dan wijngist toevoegen. Bottelen en een ballon over de teut doen, als die opblaast een paar gaatjes in prikken. Als de ballon afgaat is de gisting klaar en kunt ge al eens proeven en verder laten rijpen. Wilt ge er prik op dan moet ge een beetje suiker opnieuw toevoegen en de teut toedraaien.
Ik word er helemaal blij van.

Skobelev
9 april 2023, 00:02
Val Dieu, donker

Onzijdig
9 april 2023, 03:36
Ice-tea zonder prik, peach smaak. Tis nog vroeg in de ochtend, ik drink nooit koffie.

Onzijdig
9 april 2023, 08:36
Asperges op klassieke wijze met ham en ei. Tis Pasen, dus eitjes horen erbij vandaag.

NieuwNoors
9 april 2023, 08:51
Ice-tea zonder prik, peach smaak. Tis nog vroeg in de ochtend, ik drink nooit koffie.

Lekker, zo'n peach ! :-D

NieuwNoors
9 april 2023, 08:58
Ik heb zojuist een uitgebreide Paasbrunch gekregen.
Zoon heeft dat hier gebracht.

Het ziet er héél lekker uit;

- 2 glazen panacotta versierd met kleine paaseitjes
-2 mini croissants
-2 miniboterkoeken
-2 mini chocoladekoeken
-4 kleine donuts (2 roze en 2 met chocolade)
-4 profiterollekes
- een zak gemengde paaseitjes.

Hmmm, het zal smaken!

Pandareus
9 april 2023, 09:21
Asperges op klassieke wijze met ham en ei. Tis Pasen, dus eitjes horen erbij vandaag.

Gisteren ook asperges gegeten, buitengewoon lekker.
Schillen, 12 minuten in de Miele stoomoven op 100 graden (asperges zijn een van de weinige groenten die je echt niet onder druk kunt koken, dan worden ze slap). beetje zout, peper wat gesmolten boter, eitjes en gesnipperde peterselie : feest !

Met een stuk op het vel gebakken verse zalm.

CUFI
9 april 2023, 10:41
Vandaag een nieuw experiment. De prik van Coca Cola Original (dus geen zero) aflaten en dan wijngist toevoegen.

NieuwNoors
9 april 2023, 11:09
Vandaag een nieuw experiment. De prik van Coca Cola Original (dus geen zero) aflaten en dan wijngist toevoegen.

Ding-dong! :crazyeye::shock:

NieuwNoors
9 april 2023, 11:13
Vandaag een nieuw experiment. De prik van Coca Cola Original (dus geen zero) aflaten en dan wijngist toevoegen.

Ik houd mij aan mijn belofte (als ge dat nog weet ): vandaag ben ik bij mijn moeder geweest en heb ik 2 glaasjes Limocella gedronken dus proost ik niet met een flesje cola. Met 'the real stuff dus'.:-D
Santé Cufi!

CUFI
9 april 2023, 11:32
Ik houd mij aan mijn belofte (als ge dat nog weet ): vandaag ben ik bij mijn moeder geweest en heb ik 2 glaasjes Limocella gedronken dus proost ik niet met een flesje cola. Met 'the real stuff dus'.:-D
Santé Cufi!

Santé NieuwNoors!
Het glas is halfvol :D

NieuwNoors
9 april 2023, 11:40
Santé NieuwNoors!
Het glas is halfvol :D

Ah ge herinnert het u nog, haha!
Mijn 2 glazen Limoncella zijn allang leeg intussen. Het was wel héél lekker!
Kunt ge daar wijn van maken ?
Indien ja; ik doe een bestelling!
:-D

NieuwNoors
9 april 2023, 11:41
Santé NieuwNoors!
Het glas is halfvol :D

Bwah, kapt er nog een half glas bij he zeg!

CUFI
9 april 2023, 11:56
Ah ge herinnert het u nog, haha!
Mijn 2 glazen Limoncella zijn allang leeg intussen. Het was wel héél lekker!
Kunt ge daar wijn van maken ?
Indien ja; ik doe een bestelling!
:-D

Van citroenen kunt ge wijn maken. Maar Limoncello is de schil laten trekken in gestookte alcohol, vermoed ik.

Voor citroenwijn:
Gewoon bio citroenschillen meekoken in suikerwater, afkoelen en wat citroensap toevoegen en als het volledig afgekoeld is de wijngist.

Ge kunt ook suiker aan gewoon druivensap toevoegen en dan wijngist toevoegen.
Het is werkelijk zo simpel.

Koenaard Depuydt
9 april 2023, 12:21
Val Dieu, donker

Geachte heer

Eerst van al, wordt u een vrolijk Oosteren (ofte Pasen) toegewenst.

Het bedehof (De abdij) van Godsdal (ofte voor de "goede Belgen" onder ons: "Val-Dieu") ligt in de gemeente Aubel. Aubel is vooral gekend voor zijn rijkdom aan streekgebonden etenswaren (vlees, zuivel) en dranken (appelsap).

Er kan ook gekozen worden voor ander ooft (vruchten, fruit) zoals bv. de Perzische appel (Nederlandser: "Varzenappel") ofte perzik (in de buurtalen: pêche, pfirsich, peach) en uiteraard ook voor drank zonder bedwelmende bestanddelen.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/56/Stassen_-_Aubel_-_Belgium.jpg

Aubel, net ten zuiden van de Voerstreek, was tot in de achttiende eeuw rein Diets. Het Diets bleef tot in de twintigste eeuw de volkstaal in grote delen van de gemeente. Aubel dient uitgesproken te worden als "Aobel" (met doffe e) en in het Waals als "Aube" (zonder eind -l). De verkeerde uitspraak "ôbèl" dient vermeden te worden.

Hoogachtend

Rudy
9 april 2023, 12:25
Gisteren: vleesfondue en kaasgourmet.
Vanavond: broodjes en bubbels nav verjaardagsfeestje.

NieuwNoors
9 april 2023, 12:29
Gisteren: vleesfondue en kaasgourmet.
Vanavond: broodjes en bubbels nav verjaardagsfeestje.

Mjam-mjam zeg. Het water loopt mij in de mond. :-D

CUFI
10 april 2023, 10:20
10 parika's gezaaid. Normaal domineert mijn vensterbank met peperplanten, maar nu heb ik enkel Carolina Reaper staan.
7 euro de kilo voor paprika is de motivatie wat meer paprika te zaaien.

Skobelev
10 april 2023, 13:06
Straks de laatste schorseneren uit den hof en nog eens een ketel pastinaaksoep maken met pastinaken, jawel, uit de moestuin

Onzijdig
10 april 2023, 19:40
Scampiballetjes in oosterse bouillon met gebakken rijst.

CUFI
10 april 2023, 20:01
Wat de meest beloftevolle wijn moest zijn, ruikt zeer slecht. Zurig.
Jammer, zeer jammer. Zo vies van geur dat ik niet eens ga proeven.

Libro
10 april 2023, 20:49
Friet met boulette, andalouse en een pintje.

Dadeemelee
10 april 2023, 21:16
Pasta met pancetta carbonara en Parmesan. Kan ik blijven eten.

Weyland
10 april 2023, 21:18
Portobelli gevuld met zoete aardappelpuree met rucola bestrooid met pecorino en pistache.

Rudy
10 april 2023, 23:14
Het werd Mc Donald.

Lof der Zotheid
11 april 2023, 10:14
Bweikes, voor mij niks, dankuwelmerci. Nog te veel vet, melksnor en bontkraag aan 't verteren...

Pandareus
11 april 2023, 11:08
Bweikes, voor mij niks, dankuwelmerci. Nog te veel vet, melksnor en bontkraag aan 't verteren...

Zou je je niet beter vrijwillig laten opnemen in het zee sanatorium in De Haan ? Daar hebben ze veel ervaring in het begeleiden van patiënten met onbedwingbare vreetbuien, of die leven van junkfood of andere slechte gewoontes zoals het consumeren van een politica.

Weyland
11 april 2023, 11:18
Zou je je niet beter vrijwillig laten opnemen in het zee sanatorium in De Haan ? Daar hebben ze veel ervaring in het begeleiden van patiënten met onbedwingbare vreetbuien, of die leven van junkfood of andere slechte gewoontes zoals het consumeren van een politica.

Een kamer vol flatulentie, stel ik me voor.

maddox
11 april 2023, 12:20
Zou je je niet beter vrijwillig laten opnemen in het zee sanatorium in De Haan ?
Arkham Asylum?
Daar hebben ze veel ervaring in het begeleiden van patiënten met onbedwingbare vreetbuien, of die leven van junkfood of andere slechte gewoontes zoals het consumeren van een politica.

Is het consumeren van politici/politica een slechte gewoonte?

Pandareus
11 april 2023, 12:29
Arkham Asylum?


Dat is alleen aangewezen als hij zijn hinderlijke gewoonte niet afleert om jonge maagden hun bloed op te slurpen.

Is het consumeren van politici/politica een slechte gewoonte?

Echt gezond lijkt het me niet. En gezien de gemaakte keuze is er dan nog een gigantische inname van vet bij betrokken. Beetje zoals rauwe walrus-buikspek opeten. Lijkt me een cholesterol bom te zijn.

CUFI
11 april 2023, 13:45
Wat de meest beloftevolle wijn moest zijn, ruikt zeer slecht. Zurig.
Jammer, zeer jammer. Zo vies van geur dat ik niet eens ga proeven.

Hij is toch gelukt. 1L van gezopen en zeker buzzed, was wel extreem zoet :)
De vasten mislukt, maar het was voor het goede doel.

NieuwNoors
11 april 2023, 19:24
Bweikes, voor mij niks, dankuwelmerci. Nog te veel vet, melksnor en bontkraag aan 't verteren...

Hebde gij Wieroe verorberd? 8O

Rudy
11 april 2023, 20:07
Garnaal- en kaaskroketten, en een slaatje.

Rudy
11 april 2023, 20:09
Hebde gij Wieroe verorberd? 8O

Volgens mij zit die al in het kattenparadijs.

NieuwNoors
12 april 2023, 09:13
Volgens mij zit die al in het kattenparadijs.

Ja, ik had het toen vermeld in de "overleden" draad.
Maar die 'melksnor en bont' van Lof der Zotheid deed mij aan Wieroe denken, haha.

NieuwNoors
12 april 2023, 09:16
Vanavond gebakken patatten, worteltjes en erwten met aangestoofde ajuin en kipfilet.

Deze middag: geroosterd brood met smeerkaas.

NieuwNoors
12 april 2023, 09:19
Zou je je niet beter vrijwillig laten opnemen in het zee sanatorium in De Haan ? Daar hebben ze veel ervaring in het begeleiden van patiënten met onbedwingbare vreetbuien, of die leven van junkfood of andere slechte gewoontes zoals het consumeren van een politica.

Is dat hetzelfde als het zeepreventorium?

Pandareus
12 april 2023, 09:25
Is dat hetzelfde als het zeepreventorium?

Dat is inderdaad de correcte naam.

Onzijdig
12 april 2023, 09:33
Kippengyros met frieten, tomatenslaatje met rauw witloof en een goeie klod mayonaise. Njamie.

NieuwNoors
12 april 2023, 09:34
Dat is inderdaad de correcte naam.

Ah, bedankt.
Als tiener ging ik daar op 'zeeklassen'. Dat was niet verplicht hoor maar ik vond het daar ZO tof dat ik daar 3 opeenvolgende jaren naartoe gegaan ben.

CUFI
13 april 2023, 11:55
Vandaag asperges met dragonsaus en roerei met hespenrollen.
En stoemp vaneigenst...

NieuwNoors
13 april 2023, 13:45
Vanmiddag zijn we gaan lunchen in een "all-you can eat".
Wat ik gegeten heb;

- Kommetje Chinese soep met noedels
- bordje sashimi en sushi
- bordje met halve perzik en tonijn, schijfjes tomaat met mozzarella
- bordje frietjes met stukjes kip in zoetzure saus
- Profiterollekes
- Ijsje:pistache/ aardbei.

Het heeft goed gesmaakt! :-D

Pol Dolf
13 april 2023, 13:56
voor de prijs van ?

NieuwNoors
13 april 2023, 14:44
voor de prijs van ?

20 Euro pp, drank inbegrepen. Alles a volonté.

Pol Dolf
13 april 2023, 15:00
amai

Rudy
13 april 2023, 15:07
Gisterenavond koud buffet tijdens een verjaardagsfeest, met de nodige martini's.
Deze middag bleef het bij ajuinensoep en chocoladepudding.

Rudy
13 april 2023, 15:13
Vandaag asperges met dragonsaus en roerei met hespenrollen.
En stoemp vaneigenst...

Ik heb ook eens zin in asperges, maar dan met zalm.
Ze kosten voorlopig nog redelijk wat geld. 'k Ga nog een weekje of twee wachten.
'k Ben eens uit nieuwsgierigheid gaan zien wat ze tegenwoordig hier op restaurant kosten: 34 euro als voorgerecht en 36 euro als hoofdgerecht. Pfff.

CUFI
13 april 2023, 15:23
Ik heb ook eens zin in asperges, maar dan met zalm.
Ze kosten voorlopig nog redelijk wat geld. 'k Ga nog een weekje of twee wachten.
'k Ben eens uit nieuwsgierigheid gaan zien wat ze tegenwoordig hier op restaurant kosten: 34 euro als voorgerecht en 36 euro als hoofdgerecht. Pfff.

Ze waren in korting, dermee dak ze kocht.
Die torenhoge prijzen leiden toch tot meer verspilling dan normaal?

Pandareus
13 april 2023, 15:54
Ik heb ook eens zin in asperges, maar dan met zalm.
Ze kosten voorlopig nog redelijk wat geld. 'k Ga nog een weekje of twee wachten.
'k Ben eens uit nieuwsgierigheid gaan zien wat ze tegenwoordig hier op restaurant kosten: 34 euro als voorgerecht en 36 euro als hoofdgerecht. Pfff.

In Delhaize nu 2 pakken voor de prijs van 1. Anders zijn ze idd nog veel te duur.

Onzijdig
14 april 2023, 08:38
Deze morgen was het koffiekoek met chocomelk.

Lof der Zotheid
14 april 2023, 09:11
Hebde gij Wieroe verorberd? 8O

Dat zou ik Dewanand niet kunnen aandoen. Trouwens, Wieroe is op 09.09.2022 overleden, aldus een treurende Dewanand, en zit in het kattenparadijs vergulde Whiskasbrokskes te degusteren.

Nee, ik heb tijdens de volle maan een mysterieuze, zeer dikke dame verorberd, waar ik enkel "M..ggi.. De B..ck" als identiteit heb kunnen vaststellen.

Ik bedoel, ik weet niet waar ge het over hebt, ik had een indigestie.

Lof der Zotheid
14 april 2023, 09:13
Zou je je niet beter vrijwillig laten opnemen in het zee sanatorium in De Haan ? Daar hebben ze veel ervaring in het begeleiden van patiënten met onbedwingbare vreetbuien, of die leven van junkfood of andere slechte gewoontes zoals het consumeren van een politica.

Daar hebben ze me al geweigerd wegens te gevaarlijk voor de samenleving rond de tijd van de volle maan. 'k Zou niet weten waarom.

CUFI
14 april 2023, 14:03
Slaatje met sardienen in eigen nat en paprikasoep met spicy meatballs en lookbrood met kaas.

(Ge kunt een blik sardienen, in eigen nat, onder uw "kruiden" plaatsen en dat zal zeer voordelig werken)

Herr Flick
14 april 2023, 14:07
Slaatje met sardienen in eigen nat en paprikasoep met spicy meatballs en lookbrood met kaas.

(Ge kunt een blik sardienen, in eigen nat, onder uw "kruiden" plaatsen en dat zal zeer voordelig werken)

zolang ge er maar gene wijn van maakt is't goe.

NieuwNoors
14 april 2023, 14:17
zolang ge er maar gene wijn van maakt is't goe.

:-D:-D

CUFI
14 april 2023, 14:27
zolang ge er maar gene wijn van maakt is't goe.

Neen kga terug stoppen met drinken.
Het is zeer tragisch ja, ik zal het missen. Maar mensen hebben mij liever stoned dan zat. Ik moet ook rekening houden met hen...
Al vind ik het wel zeer spijtig natuurlijk...

NieuwNoors
14 april 2023, 14:43
Neen kga terug stoppen met drinken.
Het is zeer tragisch ja, ik zal het missen. Maar mensen hebben mij liever stoned dan zat. Ik moet ook rekening houden met hen...
Al vind ik het wel zeer spijtig natuurlijk...

Oei Cufi, ik zie totaal geen motivatie zodat ge zou stoppen met drinken....

CUFI
14 april 2023, 14:52
Oei Cufi, ik zie totaal geen motivatie zodat ge zou stoppen met drinken....

Natuurlijk niet. Maar ik doe het toch.

NieuwNoors
14 april 2023, 14:53
Dat zou ik Dewanand niet kunnen aandoen. Trouwens, Wieroe is op 09.09.2022 overleden, aldus een treurende Dewanand, en zit in het kattenparadijs vergulde Whiskasbrokskes te degusteren.

Nee, ik heb tijdens de volle maan een mysterieuze, zeer dikke dame verorberd, waar ik enkel "M..ggi.. De B..ck" als identiteit heb kunnen vaststellen.

Ik bedoel, ik weet niet waar ge het over hebt, ik had een indigestie.

:lol::lol::lol:

NieuwNoors
14 april 2023, 14:53
Dat zou ik Dewanand niet kunnen aandoen. Trouwens, Wieroe is op 09.09.2022 overleden, aldus een treurende Dewanand, en zit in het kattenparadijs vergulde Whiskasbrokskes te degusteren.

Nee, ik heb tijdens de volle maan een mysterieuze, zeer dikke dame verorberd, waar ik enkel "M..ggi.. De B..ck" als identiteit heb kunnen vaststellen.

Ik bedoel, ik weet niet waar ge het over hebt, ik had een indigestie.

:lol::lol::lol:

NieuwNoors
14 april 2023, 14:55
Natuurlijk niet. Maar ik doe het toch.

Wanneer gaat ge stoppen? Ik stel voor vanaf NU!

CUFI
14 april 2023, 14:59
Wanneer gaat ge stoppen? Ik stel voor vanaf NU!

Ik ga eerst mijn voorraad opzuipen en dan geen nieuwe meer maken.
Maar wel een secret stash aanleggen in geval van...

NieuwNoors
14 april 2023, 15:17
Ik ga eerst mijn voorraad opzuipen en dan geen nieuwe meer maken.
Maar wel een secret stash aanleggen in geval van...

Pfffffffffffffffffffffffffff :roll:

CUFI
14 april 2023, 15:23
Pfffffffffffffffffffffffffff :roll:

Wees nu eens gewoon blij.

Dadeemelee
14 april 2023, 15:24
Het pizzadeeg staat te rijzen.

Lof der Zotheid
14 april 2023, 15:47
Neen kga terug stoppen met drinken.
Het is zeer tragisch ja, ik zal het missen. Maar mensen hebben mij liever stoned dan zat. Ik moet ook rekening houden met hen...
Al vind ik het wel zeer spijtig natuurlijk...

Wat denkt ge van stoned én zat?

Pandareus
14 april 2023, 15:50
Daar hebben ze me al geweigerd wegens te gevaarlijk voor de samenleving rond de tijd van de volle maan. 'k Zou niet weten waarom.

Godverdomme, dat is écht niet aanvaardbaar...

Wat kost nu een zakske bloed van 400cc per dag om de patiënt rustig te houden op die moeilijkere dagen ? :-(

Pandareus
14 april 2023, 15:52
Neen kga terug stoppen met drinken.
Het is zeer tragisch ja, ik zal het missen. Maar mensen hebben mij liever stoned dan zat. Ik moet ook rekening houden met hen...
Al vind ik het wel zeer spijtig natuurlijk...

Wat ga je doen met die tientallen liters wijn die je nog aan het maken waart ? De hele voorraad opzuipen toch ?

Pandareus
14 april 2023, 15:53
Natuurlijk niet. Maar ik doe het toch.

Don't be a quitter...

Pandareus
14 april 2023, 15:55
Ik ga eerst mijn voorraad opzuipen en dan geen nieuwe meer maken.
Maar wel een secret stash aanleggen in geval van...

Ah, goed zo. Je laat nog een deur open. 8-)

NieuwNoors
14 april 2023, 16:06
Het pizzadeeg staat te rijzen.

Mijn soep staat te broebelen :-D

NieuwNoors
14 april 2023, 16:09
Ah, goed zo. Je laat nog een deur open. 8-)

Ja, het ziet ernaar uit dat die deur nog lang zal openblijven. Maar bon; niet mijn probleem.

CUFI
14 april 2023, 16:59
Ah, goed zo. Je laat nog een deur open. 8-)

Tussen ons, en iedere lezer lol, ik heb altijd wel iets hoor.
Ik koop amper, of zelden en voorzie het meeste zelf.
Als ik dan iets koop, vermenigvuldig ik dat.

CUFI
14 april 2023, 17:01
Wat ga je doen met die tientallen liters wijn die je nog aan het maken waart ? De hele voorraad opzuipen toch ?

Vaneigenst. Tis nog gelukt ook.
Enkel de appelsiensap is mislukt maar dan met appelsien op suikerwater geprobeerd en gelukt.

CUFI
14 april 2023, 17:02
Wat denkt ge van stoned én zat?

De volgorde is bepalend.
Eerst stoned, dan zat -> jeuj
Eerst zat dan stonded _> minder jeuj

Dadeemelee
14 april 2023, 17:57
Amai, ben aan een Girmayke ontsnapt. Kurk van fles cava die spontaan uit de fles schiet.

CUFI
15 april 2023, 11:32
Melk met vanillesuiker en gelatine laten opstijven en dan daarop een laagje mangopuree met gelatine en dan daarboven vers geklopt slagroom.
Er gaat iemand heel blij zijn vanavond....

NieuwNoors
15 april 2023, 11:50
We hebben hierjuist croque-monsieurs gegeten.

Deze avond de rest van mijn lekkere-mjam-soep die ik gisteren bereid heb met boterhammen.

NieuwNoors
15 april 2023, 11:56
Wat ga je doen met die tientallen liters wijn die je nog aan het maken waart ? De hele voorraad opzuipen toch ?

Ik vrees dat hij die voorraad NU al opgedronken heeft.....
Lees het "wij maken te weinig kinderen" draadje.

CUFI
15 april 2023, 11:58
Ik vrees dat hij die voorraad NU al opgedronken heeft.....

Neen nog in rijping en nog in gisting. Zelfs enkele op 2e gisting om er bubbels in te krijgen.
Ik raad het iedereen aan. Ik koop nog wel wijn, maar das enkel om de mijne te laten rijpen.

Pol Dolf
15 april 2023, 14:05
zoete frieten van zoete aardappel

Onzijdig
16 april 2023, 10:29
Gestoofd witloof, zwarte pensen en pataaaters.;-)

Lof der Zotheid
17 april 2023, 07:43
Godverdomme, dat is écht niet aanvaardbaar...

Wat kost nu een zakske bloed van 400cc per dag om de patiënt rustig te houden op die moeilijkere dagen ? :-(

't Is niet enkel 't bloed, maar ook het vlees dat eraan hangt, hee. Een pure discriminatie van weerwolven en vampieren en andere marginale fabelwezens.

Ik bedoel, ja, ge hebt gelijk!

Lof der Zotheid
17 april 2023, 07:44
De volgorde is bepalend.
Eerst stoned, dan zat -> jeuj
Eerst zat dan stonded _> minder jeuj

Awel, ge hebt dus uw modus operandi gevonden :thumbsup:

CUFI
17 april 2023, 08:30
Awel, ge hebt dus uw modus operandi gevonden :thumbsup:

Ik had het toch liever bij vapen gehouden, maar kheb alles moeten wegdoen en wacht nu op oktober en november om weer iets te hebben.
Da wordt dus veel zuipen tot dan.

Nu wa meer witte wijn omda rode zo agressief op de tanden is, zeker als ge da met liters drinkt :)

Lof der Zotheid
18 april 2023, 07:57
Ik had het toch liever bij vapen gehouden, maar kheb alles moeten wegdoen en wacht nu op oktober en november om weer iets te hebben.
Da wordt dus veel zuipen tot dan.

Nu wa meer witte wijn omda rode zo agressief op de tanden is, zeker als ge da met liters drinkt :)

Schollekes!

NieuwNoors
18 april 2023, 10:07
Vanavond kipschnitzels met macaroni in champignonsaus.

Pol Dolf
18 april 2023, 10:12
dat is een goed idee